Γενική

Επίσκεψη του ΕΕΕΕΚ Γενισέας στην Κύπρο

Οι εμπειρίες των παιδιών με αναπηρία που για πρώτη φορά επισκέφθηκαν μια ξένη χώρα είναι το καλύτερο μάθημα που μπορούμε να προσφέρουμε

Στα πλαίσια του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Νέα γενιά σε δράση» με θέμα «θυμόμαστε τα παλιά, προγραμματίζουμε τα μελλούμενα» πέντε μαθητές μαζί με τρεις συνοδούς του σχολείου επισκέφθηκαν την Κύπρο από 30/10/12 έως 6/11/ 2012. Μαζί με τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ξάνθης ήταν μαθητές και συνοδοί από αντίστοιχα σχολεία της Δράμας, Σερρών, Κιλκίς, και Ιωαννίνων.
Όλα τα παιδιά μαζί με μαθητές Ειδικών σχολείων και ιδρυμάτων της Μεγαλονήσου γνωρίστηκαν, έπαιξαν και δούλεψαν στα εργαστήρια των αντίστοιχων σχολείων. Επίσης επισκέφθηκαν  θρησκευτικούς και πολιτιστικούς τόπους (εκκλησίες, μουσεία, λαϊκές αγορές, εκθεσιακούς χώρους), γνώρισαν την καθημερινή ζωή των αδερφών Κυπρίων και γεύτηκαν παραδοσιακές συνταγές.
Οι εμπειρίες των παιδιών με αναπηρία που για πρώτη φορά ανέβηκαν στο αεροπλάνο, και για πρώτη φορά επισκέφθηκαν και έζησαν σε ξένη χώρα είναι το καλύτερο μάθημα που μπορούμε να προσφέρουμε.  Η προσπάθεια του σχολείου στη κατεύθυνση αυτή θα συνεχιστεί αφού συμμετέχουμε και σε άλλα Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Το σχολείο βρίσκεται στη Γενισέα, δημοτικό διαμέρισμα του δήμου Αβδήρων και φιλοξενείται στους χώρους του τοπικού γυμνασίου. Λειτουργεί από το 2001 και είναι από τα πρώτα που ιδρύθηκαν ύστερα από την ψήφιση του σχετικού νόμου. Στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ γίνονται τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, των καλλιτεχνικών, της μουσικής, της γυμναστικής, της κοινωνικής αγωγής , της κεραμικής και της κηπουρικής.

Για την καλύτερη λειτουργία των δυο τελευταίων λειτουργούν ένα εργαστήριο κεραμικής και ένα θερμοκήπιο αντίστοιχα. Εκτός από το εκπαιδευτικό προσωπικό στο σχολείο υπηρετούν ειδικό βοηθητικό προσωπικό, κοινωνική λειτουργός και ψυχολόγος. Οι μαθητές του σχολείου προέρχονται τόσο από την πόλη της Ξάνθης όσο και από τα πεδινά αλλά και ορεινά χωριά του νομού, ενώ είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ότι σε κάθε νέα σχολική χρονιά ο αριθμός τους αυξάνεται αποδεικνύοντας ότι ενισχύεται η εμπιστοσύνη των γονέων και της κοινωνίας γενικότερα προς το θεσμό της ειδικής αγωγής.

Σχετικά Άρθρα