fbpx
Γενική

«Ζόρια» (και) για συμπαίκτες εκτός ΠΑΕ


Δεν είναι τυχαίο

Οι Έλληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να «δεσπόζουν» στην παγκόσμια αγορά παρά τα τεράστια προβλήματα της χώρα μας σε όλους τους τομείς!
Δεν είναι τυχαίο ότι «χτίζουν» 654 (!) νέα πλοία για τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας τις ισορροπίες στην παγκόσμια ναυτική δύναμη, καθώς η αξία των υπό κατασκευή πλοίων ανέρχεται σε δεκάδες δισ. δολάρια… Εντούτοις, η παρούσα οικονομική συγκυρία καθιστά τους πάντες επιφυλακτικούς για καθετί διαφορετικό πέραν των επενδύσεων.
Πόσο μάλλον για το χώρο του… ελληνικού ποδοσφαίρου. Φυσική συνέπεια αυτού του γεγονότος είναι ο Ανδρέας Βγενόπουλος να αντιμετωπίζει «ζόρια» στην ανεύρεση νέων συμπαικτών, πέραν δηλαδή της ήδη υπάρχουσας «πίτας» των υπαρχόντων μετόχων στην ΠΑΕ Παναθηναϊκός, από τους οποίους επίσης δεν βλέπει «φως», με εξαίρεση ίσως τον Αδαμάντιο Πολέμη…
Ακόμα και όσοι έχουν την οικονομική επιφάνεια και την άνεση για να συνδράμουν δεν δείχνουν διατεθειμένοι για «σπατάλες». Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα τέσσερα πρόσωπα που έχουν απασχολήσει στο παρελθόν τον Παναθηναϊκό σε επίπεδο «σεναρίων» ότι θα μπορούσαν να εισβάλουν στην ΠΑΕ, οι προθέσεις τους είναι μάλλον αρνητικές για κάτι τέτοιο…
Πρόκειται για τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και μεγαλομέτοχο της MIG Θοδωρή Βενιάμη, τον Γιώργο Προκοπίου που είναι ένας από τους μεγαλύτερους Ελληνες και ξένους εφοπλιστές, τον Λεωνίδα Ευγενίδη που αποτελεί τεράστιο εφοπλιστικό και επιχειρηματικό μέγεθος, αλλά και τον Γιάννη Αλαφούζο, γιο του Αριστείδη Αλαφούζου, που ήταν ο πρώτος Ελληνας εφοπλιστής που μπήκε στο χώρο των media, έχοντας καταφέρει να χτίσει ένα από τα πιο κραταιά συγκροτήματα στο χώρο του Τύπου, με ναυαρχίδες του την «Καθημερινή» και τον ΣΚΑΪ.
Μοιραία, με τα υπάρχοντα δεδομένα, η μοναδική ρεαλιστική λύση για τον Παναθηναϊκό -και αυτή υπό πολλές προϋποθέσεις- είναι το «δίδυμο» Ανδρέα Βγενόπουλου – Αδαμάντιου Πολέμη, καθώς ο τελευταίος το σκέφτεται σοβαρά μετά τις παροτρύνσεις του γιου του, Λεωνίδα, αλλά γενικότερα είναι άνθρωπος «σφιχτός», που αποφεύγει τα μεγάλα έξοδα και συνηθίζει να πατάει στα πόδια του με σίγουρες επιλογές, τουλάχιστον στον επιχειρηματικό τομέα. Ως οικονομικό μέγεθος πάντως ο Πολέμης είναι πολύ μεγάλο και θα μπορούσε εάν το επιθυμούσε να αναλάβει μόνος του και μάλιστα άνετα την ΠΑΕ Παναθηναϊκός.
Ο Θοδωρής Βενιάμης
Το γεγονός ότι είναι εκ των βασικών μετόχων στη MIG, στην οποία έχει «ρίξει» πολλά εκατομμύρια ευρώ, τον έφερνε κατά καιρούς στο προσκήνιο για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός ως έναν από τους ανθρώπους που θα μπορούσε να συμπορευτεί για μία ακόμη φορά με τον Ανδρέα Βγενόπουλο. Με την ειδοποιό διαφορά ότι στο περιβάλλον του και στους φίλους του που είχαν «μπει» πριν από τρία χρόνια στο τότε «άνοιγμα» της ΠΑΕ Παναθηναϊκός έλεγε ότι ήταν λανθασμένη κίνηση…
Οι σχέσεις του με τον Ανδρέα Βγενόπουλο είναι μάλλον ουδέτερες και σίγουρα δεν είναι όπως τα παλαιότερα χρόνια, ωστόσο είναι δεδομένο ότι ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών εξακολουθεί να αποτελεί ένα μεγάλο μέγεθος στον εφοπλιστικό χώρο. Προσφάτως διεύρυνε το πρόγραμμα ναυπήγησης της εταιρείας του Golden Union με την προσθήκη τεσσάρων νέων φορτηγών πλοίων, τα οποία κατασκευάζονται στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu και Cosco.

Η Golden Union ειδικεύεται στο ξηρό φορτίο με στόλο 16 φορτηγών bulk carriers και γιγαντώθηκε την περασμένη δεκαετία λόγω της μεγάλης ζήτησης τσιμέντου σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική σε συνδυασμό με τη διαρκή ανάγκη μεταφοράς αυτοκινήτων. Το ενδεχόμενο να ενεργοποιηθεί και να αποκτήσει μετοχές της ΠΑΕ Παναθηναϊκός φαντάζει απίθανο.

Σχετικά Άρθρα