Γενική

«Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας έχει πολλές αγκυλώσεις και αδυναμίες»

Ενδιαφέρουσα η εκδήλωση φροντιστών Θράκης για τις επιλογές που έχουν οι μαθητές μετά το λύκειο

Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση έλαβε χώρα το απόγευμα του Σαββάτου στο δημοτικό αμφιθέατρο Ξάνθης, η οποία αφορούσε στον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία συμβούλων «Orientum», σε συνεργασία με το Σύλλογο Φροντιστών Θράκης, ενώ συμμετείχαν σε αυτήν και φροντιστήρια της Ξάνθης. Ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Νικόλαος Παυλάκος.
Παρακολουθώντας λοιπόν τις εξελίξεις στο χώρο της σύγχρονης εκπαίδευσης παρατηρείται ότι, πλέον ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού προβάλλει ως επιτακτική ανάγκη και όχι ως πολυτελής προσφορά στους μαθητές. Ο κ. Παυλάκος σε γενικές γραμμές ανέφερε ότι, φαινόμενα όπως, το περίπλοκο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η ραγδαία αύξηση των πανεπιστημιακών σχολών, με δημιουργία νέων τμημάτων, η έλλειψη πληροφόρησης για το ακριβές αντικείμενο των νέων αυτών τμημάτων, η αδυναμία επιλογής και εύρεσης εναλλακτικών σεναρίων από την πλευρά των μαθητών (δημιουργία άγχους και σύγχυσης), η έλλειψη προσωπικής επαφής των μαθητών με την αγορά εργασίας και τα επαγγέλματα, η ανάγκη των μαθητών για οργάνωση του χρόνου τους και σαφή καθορισμό των στόχων τους, καθώς και η ορθή ιεράρχηση των πανεπιστημιακών σχολών κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, καθιστούν σαφή την ανάγκη των μαθητών για έγκυρη πληροφόρηση, για ανακάλυψη των επαγγελματικών κλίσεων και δεξιοτήτων τους, για χάραξη ξεκάθαρης στρατηγικής και υποκίνηση, με στόχο την ορθή επιλογή σταδιοδρομίας.
Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά μεταξύ των ηλικιών 6- 15, δηλαδή περιλαμβάνει την Πρωτοβάθμια (Δημοτικό) και την κατώτερη Δευτεροβάθμια (Γυμνάσιο). H σχολική ζωή, όμως, των μαθητών μπορεί να ξεκινά από την ηλικία των 2,5 ετών (προσχολική εκπαίδευση) σε ιδρύματα (ιδιωτικά και δημόσια) που ονομάζονται Βρεφονηπιακοί Παιδικοί Σταθμοί. Ορισμένοι Βρεφονηπιακοί Παιδικοί σταθμοί διαθέτουν και Νηπιακά Τμήματα που λειτουργούν παράλληλα προς τα Νηπιαγωγεία. Δεν είναι λίγες οι φορές, κατά τις οποίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις προέβησαν σε διάφορες αλλαγές, στη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας. Παρόλα ταύτα γίνεται κοινά αποδεκτό ότι, η εκπαίδευση «νοσεί».
Ο πρόεδρος φροντιστών Θράκης Ανέστης Στρατιάδης, μιλώντας στα τοπικά ΜΜΕ δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας έχει πολλές αγκυλώσεις και πολλές αδυναμίες και κάθε φορά προσπαθούν και οι κυβερνήσεις, να φέρουν αλλαγές για να το κάνουνε καλύτερο. Πιστεύουμε ότι, υπάρχουν πολύ μεγάλες αδυναμίες. Θα πρέπει κάποτε να «ξεφύγουμε» από τις πανελλήνιες εξετάσεις. Πρέπει να δούμε την εκπαίδευση από το «μηδέν». Όποιος πολιτικός έχει αυτό το σθένος, δηλαδή να βάλει τα θεμέλια της παιδείας, θα δει και καλύτερα αποτελέσματα».

Νίκος Βιδάλης

Σχετικά Άρθρα