Γενική

Αυξάνονται τα κόμιστρα των ταξί από την πρωτοχρονιά λόγω ΦΠΑ

Θα πληγεί περισσότερο ο μειωμένος τζίρος

Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου

Αυξάνονται από την 1 η Ιανουαρίου 2011 τα κόμιστρα των ταξί, λόγω της αναπροσαρμογής του ΦΠΑ από το 11% στο 13%.
Ειδικότερα, από την Πρωτοχρονιά η πτώση της σημαίας θα αυξηθεί στα 1,19 ευρώ από 1,16 ευρώ, η χιλιομετρική αποζημίωση για τη μονή ταρίφα θα φτάσει στο 0,68 ευρώ και για τη διπλή ταρίφα στο 1,19 ευρώ, ενώ η ελάχιστη διαδρομή θα αγγίξει τα 3,16 ευρώ.
Σύμφωνα με τον Συνδέσμου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), ο κλάδος είχε ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών να μην αυξηθεί ο συντελεστής ΦΠΑ για τις μεταφορές και να ενταχθούν στον χαμηλό συντελεστή. Ωστόσο, το συγκεκριμένο αίτημα δεν έγινε δεκτό. Σημειώνεται ότι τα κόμιστρα είχαν αυξηθεί ξανά τον περασμένο Ιούλιο λόγω της εισαγωγής του κλάδου στον συντελεστή ΦΠΑ του 11%.
Ο κ. Στέλιος Γουναρίδης, Πρόεδρος Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Ξάνθης δήλωσε στην XanthiNews: «Αυτή η αύξηση έγινε με βάση το ΦΠΑ. Δεν το θέλουμε. Αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Αναγκαστικά προβαίνουμε σε αυτήν την αύξηση. Και λογικό είναι να μειωθεί ο τζίρος μας. Ήδη είναι κατά 40% μειωμένη η δουλειά μας. Το λιγότερο».
Είναι δεδομένες οι προσπάθειες των ιδιοκτητών ταξί, για να κρατήσουν την πελατεία τους, αλλά δεν φαίνεται να τους ευνοεί η γενικότερη οικονομική συγκυρία, καθώς το κόστος λειτουργίας των ταξί καθημερινά αυξάνεται, κυρίως μέσα από την άνοδο της τιμής του πετρελαίου.
Η οικονομική κρίση πλήττει όλους τους κλάδους επαγγελματιών, με τους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς να εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για το «αβέβαιο», όπως το χαρακτηρίζουν, μέλλον του επαγγέλματός τους.
Ακόμη και αυτές τις γιορτινές ημέρες, που θα περίμενε κανείς η κίνηση του επιβατικού κοινού να είναι μεγαλύτερη, τα περισσότερα ταξί σχηματίζουν ουρές στις αφετηρίες. Η κατάσταση αυτή έχει φέρει πολλούς επαγγελματίες στα όρια της επιβίωσης αφού με το ζόρι καταφέρνουν να βγάζουν τα έξοδά τους και να πληρώνουν τα λειτουργικά και τα ασφάλιστρα που για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα είναι πολύ υψηλότερα απ ότι των υπολοίπων.
Στην Ξάνθη έχει επιδεινωθεί η τραγική κατάσταση και μετά την ενοποίηση των πλατειών. «Έκοψε την πόλη στα δύο. Μειώθηκε η δουλειά μας γιατί δεν περνάει αμάξι μέσα από την πλατεία και από την Ηρώων και από την Μιχ. Βόγδου. Και τα καταστήματα στις οδούς αυτές δεν έχουν δουλειά», σημειώνει ο κ. Γουναρίδης.
Οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των οδηγών ταξί επισημαίνουν ότι οι περισσότεροι στον κλάδο έχουν εγκαταστήσει εδώ και αρκετά χρόνια μηχανήματα έκδοσης αποδείξεων.
Ο Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Ξάνθης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Και πριν και τώρα δίνουμε αποδείξεις προς τους πελάτες μας. Από την στιγμή που πατάμε το ταξίμετρο και τελειώνει η διαδρομή και μηδενίζεται το ταξίμετρο η απόδειξη βγαίνει αυτόματα».

Σχετικά Άρθρα