Λάσπη Τελευταία Νέα

Έχω πεισθεί. Οι Δημότες των Αβδήρων δεν πλήρωσαν τους λογαριασμούς τους. Μου μίλησε η ίδια η ΔΕΥΑ Αβδήρων… δείτε το εξώδικο που μου έστειλε…

Εγώ έχω πειστεί και θα πειστείτε κι εσείς όταν διαβάσετε το εξώδικο που μου έστειλε η ίδια η ΔΕΥΑ Αβδήρων. Παρακάτω και η επιστολή μας προς τον Δήμαρχο Γ. Τσιτιρίδη και την αντιπολίτευση…

και η επιστολή που στείλαμε στον Δήμαρχο με κοινοποίηση στην αντιπολίτευση

Ξάνθη 6 Οκτωβρίου 2020

Προς Δήμο Αβδήρων Δήμαρχο

Κοιν. Αντιπολίτευση

H xanthinews.gr ακροβατεί ανάμεσα στη λογική και το παράλογο…..

Τι δεν έγινε κατανοητό από τη ΔΕΥΑ Αβδήρων

Η ΔΕΥΑ Αβδήρων λαμβάνει μια απόφαση η οποία στηρίζεται στον δικό της ισχυρισμό ότι αποδεδειγμένα αδυνατεί να καλύψει τις λειτουργικές τις ανάγκες από την 1η Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020 για αυτό και προσφεύγει στο ΦΕΚ 75/Α/30-3-2020 και  ΦΕΚ 84/Α/13-4- 2020 και αναλύει τα έξοδά της για την περίοδο αυτή (μισθοδοσία-ΔΕΗ-Προμηθευτές)

Το Xanthinews.gr γράφει ότι, «δεν μπορεί να πληρώσει, όχι μόνο τις μισθοδοσίες της αλλά ούτε την ΔΕΗ που καταναλώνει ούτε καν τους προμηθευτές της» -μας διέφυγε ο διακανονισμός με τη ΔΕΗ….

Και η επιχείρηση με ανακοίνωσή της  γράφει : «Αναρωτιόμαστε γιατί ο συντάκτης του άρθρου συμπέρανε ότι η ΔΕΥΑΑ αδυνατεί να πληρώσει μισθούς, ΔΕΗ και προμηθευτές. Δύο είναι οι πιθανές εξηγήσεις: Ή ότι δεν γνωρίζει καλά ελληνικά και αδυνατεί να αντιληφθεί το νόημα ενός απλού κειμένου ή ότι λειτουργεί με δόλο ως κοινός συκοφάντης».

Τι να σκεφτεί κανείς.

Αντιλαμβάνεται η ΔΕΥΑ Αβδήρων ότι με την απόφασή της, η ίδια η επιχείρηση  βάζει τον τίτλο στο άρθρο μας; Λέει με την απόφασή της ότι αδυνατεί και μάλιστα με αποδείξεις ότι δεν μπορεί να καλύψει τις λειτουργικές της δαπάνες.

Υπάρχουν και κάποια ερωτηματικά.

Το κείμενο που εμφανίζεται ως «Δελτίο Τύπου» εκφράζει τις απόψεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Αβδήρων, ή έστω της Προέδρου του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Αβδήρων; Ποιον εκφράζει; Πώς θεσμικά εκφράζεται προς τα έξω η επιχείρηση;

Το κείμενο είναι χωρίς υπογραφή και εστάλη από ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δεν παραπέμπει στην επιχείρηση ως «Δελτίο Τύπου».

Διαθέτει η επιχείρηση γραφείο τύπου; Είναι στο οργανόγραμμά της και  σε ποια θέση του οργανογράμματος;

Για να μην υπάρχει η παραμικρή παρανόηση. Δεν ρωτάμε για να αποδώσουμε ευθύνες σε υπαλλήλους.

Η Ερωτήσεις γίνονται διότι με μια ανακοίνωση που θα είχε τα στοιχεία του συντάκτη θα ήταν πιο κατανοητό προς όλους μας αν το κείμενο εκφράζει τα μέλη του Δ.Σ. της επιχείρησης ή όχι.

Αυτό που στο τέλος μας ενδιαφέρει και πιστεύουμε ότι ενδιαφέρει του Δημότες Αβδήρων και το αναγνωστικό μας κοινό, είναι το εξής:

Η ΔΕΥΑ Αβδήρων με την απόφασή της λέει ότι αδυνατεί αποδεδειγμένα να καλύψει τις λειτουργικές της δαπάνες.

Η ΔΕΥΑ Αβδήρων με το «Δελτίο Τύπου» που φέρεται να εξέδωσε, λέει:

«Με την υπ’ αρ. 81/2020 απόφασή του το ΔΣ της επιχείρησης αιτείται οικονομική ενίσχυση 361.337,06 ευρώ από το Δήμο Αβδήρων με τη μορφή δανείου από το Υπουργείο Εσωτερικών που θα αποπληρωθεί σε 72 δόσεις. Ο λόγος είναι ότι κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων εξαιτίας του κορωνοϊού υπήρξε, όπως είναι φυσικό, υστέρηση εσόδων η οποία έπληξε τη ρευστότητα της επιχείρησης. Αυτό όμως δεν είχε καμία δυσάρεστη συνέπεια μιας και από το τέλος του προηγούμενου έτους είχαμε προνοήσει ώστε να υπάρχουν επαρκή ταμειακά αποθέματα. Προκειμένου όμως να εξασφαλίσουμε τη ρευστότητα της επιχείρησης για το προσεχές μέλλον, και υπό το φόβο νέων περιοριστικών μέτρων, κάναμε χρήση των διατάξεων του Νόμου 4684/2020 με τον οποίο αποφασίστηκε η δυνατότητα οικονομικής ενίσχυσης για όλες τις ΔΕΥΑΑ της χώρας».

Σίγουρα δεν μπορούν να συμβαίνουν ταυτόχρονα και τα δύο.

Δεν γίνεται από τη μία να υπάρχει αποδεδειγμένη αδυναμία κάλυψης των λειτουργικών δαπανών(απόφαση Δ.Σ.)και από την άλλη η υστέρηση των εσόδων να μην έχει καμία δυσάρεστη συνέπεια στην επιχείρηση (Δελτίο Τύπου).

Άλλη είναι η ΔΕΥΑ Αβδήρων που πήρε την απόφαση; Και άλλη η ΔΕΥΑ Αβδήρων που εκφράστηκε με «Δελτίο Τύπου»;

Ερωτήματα για την απόφαση

1.Από τα στοιχεία του πίνακα που γνωστοποιήθηκαν στα μέλη του ΔΣ της ΔΕΥΑ Αβδήρων προκύπτει ότι «υπήρξε υστέρηση εισπράξεων σε σχέση με τα έξοδα για την περίοδο από 1/3/2020 έως 30/6/2020 ύψους 361.337,06»

Δόθηκαν αναλυτικά στοιχεία στα μέλη του ΔΣ της ΔΕΥΑ Αβδήρων για το συγκεκριμένο τετράμηνο  (από 1/3/2020 έως 30/6/2020) για τα έτη 2018 και 2019 για να έχει μια συγκριτική εικόνα σχετικά με τις εισπράξεις και την ανάλυση των εξόδων  της επιχείρησης τα προηγούμενα έτη; Και σε ποιο ποσοστό επι τις % υπήρχε υστέρηση ή και πλεόνασμα τα προηγούμενα έτη για αυτό το διάστημα;

2.Από ποια στοιχεία της εισηγήσεως που έλαβαν τα μέλη του ΔΣ της ΔΕΥΑ Αβδήρων και από ποια στοιχεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού, ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ ώστε να έχουν την εικόνα και να ψηφίσουν για να γίνει χρήση των διατάξεων του Νόμου 4684/2020, όπως ο εισηγητής προτείνει;

Από που  προκύπτει δηλαδή  η «αποδεδειγμένη αδυναμία  κάλυψης των λειτουργικών  αναγκών της επιχείρησης», ώστε τα μέλη ενημερωμένα να ψηφίσουν;

3.Το δεύτερο μέρος της απόφασης το ΔΣ αποφάσισε : «Να αιτηθεί την αποπληρωμή του ανωτέρω ποσού σε 72 μηνιαίες δόσεις σύμφωνα με τις ανωτέρω πράξεις νομοθετικού περιεχομένου».

Μάλλον κάποιος δεν εξήγησε στο ΔΣ ότι οι δώσεις (από 18 έως και 72 μετά από σχετικό αίτημα και έκδοση ΚΥΑ) σύμφωνα με τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου αφορούν τον Δήμο Αβδήρων και την παρακράτηση που θα του γίνεται ( του Δήμου Αβδήρων) έως ότου αποπληρώσει το ποσό που θα ζητήσει, εάν ζητήσει και τί ύψος ποσού  θα ζητήσει, από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους. Δεν αφορά αυτό τη ΔΕΥΑ Αβδήρων  και δεν έχει τη δυνατότητα να αποφασίζει η ΔΕΥΑ Αβδήρων για αυτό.

Ήταν όμως υποχρεωμένη  η επιχείρηση να  αποφασίσει την  ταυτόχρονη εκχώρηση μέρους των μελλοντικών της  εσόδων, στον Δήμο Αβδήρων,  έως την πλήρωση του ποσού της ενίσχυσης από τον Δήμο Αβδήρων, χωρίς να υπάρχει δέσμευση για το ύψος του ποσού και τις δόσεις. ( Όπως καταλαβαίνει κάποιος δεν μπορεί η ΠΝΠ να ορίσει ποσό και δόσεις γιατί δεν γνωρίζει τα μελλοντικά προσδοκόμενα έσοδα από την κάθε μία ΔΕΥΑ ξεχωριστά και για τον λόγο αυτό το αφήνει ελεύθερο ώστε να το συνεκτιμήσουν και να το «διαπραγματευτούν» ΔΕΥΑ και Δήμος.

Για να μπορούσε να πάρει μια τέτοια απόφαση το ΔΣ θα έπρεπε να είχαν κατατεθεί στο σώμα στοιχεία προβλέψεων, λαμβάνοντας υπόψιν του και τα στοιχεία των προηγούμενων ετών ώστε να εξαχθούν κατά το δυνατόν πιο ασφαλή συμπεράσματα.

Ποιά στοιχεία λοιπόν και ποιες προβλέψεις τέθηκαν υπόψη των μελών του ΔΣ ώστε αναλυτικά  ενημερωμένα τα μέλη ΔΣ  να αποφασίσουν  να  εκχωρήσουν μέρος των μελλοντικών εσόδων της επιχείρησης και σε τι ποσοστό;

Και ο ποιο αδαής με τα οικονομικά θα μπορούσε να σκεφτεί ότι το «μέρος των εσόδων» μπορεί να ορισθεί με σχετική ασφάλεια και για το συμφέρον της επιχείρησης επί τοις % και για αυτό τον λόγο το θέτει ο νομοθέτης και δεν το ορίζει σε δόσεις ή ισόποσες δόσεις όπως ζητάει από τον Δήμο να ανταποκριθεί.

Σε κάθε περίπτωση όμως τα μέλη του ΔΣ της επιχείρησης ψήφισαν και αποφάσισαν ομόφωνα  να υποβληθεί αίτηση της ΔΕΥΑΑ προς το Δήμο Αβδήρων για οικονομική ενίσχυση ύψους 361.337,06 ευρώ για κάλυψη λειτουργικών αναγκών, βάσει των διατάξεων της παρ. 5α του άρθρου 43 της Π.Ν.Π. της 30-3-2020 (ΦΕΚ 75/Α/30-3-2020) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 30 της Π.Ν.Π. της 13-4-2020 (ΦΕΚ 84/Α/13-4-2020).

ΔΗΛΑΔΗ αποφάσισαν ότι,  η Επιχείρηση αποδεδειγμένα αδυνατεί να καλύψει τις λειτουργικές τις ανάγκες από την 1η Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020 και απευθύνθηκαν στον Δήμο Αβδήρων.

Ο Δήμος Αβδήρων τώρα,  αν αποδεχθεί ότι  η Επιχείρηση αποδεδειγμένα αδυνατεί να καλύψει τις λειτουργικές τις ανάγκες, θα πρέπει να αποδεχθεί και το αίτημα της ΔΕΥΑ Αβδήρων και να προβεί στην ενίσχυση της επιχείρησης από τον προϋπολογισμό του.

Αν ο Δήμος Αβδήρων αδυνατεί να ανταποκριθεί στο αίτημα ενίσχυσης της ΔΕΥΑ Αβδήρων έχει τη δυνατότητα,  κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματός του, να επιχορηγηθεί  εκτάκτως από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) έναντι δικαιουμένων επιχορηγήσεων και η επιχορήγηση αυτή να παρακρατηθεί σε 18 έως και 72 δόσεις από τις μελλοντικές επιχορηγήσεις των ΚΑΠ.

Οι παρατηρήσεις και διαπιστώσεις αυτές έχουν ως σκοπό κυρίως να δείξουν ότι τα πράγματα δε είναι πάντα τόσο απλά όσο παρουσιάζονται, από αυτούς που έχουν την πεποίθηση ότι ξέρουν κάτι παραπάνω από τους άλλους και ιδιαίτερα για όλους εμάς που (όπως λένε) δεν γνωρίζουμε την Ελληνική γλώσσα σε βάθος ή λειτουργούμε με δόλο.

Το Υλικό που λάβαμε υπόψιν μας:

Από το πρακτικό της αριθ. 6/2020 τακτικής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης – Αποχέτευσης Αβδήρων (ΔΕΥΑΑ).

Σήμερα την 24 Ιουλίου2020 ημέρα Παρασκευή και ώρα 13:00 κατόπιν της υπ’ αριθ. 503/20-7-2020 έγγραφης πρόσκλησης της Προέδρου που επιδόθηκε στα μέλη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 2 του Ν.1069/80, συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση (διά περιφοράς) το Δ.Σ. της Επιχείρησης, για να συζητήσει και να λάβει αποφάσεις σχετικά με τα εγγεγραμμένα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

 Η Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης, αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία, δεδομένου ότι επί συνόλου 11 μελών βρέθηκαν παρόντα 11 ήτοι:

ΠΑΡΟΝΤΕΣ 1. ΚωνσταντινιάΖουρνατζίδου (Πρόεδρος) 2. Κωνσταντίνος Κασσέρης 3. Αθανάσιος Τσόγκας 4. Ειρήνη Χρυσοβαλάντω Χατζηδημητρίου 5. ΣαντρήΝτεμήρ 6. Αθανάσιος Κριτσίνης 7. Γεώργιος Σίσκος 8. Αθανάσιος Κοπάνας 9. Παναγιώτης Μπαρδάκης 10. Μαριάνθη – Εριφύλη Ακριβλέλη 11. Κωνσταντινιά Φωτιάδου

ΑΠΟΝΤΕΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: 81 ΘΕΜΑ:

«Αίτηση της ΔΕΥΑΑ προς το Δήμο Αβδήρων για οικονομική ενίσχυση ύψους 361.337,06 ευρώ για κάλυψη λειτουργικών αναγκών, βάσει των διατάξεων του Ν. 4684/2020».

Τα πρακτικά τηρήθηκαν από τον Γραμματέα του Δ.Σ. Ιωάννη Μπόσβελη.

Εισηγούμενος το 1ο θέμα εκτός της ημερησίας διάταξης ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑΑ Γεώργιος Αποστολίδης είπε τα εξής:

Στην παρ. 5α του άρθρου 43 της Π.Ν.Π. της 30-3-2020 (ΦΕΚ 75/Α/30-3-2020) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 30 της Π.Ν.Π. της 13-4-2020 (ΦΕΚ 84/Α/13-4-2020) αναφέρεται ότι: «Σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης αδυναμίας για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών από την 1η Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020, οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) δύνανται να αιτούνται οικονομική ενίσχυση από τους μετόχους ΟΤΑ α΄ βαθμού, με ταυτόχρονη εκχώρηση μέρους των μελλοντικών τους εσόδων, έως την πλήρωση του ποσού της ενίσχυσης. Η οικονομική ενίσχυση των ΔΕΥΑ κατά την παρούσα, δεν λογίζεται ως επιχορήγηση. Οι δήμοι δύνανται, κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματός τους, να επιχορηγούνται εκτάκτως από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) έναντι δικαιουμένων επιχορηγήσεων, κατά το μέρος που αδυνατούν να ανταποκριθούν στο αίτημα ενίσχυσης. Η εν λόγω επιχορήγηση παρακρατείται σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες δόσεις, από τις μελλοντικές επιχορηγήσεις των ΚΑΠ, αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο του 2020. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από αίτηση του οικείου δήμου, είναι δυνατή η αύξηση των δόσεων έως εβδομήντα δύο (72), για λόγους ομαλής εκτέλεσης του προϋπολογισμού».

 Στην περίπτωση της ΔΕΥΑ Αβδήρων υπήρξε υστέρηση εισπράξεων σε σχέση με τα έξοδα για την περίοδο από 1/3/2020 έως 30/6/2020 ύψους 361.337,06 ευρώ όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα:

 ΕΙΔΟΣ ΕΞΟΔΩΝ ΑΞΙΑ(€)

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ 112.332,10

ΔΕΗ (τρέχοντα) 215.604,01

ΔΕΗ (διακανονισμός) 97.158,72

 ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ 96.628,02

 ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ 521.722,85

ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ* 160.385,79

ΔΙΑΦΟΡΑ 361.337,06

*Χωρίς ΦΠΑ (που αποδίδεται) και ειδικό τέλος (που αφορά κατασκευή έργων).

 Έχοντας υπόψη τα παραπάνω προτείνω στο ΔΣ να αιτηθούμε οικονομική ενίσχυση από το Δήμο Αβδήρων ύψους 361.337,06 ευρώ με αποπληρωμή του ποσού σε 72 δόσεις αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο του 2020.

Στην συνέχεια κάλεσε το Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά.

Το Δ.Σ. αφού άκουσε την εισήγηση του Γενικού Διευθυντή και μετά από διαλογική συζήτηση αφού έλαβε υπόψη του τις παραπάνω αναφερόμενες σχετικές διατάξεις

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

 1. Την υποβολή αίτησης της ΔΕΥΑΑ προς το Δήμο Αβδήρων για οικονομική ενίσχυση ύψους 361.337,06 ευρώ για κάλυψη λειτουργικών αναγκών, βάσει των διατάξεων της παρ. 5α του άρθρου 43 της Π.Ν.Π. της 30-3-2020 (ΦΕΚ 75/Α/30-3-2020) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 30 της Π.Ν.Π. της 13-4-2020 (ΦΕΚ 84/Α/13-4-2020).

2. Να αιτηθεί την αποπληρωμή του ανωτέρω ποσού σε 72 μηνιαίες δόσεις σύμφωνα με τις ανωτέρω πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Η απόφαση αυτή πήρε αριθμό 81/2020.

Αφού συντάχθηκε το παρόν υπογράφεται όπως ακολουθεί:

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ Τ.Σ.

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

 Ο Γεν. Διευθυντής της ΔΕΥΑΑ Γεώργιος Αποστολίδη

(ΦΕΚ 75/Α/30-3-2020)

Άρθρο τεσσαρακοστό τρίτο

Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης

1.Έως τις 31η Μαΐου 2020, η δια περιφοράς σύγκληση των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων είναι δυνατή με τη συμμετοχή του ενός δευτέρου (1/2) των μελών του οικείου συμβουλίου.

2.Κατά παρέκκλιση της παρ. 3 του άρθρου 36 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007, Α’ 143), με απόφαση του οικείου δημάρχου είναι δυνατόν να:

α) καθιερώνονται εξαιρέσεις από την εφαρμογή πενθήμερης εργασίας κατά υπηρεσία, κλάδο και αριθμό υπαλλήλων, χρόνο ή περιοχή, εφόσον επιβάλλονται λόγω της ανάγκης αδιάλειπτης λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών για την εφαρμογή των μέτρων αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού COVID-19,

β) καθορίζεται η πενθήμερη εβδομάδα εργασίας για ορισμένες υπηρεσίες, κλάδους ή ορισμένο αριθμό υπαλλήλων από την Τρίτη μέχρι και το Σάββατο ή από την Τετάρτη έως και την Κυριακή, εφόσον τούτο επιβάλλεται για τον ίδιο ως άνω λόγο, καθιερουμένων ως μη εργάσιμων ημερών της Δευτέρας ή της Τρίτης, αντίστοιχα.

Οι αποφάσεις της παρούσας αρχίζουν να ισχύουν από της υπογραφής τους και εφαρμόζονται για όσο διάστημα είναι σε ισχύ μέτρα πρόληψης και αποφυγής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, και πάντως όχι πέραν της 31ης Μαΐου 2020.

3.α) Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του εικοστού τέταρτου άρθρου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 64), η φράση «με τη διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης» αντικαθίσταται από τη φράση «με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, κατά την περ. (γ) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α’ 147),».

β) Στην παρ. 10 του τριακοστού έβδομου άρθρου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 68), η φράση «με απευθείας ανάθεση κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής διάταξης της κείμενης νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων,» διαγράφεται.

4.α) Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 156 του ν. 4600/2019 (Α’ 43) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι εν λόγω Σύνδεσμοι είναι καθολικοί διάδοχοι των προγραμμάτων και δράσεων που εκτελούνταν από τα οικεία νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ανεξαρτήτως πηγής χρηματοδότησής τους και υπεισέρχονται αυτοδικαίως σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτά».

β) Η ισχύς της περ. (α) ανατρέχει στην έναρξη ισχύος του ν. 4600/2019.

5.α) Σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης αδυναμίας για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών από την 1η Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020, οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) δύνανται να αιτούνται οικονομική ενίσχυση από τους μετόχους ΟΤΑ α’ βαθμού, με ταυτόχρονη εκχώρηση μέρους των μελλοντικών τους εσόδων, έως την πλήρωση του ποσού της ενίσχυσης. Η οικονομική ενίσχυση των ΔΕΥΑ κατά την παρούσα, δεν λογίζεται ως επιχορήγηση. Οι δήμοι δύνανται, κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματός τους, να επιχορηγούνται εκτάκτως από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) έναντι δικαιουμένων επιχορηγήσεων, κατά το μέρος που αδυνατούν να ανταποκριθούν στο αίτημα ενίσχυσης. Η εν λόγω επιχορήγηση παρακρατείται σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες δόσεις από τις μελλοντικές επιχορηγήσεις των ΚΑΠ. Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων που απαιτούνται για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος είναι εκτελεστές από την έκδοσή τους, κατά παρέκκλιση του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 (Α’ 87).

β. Σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης αδυναμίας κάλυψης λειτουργικών αναγκών των υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα από την 1η Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020, οι δήμοι, με απόφαση της οικονομικής επιτροπής, υποχρεούνται να αναμορφώνουν το προϋπολογισμό τους με μεταφορά πάσης φύσεως ανειδίκευτων πιστώσεων, ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών αυτών. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του εικοστού τέταρτου άρθρου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 64) εφαρμόζονται αναλόγως. Οι δήμοι δύνανται, κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματός τους, να επιχορηγούνται εκτάκτως από τους ΚΑΠ έναντι δικαιούμενων επιχορηγήσεων, κατά το μέρος που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες για την αναμόρφωση πιστώσεις. Η εν λόγω επιχορήγηση παρακρατείται σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες δόσεις από τις μελλοντικές επιχορηγήσεις των ΚΑΠ. Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων που απαιτούνται για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος είναι εκτελεστές από την έκδοσή τους, κατά παρέκκλιση του άρθρου 225 του ν. 3852/2010.

6.Συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου προσωπικού που απασχολείται στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης και στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, οι οποίες λήγουν έως την 31η Μαΐου 2020, δύνανται να παρατείνονται έως τέσσερις (4) μήνες από τη λήξη τους.

7.Με απόφαση του οικείου δημάρχου και ειδικώς για το χρονικό διάστημα από τις 23 Μαρτίου 2020 έως τις 30 Ιουνίου 2020, ο προβλεπόμενος από το άρθρο 20 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) αριθμός ωρών της απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης, καθώς και των ωρών της υπερωριακής απασχόλησης με αποζημίωση κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες του ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας μπορεί να προσαυξάνεται έως τριάντα τοις εκατό (30%), για την κάλυψη επιτακτικών αναγκών ελέγχων για την προστασία της δημόσιας υγείας.

(ΦΕΚ 84/Α/13-4-2020)

Άρθρο τριακοστό

Παρακράτηση επιχορήγησης δήμων

Στην παρ. 5 του τεσσαρακοστού τρίτου άρθρου της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 75) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

1.Το τέταρτο εδάφιο της περ. α’ αντικαθίσταται με δύο νέα εδάφια ως εξής:

«Η εν λόγω επιχορήγηση παρακρατείται σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες δόσεις, από τις μελλοντικές επιχορηγήσεις των ΚΑΠ, αρχής γενομένης από τον μήνα Σεπτέμβριο 2020. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από αίτηση του οικείου δήμου, είναι δυνατή η αύξηση των δόσεων έως εβδομήντα δύο (72), για λόγους ομαλής εκτέλεσης του προϋπολογισμού.».

2.Το τέταρτο εδάφιο της περ. β’ αντικαθίσταται με δύο νέα εδάφια ως εξής:

«Η εν λόγω επιχορήγηση παρακρατείται σε δεκαοκτώ (18) ισόποσες δόσεις, από τις μελλοντικές επιχορηγήσεις των ΚΑΠ, αρχής γενομένης από τον μήνα Σεπτέμβριο 2020. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από αίτηση του οικείου δήμου, είναι δυνατή η αύξηση των δόσεων έως εβδομήντα δύο (72), για λόγους ομαλής εκτέλεσης του προϋπολογισμού.».

Το δημοσίευμα της Xanthinews

Παρακαλώ να διαβιβαστεί από τον Δήμο Αβδήρων το παραπάνω στην ΔΕΥΑ Αβδήρων (μιας και δεν έχω το mail της) και φυσικά για την απάντησή σας κε. Δήμαρχε και κύριοι της αντιπολίτευσης.

Σας ευχαριστώ

Για την XanthiNews.gr

Σταύρος Καρυπίδης

Growth Hacker Επιχειρήσεων – τηλ 6947267737

Σχετικά Άρθρα