Γενική

Απεργία Ταξί και αποκλεισμός της Νομαρχίας Ξάνθης

Προκάλεσαν κυκλοφοριακό έμφραγμα στο κέντρο της πόλης

Σε απεργιακή κινητοποίηση και συμβολικό αποκλεισμό του κτιρίου της Νομαρχίας Ξάνθης προχώρησαν οι ιδιοκτήτες ταξί της πόλης μας χθες το μεσημέρι. Ο πρόεδρος του σωματείου κ. Γιώργος Τσαπανίδης δήλωσε ότι η κινητοποίηση αφορά στην ολιγωρία της Νομαρχίας να εκδώσει τις άδειες για τις νέες πιάτσες ταξί. Ζήτησε δε να συνεχίσουν να υπάρχουν η πιάτσα στην Ηρώων και μπροστά στον ΟΤΕ. Και τόνισε την ανάγκη να υπάρξει το ταξί σε ένα τουλάχιστον σημείο μέσα στην νέα ενοποιημένη πλατεία.
Στο πλευρό των ταξιτζήδων βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή, ο πρόεδρος του εργατικού κέντρου Ξάνθης κ. Σπύρος Παπαχρίστου, ο οποίος δήλωσε την συμπαράστασή του στους απεργούς, αλλά και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ξάνθης κ. Σωτήρης Τσιακίρογλου ο οποίος ήταν λάβρος κατά του Δημάρχου Μιχάλη Στυλιανίδη και του Νομάρχη Γιώργου Παυλίδη, τους οποίους κατηγόρησε ότι έκανα το έργο της πλατείας χωρίς κανέναν ιδιαίτερο σχεδιασμό και χωρίς διαβούλευση με τους επαγγελματίες της αγοράς, γι αυτό και σήμερα έχουμε πολλές διαμαρτυρίες και την απεργιακή κινητοποίηση των ταξιτζήδων.
Μετά τις δηλώσεις τους στα μέσα ενημέρωσης τα μέλη του ΔΣ του Σωματείου ταξί Ξάνθης εισήλθαν στην Νομαρχία Ξάνθης και επέδωσαν το παρακάτω ψήφισμα στον Νομάρχη κ. Γιώργο Παυλίδη.
Προς τον κ. Νομάρχη Ξάνθης
ΑΙΤΗΣΗ- ΑΝΑΦΟΡΑ
Του Σωματείου με την επωνυμία Σωματείο Ιδιοκτητών Επιβατικών Αυτοκινήτων Δ.Χ. (ΤΑΞΙ) Ξάνθης «Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ» Ξάνθης, πού εδρεύει στην Ξάνθη και εκπροσωπείται νόμιμα.
Σε συνέχεια της από 20- 7- 2009 αίτησης- αναφοράς μας σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα:
Το σωματείο μας αριθμεί περί τα 180 μέλη, ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί.
Συνοπτικά οι χώροι στάθμευσης- αφετηρίες («πιάτσες») ταξί που υφίστανται στην πόλη της Ξάνθης και είναι ήδη σε λειτουργία είναι οι. εξής:
1. Στην οδό Παύλου Μελά (ΚΤΕΑ) για επτά (7) θέσεις.
2. Στην οδό Μιαούλη για επτά (7) θέσεις.
3. Στην ΑΤΕ, στη νότια πλευρά της νησίδας που βρίσκεται νότια της ΑΤΕ με φορά την κατεύθυνση του μονόδρομου από την οδό Μπρωκούμη προς της Πλατεία Αλ. Μπαλτατζή, για.δέκα έξι (16) θέσεις.
4.Στην Πλατεία Ελευθερίας (ανατολική πλευρά της πλατείας) για δέκα πέντε (15) θέσεις.
5. Στο ΓΝ Ξάνθης για επτά (7) θέσεις.
6. Στο σιδηροδρομικό σταθμό Ξάνθης, για δέκα (10) θέσεις, κατά τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των συρμών.
7. Στην οδό Μ. Βόγδου- εσοχή έναντι του ΟΤΕ, για δέκα πέντε (15) θέσεις, η οποία πρόκειται να καταργηθεί, εξαιτίας του υπό κατασκευή έργου της ενοποίησης των πλατειών της πόλης μας.
8. Στην οδό Ηρώων- από την πλευρά του πάρκου (εσοχή), για είκοσι μία (21) θέσεις, η οποία επίσης πρόκειται να καταργηθεί, εξαιτίας του υπό κατασκευή έργου της ενοποίησης των πλατειών της πόλης μας.
Κι ενώ για τις έξι (6) πρώτες «πιάτσες», δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα και δεν γεννάται θέμα αντικατάστασης κλπ, για τις δύο τελευταίες αυτές (οδό Μ. Βόγδου και οδό Ηρώων) κεντρικές «πιάτσες», γεννάται άμεσα και επιτακτικά το ζήτημα αντικατάστασης τους με νέες, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ενοποίησης των πλατειών της πόλης μας.
Μετά τις διεργασίες που προέκυψαν εξαιτίας και εξ αφορμής της από 20- 7- 2009 αίτησης- αναφοράς μας, εν τέλει στις 20- 8- 2009 γνωμοδότησε η αρμόδια επιτροπή που συγκροτήθηκε με την υπ αριθμ. 35628/ 6174/ 05- 08- 2009 απόφαση του κ. Νομάρχη Ξάνθης για τον καθορισμό χώρων στάθμευσης ταξί, ως εξής:
1) Οκτώ (8) θέσεις σε διπλή παράλληλη σειρά, επί της ειδικά διαμορφωμένης εσοχής που πρόκειται να κατασκευασθεί στην οδό Μ. Βόγδου, στο ύψος του Ιερού Ναού Της Του Θεού Σοφίας και της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος με φορά προς την κεντρική πλατεία.
2) Πέντε (5) θέσεις σε μονή σειρά, επί της οδού Ηρώων, επί της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος και με αρχή (πρώτο αυτοκίνητο) σε απόσταση- 10 μέτρων από την άκρη του πεζοδρομίου της στροφής προς το Δημοτικό Πάρκινγκ και σε μήκος 25 μέτρα προς την οδό Τσιμισκή, όπως εκ προφανούς σφάλματος, αναφέρεται στο κείμενο της γνωμοδότησης, ενώ το ορθό θα έπρεπε είναι προς την δημοτική αγορά- παλαιά ΚΤΕΛ Ξάνθης.
3) Επτά (7) θέσεις σε μονή σειρά, επί της οδού 28 ης Οκτωβρίου, επί της πλευράς του οδοστρώματος και με αρχή (πρώτο αυτοκίνητο) αμέσως μετά την θέση του οριοθετημένου χώρου στάθμευσης οχήματος χρηματαποστολής και ΑΜΕΑ και σε μήκος 35 μέτρα προς την οδό Τσιμισκή.
4) Τέσσερις (4) θέσεις σε μονή σειρά, επί της οδού Θερμοπυλών και επί της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος πλην οροθετημένου χώρου στάθμευσης οχήματος χρηματαποστολής και ΑΜΕΑ.
5) Οκτώ (8) θέσεις σε μονή σειρά επί της οδού Β. Σοφίας και επί της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος με φορά κατεύθυνσης προς την Πλατεία Αντίκα και με αρχή (πρώτο αυτοκίνητο) 15 μέτρα από τη στροφή των οδών Β. Σοφίας και της πλακόστρωτης οδού που οδηγεί στην οδό Πινδάρου και σε μήκος 40 μέτρα προς τη γέφυρα του Κόσυνθου.
Η ως άνω γνωμοδότηση μας βρίσκει σύμφωνους, δηλαδή οι «πιάτσες» αυτές πράγματι εξυπηρετούν τόσο εμάς τους επαγγελματίες οδηγούς, όσο και κυρίως το επιβατικό κοινό.
Ωστόσο από αυτές τις «πιάτσες», θα πρέπει να διευρυνθεί και επεκταθεί η υπό στοιχείο ένα (1) «πιάτσα» της ανωτέρω γνωμοδότησης, ήτοι επί της οδού Μ. Βόγδου, εκτός των ως άνω οκτώ (8) θέσεων επί της ειδικά διαμορφωμένης εσοχής που πρόκειται να κατασκευασθεί στην οδό Μ. Βόγδου, στο ύψος του Ιερού Ναού Της Του Θεού Σοφίας και της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος με φορά προς την κεντρική πλατεία, για τις οποίες γνωμοδότησε η αρμόδια, επιτροπή, προτείνουμε και ζητούμε να δοθεί και επιπλέον συνεχόμενος χώρος πιο κάτω, ήτοι απέναντι από τον ΟΤΕ, μέχρι το ύψος της σημερινής Τράπεζας της Ελλάδος, έστω κι αν αυτός ο χώρος αποτελεί τμήμα του υπό διαμόρφωση νέου- μετά την ενοποίηση των πλατειών- πεζόδρομου, όπως εξάλλου προτείναμε με την αρχική μιας αίτηση (βλ. από 20- 7- 2009 αίτηση μας).
Θεωρούμε ότι με την παραχώρηση του τμήματος αυτού, το οποίο δύναται να εξασφαλίσει τουλάχιστον δέκα πέντε (15) θέσεις αυτοκινήτων ταξί ουδόλως παρεμποδίζεται η χρήση του πεζόδρομου ή δυσχεραίνεται κατ άλλον τρόπο η λειτουργικότητα του, καθόσον αφενός θα πρόκειται για ελάχιστο τμήμα αυτού αφετέρου με την ειδική σήμανση που θα τοποθετηθεί, θα επιτρέπεται μόνον η στάθμευση των αυτοκινήτων μας (ταξί) και βεβαίως θα απαγορεύεται η στάθμευση και διέλευση άλλου είδους οχημάτων (IX κλπ). Επίσης στον χώρο αυτό θα μπορούσε, με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων νόμιμων διαδικασιών και προϋποθέσεων, να τοποθετηθεί και μια κατασκευή από αλουμίνιο, ελαχίστων διαστάσεων, η οποία θα αποτελεί και το γραφείο μας, προκειμένου να εξυπηρετείται το κοινό (π.χ. υποβολή παραπόνων κλπ) και να επιλύονται διάφορα συναφή λειτουργικά θέματα.
Επαναλαμβάνουμε ότι τα σημεία αυτά αφενός ουδόλως δυσχεραίνουν την ευχερή κυκλοφορία και διέλευση λοιπών οχημάτων και πεζών, ενώ αφετέρου πληρούν όλα τα κριτήρια που έχουμε ανάγκη για την ομαλή, λειτουργική και αποδοτική δραστηριότητα των επαγγελματιών οδηγών- μελών μας, καθόσον βρίσκονται σε κεντρικά σημεία της πόλης, λειτουργικά και ευχερώς προσβάσιμα στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης, κάτι που διευκολύνει την άνετη και ομαλή εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και την δική μας ενασχόληση. Είναι προφανές ότι οποιαδήποτε άλλη επιλογή και ιδίως σε απομακρυσμένα και απομονωμένα σημεία της πόλης, θα δημιουργήσει σοβαρότατο πρόβλημα τόσο στην επαγγελματική μας δραστηριότητα και αποδοτικότητα, όσο κυρίως στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της πόλης της Ξάνθης.
Για τους λόγους αυτούς.
Παρακαλούμε να γίνουν δεκτές οι ανωτέρω δίκαιες και λειτουργικές προτάσεις μας και δηλώνουμε ότι είμαστε διατεθειμένοι ανά πάσα στιγμή να συνεισφέρουμε με τις δυνάμεις μας στην διαδικασία συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων και ιδεών, πάντα καλοπροαίρετα και με την βεβαιότητα ότι θα αναζητηθεί και θα υιοθετηθεί εν τέλει η καλύτερη δυνατή λύση για όλους.

Σχετικά Άρθρα