Όσοι έχουν βγει λίγο από το καβούκι της Ξάνθης και έχουν επισκεφθεί πόλεις με εκτεταμένους πεζόδρομους ξέρουν. Ξέρουν ότι οι πεζόδρομοι και οι μεγάλες πλατείες είναι σημαντικές για τα μαγαζιά και την εμπορική κίνηση. Επίσης η διεθνής πρακτική δείχνει ότι όπου έγιναν πεζόδρομοι, οι καταναλωτές πολλαπλασιάστηκαν και η εμπορική κίνηση ανέβηκε. Όσο για το κυκλοφοριακό στην πόλη, αυτό είναι μια σύνθετη έννοια. Κυρίως αφορά στην κίνηση των πολιτών στο κέντρο της πόλης και όχι την κίνηση των αυτοκινήτων. Και η νέα σύνδεση των πλατειών διοικητηρίου και κεντρικής πλατείας συμπεριλαμβανομένης και της πλατείας Ηρώων θα δώσει άλλη ανάσα στο κέντρο της Ξάνθης. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας, όπως την είδαμε αποτυπωμένη στα σχέδια του Δήμου Ξάνθης κατά την επίσημη παρουσίαση της ενοποίησης, θα αποτρέπει τις συνεχόμενες βόλτες πέρα δώθε και θα ωθεί την κίνηση περιφερειακά του κέντρου με αποτέλεσμα την αποσυμφόρησή του. Η ενοποίηση των πλατειών είναι το μεγαλύτερο έργο της Ξάνθης και οι προτάσεις για εφαρμογή σήμερα, των μονοδρομήσεων που θα ισχύουν όταν ολοκληρωθούν τα έργα, είναι εκτός τόπου και χρόνου, αφού δεν θα υπάρχουν ούτε οι ελεύθεροι χώροι για τους πεζούς αλλά ούτε και ο χρόνος για τους οδηγούς για να συνηθίσουν την νέα κίνηση. (Ως εκ τούτου, θα πρέπει να περιμένουμε την ολοκλήρωση των εργασιών και στην συνέχεια να διαπιστώσουμε το οφέλη που θα έχει και η αγορά της Ξάνθης και οι συμπολίτες καταναλωτές).
Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
Σταύρος Καρυπίδης
Εκδότης - Δημοσιογράφος μέλος της Έ.Ι.Η.Ε.Ε. Lead Digital Strategist - Διαμορφωτής κοινής γνώμης και βιντεογράφος με πιστοποίηση από την Google και το Υπουργείο Τουρισμού στο Digital Marketing "Grow Greek Tourism". Owner & Operator στην Drone Areo View εταιρίας αερο-βιντεοσκοπήσεων και αερο-φωτογραφήσεων (αδειούχος χειριστής ΣμηΕΑ UAS Pilot A & UAS Pilot B). Ceo & Founder της εταιρίας "Φυσικό Αέριο Ξάνθης".