Αιφνιδιαστικά: Έξι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό τους επόμενους τρεις μήνες
Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου
Σε αιφνιδιαστική κίνηση προχώρησε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» καθώς προχωρά στην λειτουργία έξι σταθμών διοδίων τους επόμενους τρεις μήνες, όπως προανήγγειλε ο Αντιπρόεδρος της κ. Γιάννης Τσακλίδης, μην παραλείποντας να αναφερθεί στα οικονομικά προβλήματα της εταιρίας, τις δανειακές της υποχρεώσεις, που ανέρχονται στο 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ, αλλά και τις ασφυκτικές πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για τους Σταθμούς Ηγουμενίτσας, Ιωαννίνων, Γρεβενών (στην θέση Βενέτικος Ποταμός), Νυμφόπετρας, Παγγαίου και Κομοτηνής, ενώ, ήδη, λειτουργεί, από 14 Σεπτεμβρίου, ο Σταθμός στον Πολύμυλο.
Το ιδρυτικό μέλος της κίνησης Ξάνθης «ενάντια στα διόδια της Εγνατίας Οδού» κ. Νίκος Ανταμπούφης δήλωσε στην XanthiNews ότι έχει αποφασιστεί άμεσα να συγκεντρωθεί η κίνηση της Ξάνθης για να απαντήσουνε σ’ αυτές τις αιφνιδιαστικές ανακοινώσεις που έγιναν και συνέχισε: «Όταν προσπαθήσαμε να ενημερωθούμε ως κίνηση γύρω από τι ακριβώς συμβαίνει. Υπήρξαν διαβεβαιώσεις ότι τέτοιου είδους σταθμούς δεν θα έχουμε. Θα μελετηθεί και θα προκριθεί κάποια άλλη μέθοδος για την πληρωμή των διοδίων».
Ο κ. Ανταμπούφης μίλησε για τις ενστάσεις της κίνησης: «Αφορούσε και στο ύψος της κίνησης αλλά και αυτή καθ αυτή τη διαδικασία γύρω από τα διόδια. Παρόλα αυτά έχουμε μια υπαναχώρηση από τη μεριά του Υπουργού και από τη μεριά του Προέδρου της Εγνατίας. Ουσιαστικά έχουμε μια κίνηση που θέλει να στηρίξει την Εγνατία Α.Ε. Είναι τουλάχιστον άκομψο σε μια περίοδο που γίνεται μια ολόκληρη συζήτηση για τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ και ξεκινά ένας ορυμαγδός απολύσεων και ελάττωσης μισθών να έχουμε τέτοιου είδους χαριστικές αποφάσεις καταπατώντας κάθε έννοια δικαίου και χωρίς οποιαδήποτε συζήτηση».
Η αντίδραση και μόνο θα φέρει την ανατροπή. Το ιδρυτικό μέλος της κίνησης σημείωσε: «Οι τιμές κάθε δίμηνο- τρίμηνο αυξομειώνονται και ανάλογα με την αντίδραση των κατοίκων και των οδηγών. Θα πρέπει να γίνει μια μεγάλη συζήτηση και να γίνει μια μεγάλη συμφωνία γύρω από αυτό το ζήτημα. Θα πρέπει τώρα ο κόσμος να αντιδράσει και να διαμαρτυρηθεί με τους τρόπους που χρειάζονται, ώστε και σε αυτό το ζήτημα να έχουμε αποτέλεσμα προς όφελος των πολιτών».
Εκτός από τη Θεσσαλονίκη μόνο η Ξάνθη έχει συγκροτήσει αυτή την κίνηση και ενημερώνει και τις υπόλοιπες, με αποτέλεσμα να έχει επωμιστεί μεγάλες ευθύνες: «Έχουν γίνει επαφές και δημιουργείται μια Ομοσπονδία σε ολόκληρη την Ελλάδα με κινήσεις που ασχολούνται με το ζήτημα των διοδίων. Όσον αφορά στο ζήτημα της Εγνατίας που μας ενδιαφέρει, η κίνηση της Ξάνθης είναι η μοναδική εκτός από τη Θεσσαλονίκη, από όλη τη Βόρεια Ελλάδα και έτσι έχουμε επωμιστεί ένα μεγαλύτερο βάρος για την ενημέρωση βόρειας Ελλάδος και τις επαφές. Συμμετέχουμε σαν κίνηση με αντιπροσώπους στην Ομοσπονδία που αποφασίστηκε στην Πανελλήνια Συνάντηση που έγινε στην Κατερίνη πριν από ενάμισι μήνα. Άμεσα έχουμε ορίσει συγκέντρωση της κίνησης για τα περαιτέρω βήματα και την παρέμβαση μας για το ζήτημα που έχει προκύψει».
Στο ερώτημα για το ποιο θα είναι το κόστος διέλευσης, ο Αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. εξέφρασε την εκτίμηση (γιατί ο καθορισμός του ύψους των διοδίων είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών), ότι θα είναι κατά 25% χαμηλότερα εκείνων του ΠΑΘΕ (ο οδικός άξονας Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι).
Τον Σεπτέμβριο του 2008 ο βουλευτής Θεσσαλονίκης και πολιτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης (τότε) για θέματα δημοσίων έργων Γιάννης Μαγκριώτης είχε βρεθεί στην Πιερία για να διαβεβαιώσει τους κατοίκους ότι μόλις το ΠΑΣΟΚ αναλάβει την εξουσία, θα επαναδιαπραγματευτεί πολλές από τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών, όπως τα διόδια στην Εγνατία.
Τον Απρίλιο του 2010 ξαναπήγε στην Πιερία ως υφυπουργός Υποδομών και εξαγγέλλει την «εξέταση» της δυνατότητας να δημιουργηθεί παρακαμπτήριος στη Λεπτοκαρυά, «για να μην επιβαρύνονται στις μετακινήσεις τους, με επιπλέον κόμιστρα, οι τοπικές κοινωνίες».