fbpx
Γενική

«Πρόσθεση όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση»

Παρουσίαση βιβλίου Α. Φραγκουδάκη και Θ. Δραγώνα για την μεταρρυθμιστική παρέμβαση στην εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο με τίτλο, ο οποίος θα μπορούσε να είναι και λογοπαίγνιο: «Πρόσθεση όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση», παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας στην αίθουσα «Xenia», του ξενοδοχείου Elisso. Η πρωτοβουλία της παρουσίασης ανήκει στο σύλλογο εκπαιδευτικών Ξάνθης, σε συνεργασία με τις εκδόσεις «Μεταίχμιο». Το βιβλίο επιμελήθηκε η καθηγήτρια του πανεπιστημίου Αθηνών Άννα Φραγκουδάκη, καθώς και η κυρία Θάλεια Δραγώνα, ενώ μίλησαν για αυτό ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος, ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου νομού Ξάνθης Κώστας Γούναρης, ο δημοσιογράφος Σαμή Καραμπουγιούκογλου, η εκπαιδευτικός Ελένη Παπαδοπούλου και ο Λέκτωρ της νομικής σχολής Κομοτηνής Γιάννης Κτιστάκης. Στην παρουσίαση παραβρέθηκε πλήθος δασκάλων, οι περισσότεροι των οποίων διδάσκουν σε μειονοτικά σχολεία του νομού.
Το βιβλίο είχε ως θέμα τη μεταρρυθμιστική παρέμβαση στην εκπαίδευση της μειονότητας της Θράκης, η οποία σύμφωνα με την κ. Φραγκουδάκη είχε σπουδαία αποτελέσματα. Όπως ανέφερε η ίδια, αυτή η προσπάθεια , η οποία κλείνει 12 χρόνια απέδωσε καρπούς, με τους δασκάλους να πρωτοστατούν στο εγχείρημα αυτό, οι οποίοι καταβάλλοντας μεγάλη προσπάθεια για την κατάρτισή τους, έφτασαν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ένας από τους βασικούς στόχους της μεταρρυθμιστικής παρέμβασης, ο οποίος αναφέρεται και μέσα στο βιβλίο, ήταν η κατάρτιση των εκπαιδευτικών, με σκοπό να συμβάλει στην διεκπεραίωση του δύσκολου έργου της διδασκαλίας στα μειονοτικά σχολεία. Όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στα θεαματικά αποτελέσματα, τόσο στην πρόοδο των μαθητών, όσο και στην αλλαγή νοοτροπίας της οικογένειάς τους. Το πρόγραμμα περιέχει ένα σύνολο αλλαγών στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, με σκοπό να την κάνει πιο κατανοητή και προσιτή στα μουσουλμανόπαιδα, μιας και σε καμία περίπτωση αυτή δεν μπορεί να διδαχθεί ως μητρική γλώσσα.
Στην αρχή του προγράμματος η διαρροή από το γυμνάσιο, δηλαδή το ποσοστό μαθητών που δεν αποφοιτούσε ξεπερνούσε το 60%, ενώ το 2006 το ποσοστό αυτό μειώθηκε κάτω από το μισό.
Στην εκδήλωση τονίστηκε και ο ρόλος των κέντρων στήριξης εκπαίδευσης στα μειονοτικά σχολεία, των λεγόμενων ΚΕΣΠΕΜ, τα οποία αλλάξανε τα δεδομένα στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους.

Σχετικά Άρθρα