Γενική

Τα κρέατα ελευθέρας βοσκής της Ξάνθης: Τα καλύτερα!

Επτά προϊόντα πρότεινε η Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης για να συμπεριληφθούν στο καλάθι της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης που συνολικά θα χωρέσει 20 προϊόντα για όλη την Περιφέρεια, ενώ συνολικά οι προτάσεις είναι 45!!! Η Ξάνθη μεταξύ των προϊόντων που θέλει να προωθήσει είναι τα κρέατα ελευθέρας βοσκής για την ποιότητα των οποίων μας μίλησε ο κ. Κώστας Γκαζίνος, Προϊστάμενος Κτηνιατρικής Υπηρεσίας.

Ποια θα είναι τα τελικά 20 προϊόντα της Περιφέρειας ΑΜΘ;
Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου

«Για εμάς, εδώ στην περιοχή της Θράκης είναι ένας ιδιαίτερος παράγοντας τα ζώα ελευθέρας βοσκής», σημείωσε ο Προϊστάμενος της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας Ξάνθης κ. Κώστας Γκαζίνος αναφερόμενος στην ερώτηση μας για την πρόταση που έγινε για ένταξη τους στο καλάθι προϊόντων της Περιφέρειας ΑΜΘ. Και συνέχισε ο κ. Γκαζίνος: «Βρίσκονται στην ορεινή περιοχή του Νομού, είναι αιγοπρόβατα και βοοειδή. Δεν είναι ζώα γαλακτοπαραγωγικών εκμεταλλεύσεων, όπου υπάρχει μια έντονη παραγωγική διαδικασία και καταπόνηση του οργανισμού με εντατικά συστήματα παραγωγής. Είναι ζώα κυρίως κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης τα οποία η διατροφή τους και η παραγωγική διαδικασία γίνεται με φυσικό τρόπο.
Κυρίως τα μοσχάρια σταυλίζονται σε μικρό διάστημα της ζωής τους και τρέφονται με καρπούς. Οδηγούνται στα σφαγεία και το κρέας δίνεται στην ανθρώπινη κατανάλωση και είναι πολύ ποιοτικό».
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΩΣΗ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ
Το ότι δεν υπάρχει Ένωση Κτηνοτρόφων είναι ένα πρόβλημα, αφού έτσι θα μπορούσαν να προωθηθούν καλύτερα αυτά τα προϊόντα και να κάνουν μια διαφήμιση. «Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό το ότι εντάχθηκαν στο καλάθι αγροτικών προϊόντων της ΑΜΘ και θα το διατηρήσουμε», επεσήμανε ο κ. Γκαζίνος.
Αυτά τα κρέατα μπορεί να τα βρει ο Ξανθιώτης καταναλωτής. Ο Προϊστάμενος της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας Ξάνθης δήλωσε συγκεκριμένα: «Μέσα στο νομό μας στα κρεοπωλεία εμπορεύονται αυτά τα κρέατα. Κάποια ειδική σήμανση δεν υπάρχει, αλλά υπάρχει η συνοδευτική καρτέλα που φαίνεται ο αριθμός και η προέλευση του ζώου, τον τρόπο με τον οποίο έχει μεγαλώσει και ο καταναλωτής μπορεί να τα βλέπει».
ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ
Οι προτάσεις για το καλάθι της Ξάνθης περιλαμβάνουν επίσης τα εξής προϊόντα: Μπασμάς Ξάνθης, Κασέρι Ξάνθης, Αλιεύματα λιμνοθάλασσας, Τοπικός Οίνος Αβδήρων, Ακτινίδια- Ρόδια και Μέλι. Αλλά και η καριόκα θα συμπεριληφθεί με τους κουραμπιέδες της Καβάλας και το σουτζούκ λουκούμ Κομοτηνής στα γλυκά της Περιφέρειας μας.
Ο κ. Γκαζίνος είπε πως θα μπορούσαν να μπούνε το γιαούρτι που βγαίνει σε βιομηχανίες του Νομού μας και η φέτα.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΝΟΜΩΝ
Από το Ν. Ροδόπης προτάθηκαν τα εξής προϊόντα: Οίνος, Κεράσια, Αλίπαστα, Φέτα, Μπύρα, Καπνός.
Από το Ν. Έβρου: Πεπόνι, Σπαράγγι, Τσίπουρο, Κρέατα, Κατσίκι Σαμοθράκης
Από τον Βόρειο Έβρο: Ελιές Μάκρης, Σκόρδο, Λάχανο, Φασόλια κατ., Τραχανάς
Από τη Θάσο: Ορεινό Μέλι
Από το Ν. Καβάλας: Σταφύλι Επιτραπ, Σπαράγγια, Ακτινίδια, Κρασί, Ελαιόλαδο, Φασόλια, Ελιά θρούμπα, Φασόλι νωπό, Αμύγδαλο, Πατάτες, Καρπούζι, Ελιά πράσινη
Από το Ν. Δράμας: Κρασί, Φέτα, Φασόλι- αρακάς, Τσίπουρο, Ρόδι, Τουρσί, Αλλαντικά.
ΚΑΛΑΘΙ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης μίλησε για την ανάγκη να δημιουργηθεί το καλάθι προϊόντων της Ελληνικής Γης, το οποίο θα βασίζεται στο τρίπτυχο «ταυτότητα, ποιότητα, αειφορία». Τόνισε ότι αυτό το καλάθι πρέπει να είναι ενταγμένο σε ένα περιφερειακό σχέδιο, με ορίζοντα δεκαετίας. Στόχος αυτή της πρωτοβουλίας- σύμφωνα με τον κ. Σκανδαλίδη- είναι η βελτίωση του εισοδήματος του παραγωγού, η δημιουργία θέσεων εργασίας και η βελτίωση ποιότητας των προϊόντων.
Για τη χρηματοδότηση αυτής της πρωτοβουλίας τόνισε ότι διαθέσιμοι πόροι υπάρχουν κυρίως από το πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» και από τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, το νέο Αναπτυξιακό Νόμο και το Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας.
Ο κ. Σκανδαλίδης τόνισε τέλος για τις Διατροφικές Συμπράξεις που θα δημιουργηθούν ανά Περιφέρεια και στις οποίες θα συμμετέχουν η διοίκηση κάθε Περιφέρειας, οι Δήμοι, οι παραγωγοί, οι συσκευαστές, οι ξενοδόχοι και οι έμποροι αγροτικών προϊόντων και εφοδίων. Στόχος αυτών των συμπράξεων θα είναι να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική θέση του αγρότη και να προωθήσουν τα προϊόντα στην εσωτερική και διεθνή αγορά.

Σχετικά Άρθρα