Απάντηση του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ επί της από 25-1-2021 αιτήσεως 22 Περιφερειακών Συμβούλων.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Επί της από 25-1-2021 αιτήσεως σας, περί σύγκλησης του Περιφερειακού Συμβουλίου, δυνάμει της διάταξης της παραγράφου 3 του άρθρου 167 Ν.3852/2010, σας αναφέρω τα κάτωθι:
Στην ως άνω αίτηση σας, καθώς και στα συμπληρωματικά στοιχεία που μου αποστείλατε και στα οποία εδράζεται το αίτημα σας, αναφέρεσθε στο με αριθμό πρωτοκόλλου 4985/22-1-2021 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο απεστάλη προς το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, κατόπιν του με αριθμό πρωτοκόλλου 52/9-12-2020 ερωτήματος του Τοψίδη Χριστόδουλου, Προέδρου του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης και το οποίο επικαλείσθε, αιτούμενοι την ανάκληση της υπ’ αριθμ. 160/2020 Απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ περί ορισμού εκπροσώπων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης στο Διοικητικό Συμβούλιο της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας «Διαχειριστική Έργων Στήριξης ΜΜΕ- Οικονομική Συμβουλευτική ΔΕΣΜ-ΟΣ». Ως εκ τούτου αιτείσθε τον ορισμό εκπροσώπων της Περιφέρειας ΑΜΘ στο Διοικητικό Συμβούλιο της άνω εταιρίας, σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο ανωτέρω έγγραφο περί αναλογικής εκπροσώπησης των παρατάξεων του Π.Σ.
Ωστόσο επί του θέματος αυτού σας υπενθυμίζω ότι την υπ’ αριθμ. 160/2020 Απόφαση του Π.Σ. την ανάκληση της οποίας αιτείσθε, οι 1ος, 2ος, 7ος, 8ος και 9ος (καθώς και ο 17ος με ξεχωριστή καταγγελία) εκ των υπογεγραμμένων την υπό κρίση αίτηση Περιφερειακών Συμβούλων, προσβάλατε με αίτηση αυτεπάγγελτου ελέγχου νομιμότητας και προσφυγή, ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 7 Ν.2839/2000 της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης αιτούμενοι την απόρριψη της ως μη νόμιμης. Επί της προσφυγής σας, εξεδόθη η υπ’ αριθμ. 2/2020 Απόφαση της Επιτροπής, η οποία απέρριψε την προσφυγή και έκρινε την Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ως απολύτως νόμιμη. Κατά της απόφασης της Επιτροπής ασκήσατε την από 18-12-2020 Αίτηση Αναστολής ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Κομοτηνής, με αίτημα χορήγησης προσωρινής διαταγής (ΑΝ51/18-12-2020 Πράξη της Πρ. του Β΄ Τμ΄. του Διοικητικού Εφετείου Κομοτηνής). Επί του αιτήματος σας αυτού εξεδόθη η ΠΔΝ1/5-1-2021 Προσωρινή Διαταγή που απέρριψε το σχετικό αίτημα σας.
Κατόπιν των ανωτέρω σας γνωρίζω ότι μέχρι σήμερα, από κανένα αρμόδιο Δικαστήριο ή δικαιοδοτικό όργανο, δεν έχει κριθεί η υπ’ αριθμ. 160/2020 Απόφαση του Π.Σ. ως μη νόμιμη, ώστε να συντρέχει νόμιμος λόγος ανάκλησης της. Επιπλέον, το με αριθμό πρωτοκόλλου 4985/22-1-2021 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών δεν παράγει καμία έννομη συνέπεια, αφού δεν αποτελεί Κανονιστική Πράξη της Διοίκησης, δεν έχει δεσμευτική ισχύ, δε συνιστά δικανική κρίση και είναι απλή απάντηση (πιθανότατα ενδεικτική, ουδόλως όμως περιοριστική) επί σχετικού ερωτήματος. Περαιτέρω, σας επισυνάπτω το με αριθμό πρωτοκόλλου 5722/26-1-2021 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, δυνάμει του οποίου το Υπουργείο, διά της αρμόδιας υπηρεσίας του, επανεξετάζει το θέμα και για το λόγο αυτό έχει αιτηθεί να προσκομισθούν ενώπιον του τα στοιχεία της αστικής εταιρίας (που αναφέρεται στο ερώτημα του κ. Τοψίδη) με το τελευταίο επικαιροποιημένο καταστατικό της και τη μετοχική της σύνθεση.
Συνεπεία των ανωτέρω, αυτήν τη στιγμή δε συντρέχει λόγος ανάκλησης της υπ’ αριθμ. 160/2020 Απόφασης του Π.Σ. και δεν κρίνω ότι πρέπει να συγκληθεί σχετικά το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Επιπροσθέτως, πρέπει να θέσω υπ’ όψιν σας και τα εξής: Το με αριθμό πρωτοκόλλου 4985/22-1-2021 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως αναφέρεται στα σχετικά του, εξεδόθη κατόπιν του οικείου ερωτήματος του κ. Τοψίδη, το οποίο υπεβλήθη στις 9-12-2020. Η απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 7 είχε δημοσιευθεί στη Διαύγεια ήδη στις 8-12-2020, πλην όμως η ύπαρξη της απόφασης 2/2020 της Επιτροπής αποσιωπήθηκε από τον κ. Τοψίδη, ο οποίος και δεν την προσκόμισε, ως όφειλε, στο Υπουργείο, όπου και απευθύνθηκε. Όταν λοιπόν εξεδόθη το με αριθμό πρωτοκόλλου 4985/22-1-2021 έγγραφο, τελούσε σε ισχύ η απόφαση της Επιτροπής, η οποία όμως, εφόσον δεν προσκομίσθηκε στο Υπουργείο, οδήγησε στην έκδοση του συγκεκριμένου εγγράφου. Τίθεται λοιπόν σοβαρό ζήτημα περί ενδεχόμενης ύπαρξης αποχρώσεων ενδείξεων τέλεσης του αδικήματος της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης, που διώκεται ποινικά κατ’ άρθρον 220 Π.Κ. και τούτο πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν από όλους μας.
Τέλος, πρέπει να σας υπενθυμίσω ότι οι αποφάσεις των Διοικητικών Δικαστηρίων έχουν άμεση ισχύ και εκτελούνται κατευθείαν. Τόσο η απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 7, όσο και η Προσωρινή Διαταγή του Διοικητικού Εφετείου πρέπει στον παρόντα χρόνο να εκτελεσθούν. Αμφότερες έκριναν ως νόμιμη την υπ’ αριθμ. 160/2020 Απόφαση του Π.Σ. και επομένως μία αντίθετη ή έστω διαφοροποιημένη απόφαση του Π.Σ. θα είναι προδήλως παράνομη και τούτο είμαστε σε θέση, ως Σώμα, να το γνωρίζουμε ήδη. Επομένως, αν διά της σύγκλησης του Π.Σ. προβούμε σε ανάκληση της υπ’ αριθμ. 160/2020 Απόφασης μας, γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι θα λάβουμε μία προδήλως παράνομη απόφαση, γεγονός που μπορεί να επισύρει περαιτέρω πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες, προς όσους επιδιώκουν την εμφανή μη συμμόρφωση του Π.Σ. προς τις ισχύουσες δικαστικές αποφάσεις, κατά παράβαση της αρχής που ορίζει ότι η Διοίκηση πρέπει και οφείλει εκ του Νόμου να συμμορφώνεται με το διατακτικό των δικαστικών αποφάσεων. Η ενδεχόμενη σύγκληση του Π.Σ. με αυτά τα δεδομένα, θα αποτελεί πρωτοφανές περιστατικό θεσμικής εκτροπής για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη χώρα μας.
Έχω ήδη απευθυνθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης, ζητώντας την παρέμβαση της, προκειμένου να αποφευχθεί μία καταφανής παρανομία του Π.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ