
Οι αρτοποιοί αντιδρούν στην απόφαση να πωλείται ψωμί οπουδήποτε
Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου
Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι αρτοποιοί της χώρας μετά την απόφαση του Υπουργείου να επιτρέψει την πώληση άρτου σε οποιοδήποτε κατάστημα. Ήδη τα Σωματεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης απέστειλαν επιστολή στον Περιφερειάρχη και στους βουλευτές- Υπουργούς της περιοχής μας. Μάλιστα αναφέρεται σε αυτήν μεταξύ άλλων:
«Για την ευαίσθητη περιοχή της περιφέρειας ΑΜΘ, δημιουργείται το πρόβλημα ο καταναλωτής να προμηθεύεται ψωμί που θα παράγεται από γειτονικές χώρες αναγκάζοντας και εμάς να πάμε σε αυτές τις χώρες.
Δυστυχώς τις τελευταίες μέρες το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης δια στόματος του Υπουργού κ. Ξυνίδη ξαφνικά άλλαξε στάση δηλώνοντας ότι δεν συμφωνεί στην έκδοση Π.Δ.»
Ο Πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Ξάνθης κ. Παναγιώτης Αμπεριάδης δήλωσε σχετικά στην XanthiNews: «Εμείς οι αρτοποιοί είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση του Προεδρικού Διατάγματος που δεν υπέγραψε το Υπουργείο το οποίο έλεγε μέχρι τώρα για τα σημεία πώλησης των άρτων και αυτή τη στιγμή λέει να πωλούνται οπουδήποτε και σε σημεία κατά την άποψη μας που δεν γίνεται αυτό. Π.χ. δεν γίνεται να πωλείται ψωμί σε περίπτερο, σε βενζινάδικο, σε ιχθυοπωλείο και σε μανάβικο. Αυτό είναι το πρόβλημα μας. Θα πουλιέται ψωμί Βουλγάρικο και Τούρκικο σε οποιοδήποτε κατάστημα και σημείο.
Το επάγγελμα του αρτοποιού είναι ελεύθερο. Όποιος θέλει μπορεί να ανοίξει αρτοποιείο. Αυτά που λέει το Υπουργείο είναι παραπληροφόρηση. Δεν μπορώ να καταλάβω όταν λέει ότι το επάγγελμα μας ήταν κλειστό. Όποιος θέλει ανοίγει αρτοποιείο.
Η διοίκηση μας μιλούσε με τον Γ.Γ. του Υπουργείου τον κ. Φούρα. Είχε ετοιμαστεί ένα Π.Δ. για το που θα πωλείται και ξαφνικά το Υπουργείο είπε πως δεν υπογράφει και θα αφεθεί ελεύθερη η πώληση του άρτου. Η διοίκηση μας επιθυμεί την συνάντηση με το Υπουργείο. Και σήμερα να πει θα πάει η Διοίκηση μας. Έτσι μου είπε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας μας. Αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Θα προχωρήσουμε σε κλείσιμο των αρτοποιείων. Θα προειδοποιήσουμε νωρίτερα. Πάντως η πρακτική τους είναι η ίδια που εφάρμοσαν με τους οδηγούς ταξί. Ενώ ήταν έτοιμο το Π.Δ. για υπογραφή, ξαφνικά διαλύθηκαν τα πάντα.
Νομίζει το Υπουργείο ότι αφήνοντας ελεύθερη την πώληση του άρτου θα πέσει η τιμή του. Αυτό είναι λίγο δύσκολο. Αυτή τη στιγμή η τιμή είναι ελεύθερη. Υπάρχουν τιμές πώλησης από 1.10- 1.20 ευρώ τα 750 γραμ. μέχρι 1.80 και 2 ευρώ. Οπότε ο καταναλωτής είναι ελεύθερος να αγοράσει όποιο ψωμί θέλει και να ελέγξει και την ποιότητα. Η τιμή δεν πρόκειται να πέσει κάτω από 1.50 ευρώ. Ήδη η τιμή στην Ελλάδα είναι κατά 25%- 30% φθηνότερη στην Ευρώπη. Πώς θα πέσει η τιμή όταν ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών; Εδώ και πέντε χρόνια αυξήθηκαν το ΦΠΑ, τα εργατικά, το πετρέλαιο. Ακούσατε για αύξηση της τιμής του άρτου;»
Στην επιστολή των Σωματείων της Περιφέρειας μας σημειώνεται για το θέμα της τιμής του ψωμιού στην Ελλάδα: «Ετησίως προβαίνουμε 2-3 φορές σε τιμοληψίες τις οποίες και παραθέτουμε στους αρμόδιους φορείς αποδεικνύοντας πάντα με στοιχεία από όλες τις Ευρωπαϊκές Ομοσπονδίες ότι το ψωμί στην Ελλάδα πωλείται φθηνότερα κατά 30 % από ότι σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τρόφιμα που ο Έλληνας καταναλωτής τα προμηθεύεται κατά 12 % ακριβότερα.
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώθηκαν και από την τελευταία έρευνα της Eurostat όπου αναφέρεται ότι τα λαχανικά και το ψωμί πωλούνται φθηνότερα στην Ελλάδα ενώ είναι άριστης ποιότητας».
Και καταλήγει: «Ερωτάσθε λοιπόν κ. Βουλευτά: θέλετε τον φούρνο της Γειτονιάς; Επιθυμείτε να διατηρηθούν οι θέσεις απασχόλησης ; Επιθυμείτε ο καταναλωτής να συνεχίσει να προμηθεύεται φθηνό και ποιοτικό ψωμί ; Με όλα αυτά που διαδραματίζονται το τελευταίο διάστημα έγινε πια βεβαιότητα σε όλους τους αρτοποιούς της χώρας μας ότι μας θεωρείτε περιττούς και ότι η ανάπτυξη της χώρας μας στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στους καρφουρομαρινόπουλους και σε άλλες παρόμοιες εταιρίες και όχι στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ζητούμε να παρέμβετε υπέρ της βιοτεχνικής αρτοποιίας της χώρας μας, να στηρίξετε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να ζητήσετε την έκδοση Π.Δ. από τα συναρμόδια Υπουργεία όπου θα εξαιρείται το α. 14 του Ν. 3526/07».





