Ο σκηνοθέτης και δάσκαλος θεάτρου Γιωργής Σφυρής οργανώνει μία σειρά σεμιναρίων σωματικού θεάτρου στην Ξάνθη. Ο πρώτος κύκλος ξεκινά με θέμα την «Αφύπνιση Σώματος». Από την ομάδα σωματικού θεάτρου «θέατρο εΦ» της Θεσσαλονίκης στο θέατρο «Ανατολικά του Νέστου» της Ξάνθης στις 1, 2 και 3 Απριλίου.
Θεματική σεμιναρίου
Ο σύγχρονος αστικός άνθρωπος έχει παραμελήσει το σώμα του. Το έχει περιορίσει σε ένα φορέα του κρανίου και του θεοποιημένου νου του.
Μέσα από εντατικές απολαυστικότατες ασκήσεις θα προσπαθήσουμε να επαναφέρουμε τη χαμένη επαφή με το σώμα μας. Να ανακαλύψουμε τις συναρπαστικές δυνατότητές του και τις μυστήριες λειτουργίες του. Να εξερευνήσουμε αυτό το θησαυρό που φέρουμε κάθε στιγμή μαζί μας, αλλά αγνοούμε ή παραμελούμε.
Θα μπορέσουμε να αφήσουμε κάθε δισταγμό, κάθε φόβο έκθεσης και να αφεθούμε στη σκηνική ζωή, στις στιγμές της παράστασης και της πρόβας, να αφήσουμε το σώμα μας και την ψυχή μας να ζήσουν ελεύθερα και πλήρως. Έτσι ένας Άνθρωπος γεννιέται, ο ηθοποιός έπεται.
Στοιχεία ασκήσεων
Αφύπνιση του σώματος, Ενεργοποίηση των αισθήσεων, Ιδιοδεκτική αίσθηση (η αίσθηση του εαυτού), Το συναίσθημα μέσα από το σώμα, Το σώμα ως εργαλείο ερμηνείας, Εκφραστικότητα του προσώπου, Το μαλακό σώμα, Ακολουθώντας την παρόρμηση, Η σχέση με τους άλλους ηθοποιούς
Βιογραφικό
Ο Γιωργής Σφυρής διδάσκει θέατρο στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 10 χρόνια. Έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία και Υποκριτική στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ, ενώ έχει ειδικευτεί στο σωματικό θέατρο μέσα από μία σειρά εντατικών σεμιναρίων. Είναι ιδρυτικό μέλος των ομάδων θεάτρου «C. for Circus» και «θέατρο εΦ», που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 8 και 4 χρόνια αντίστοιχα. Παραστάσεις που έχει σκηνοθετήσει έχουν παρουσιαστεί σε διάφορα θέατρα και έχουν συμμετέχει σε διάφορα φεστιβάλ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε στον εαυτό μας είναι: γιατί κάνουμε τέχνη;
Μια πιθανή απάντηση που θα είχαμε είναι ότι προσπαθούμε να παραβιάσουμε τα όριά μας, να κάνουμε το σκοτεινό μέσα μας, φωτεινό σιγά-σιγά μέσα από μια αδιάκοπη εξελικτική πορεία. Η θεατρική παράσταση λοιπόν μπορεί να μας οδηγεί στην επίγνωση και όχι να είναι η ίδια προϊόν επίγνωσης. Για τον ακαδημαϊκό, το φιλόλογο, το μέσο θεατή και τον θεατρόφιλο «θέατρο» είναι κάτι πολύ διαφορετικό απ’ αυτό. Εμείς αντιστεκόμαστε στη σκέψη ότι είναι σύνθετο μείγμα κανόνων. Αναζητούμε την ουσία.[…] Σ’ αυτόν τον αγώνα με τις προσωπικές μας αλήθειες, σ’ αυτή την προσπάθεια να ξεφλουδιστεί κομμάτι-κομμάτι η μάσκα της ζωής, το θέατρο, με την πληρότητά του, φαινόταν πάντα σαν ένας χώρος πρόκλησης. Έχει την ικανότητα να προκαλεί την ίδια του τη φύση, καθώς και το ακροατήριο του, παραβιάζοντας επιβληθέντα πρότυπα δράσης, αισθημάτων και κρίσης-κλονίζοντας τα ακόμα πιο πολύ, γιατί εκφράζονται μέσα από την ανάσα, το σώμα, κι απ’ τις βαθύτερες παρορμήσεις του ανθρώπου. Αυτή η σύγκρουση με τα ταμπού, αυτή η αμαρτία, παράγει το σοκ που ρίχνει τη μάσκα και μας κάνει ικανούς να προσφέρουμε γυμνό τον εαυτό μας σε κάτι που είναι αδύνατον να καθοριστεί, μα που περιέχει τις έννοιες Έρως και Χάρις.
Γιέρζι Γκροτόφσκι, από το βιβλίο «Για Ένα Φτωχό Θέατρο»
Πληροφορίες Σεμιναρίου
Ημερομηνίες: 1, 2 και 3 Απριλίου 18:00-22:00
Χώρος: Θέατρο «Ανατολικά του Νέστου» στην Ξάνθη