Δράμα Τελευταία Νέα

Νέες ψηφιακές διευκολύνσεις προς τους δημότες του Δήμου Δράμας

– Έρχεται σύντομα το ηλεκτρονικό ραντεβού με τις υπηρεσίες και η έκδοση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών
– Μ. Τάσσου στα «Χ»: «Το όφελος για τον δημότη θα είναι η εξοικονόμηση χρόνου και η αποφυγή ταλαιπωρίας»

Στην περαιτέρω διευκόλυνση των δημοτών και των συναλλαγών τους με τις υπηρεσίες του, προχωρά ο Δήμος Δράμας. Στο πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού του αλλά και της ανάπτυξης εργαλείων απομακρυσμένης εξυπηρέτησης των πολιτών θα λειτουργήσει σύντομα δυο νέες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως εξηγεί ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Μιχάλης Τάσσου στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας».

Η πρώτη από αυτές αφορά τη λειτουργία των ψηφιακών ραντεβού με τις υπηρεσίες του δήμου. Στο πλαίσιο αυτού του έργου, θα μπορεί ο πολίτης να κλείσει ραντεβού για την επίσκεψή του στον δήμο, προκειμένου να διεκπεραιώσει συγκεκριμένη εργασία σε οποιαδήποτε διεύθυνση του Δήμου Δράμας. Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε δυνατότητα για ψηφιακό ορισμό ραντεβού από τους δημότες. «Η ανάγκη αυτή δημιουργήθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας, που επιτρέπονταν συγκεκριμένος αριθμός ατόμων σε κάθε όροφο για να μην δημιουργείται συνωστισμός. Πρόκειται για μία πρακτική που εάν υιοθετηθεί, παρέχει ευελιξία στους δήμους και την ίδια στιγμή θα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα οι πολίτες που κλείνουν το ραντεβού τους. Ταυτόχρονα όμως μπορεί να γίνεται και καλύτερα η εξυπηρέτηση του κόσμου από τις υπηρεσίες. Η πρακτική αυτή θα ενεργοποιηθεί εντός του επομένου τριμήνου. Η δική μου εισήγηση ως Αντιδημάρχου Διοικητικών Υπηρεσιών είναι αυτό να λειτουργήσει δίνοντας προτεραιότητα στους πολίτες που κλείνουν το ηλεκτρονικό τους ραντεβού. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποτελεί και τον μοναδικό τρόπο εξυπηρέτησης στον δήμο. Η πρόσβαση στις υπηρεσίες του δήμου είναι ελεύθερη. Απλά θα δίνεται προτεραιότητα σε ανθρώπους που έχουν κλείσει ραντεβού σε συγκεκριμένη ώρα και ημέρα» επισημαίνει ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας κ. Μιχάλης Τάσσου.

Η δεύτερη ψηφιακή υπηρεσία που θα τεθεί σε λειτουργία είναι η έκδοση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του και οριζόντια, σε όλες τις διευθύνσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο πολίτης θα μπορεί να ταυτοποιηθεί μέσω taxisnet, να έχει τη δική του ψηφιακή θυρίδα και να αιτείται οποιοδήποτε πιστοποιητικό, προκειμένου να το λάβει μέσα στο ηλεκτρονικό του γραμματοκιβώτιο και να το χρησιμοποιήσει για την χρήση που επιθυμεί. «Η πλατφόρμα του δήμου, θα είναι προσβάσιμη από την ιστοσελίδα του δήμου και από κινητές συσκευές» εξηγεί ο κ. Τάσσου, προσθέτοντας ότι «το επόμενο στάδιο είναι να ενεργοποιηθούν πλήρως οι ηλεκτρονικές πληρωμές και για το φάσμα της έκδοσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας πληρωμής, αλλά και της ίδιας της πληρωμής». Αυτό, όπως αναφέρει, είναι το πλάνο που υπάρχει μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς ή το πολύ μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Η σύμβαση του δήμου με τον ανάδοχο που θα θέσει σε εφαρμογή τις δυο αυτές υπηρεσίες υπογράφηκε στις 16 Αυγούστου του 2021, με ορίζοντα υλοποίησης του έργου το επόμενο τρίμηνο.

Τα δυο έργα εντάσσονται στη απόφαση του Δήμου Δράμας να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες του προς του δημότες και να περάσει το μήνυμα ότι οι συναλλαγές του πολίτη με τις υπηρεσίες μπορεί να γίνονται και με απομακρυσμένο τρόπο. «Το όφελος για τον δημότη θα είναι η εξοικονόμηση χρόνου και η έλλειψη ταλαιπωρίας. Συν τοις άλλοις όμως, διευκολύνεται και το έργο των υπηρεσιών, αφού μειώνεται η χρονοκαθυστέρηση στα κισσέ. Παράλληλα, βελτιώνεται κατά πολύ και το οικολογικό αποτύπωμα του Δήμου Δράμας, κάτι που έχει επιτευχθεί ήδη σε έναν βαθμό και με το σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων «Ίριδα» επισημαίνει στα «Χ» ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας.

Σχετικά Άρθρα