Kick off για καινοτομία και εκπαίδευση στην Ξάνθη με μια πρωτότυπη δράση της eduACT και της Αμερικανικής Γωνιάς Ξάνθης.
Παιδικά χαμόγελα και προσμονή για κάτι καινούριο, βλέμματα ικανοποίησης από γονείς, και φοιτητές που βρήκανε τρόπο να χτίσουν επάνω στις δεξιότητες τους. Η εναρκτήρια εκδήλωση του προγράμματος Steam yourself with FLL που πραγματοποιήθηκε στις 8 Οκτωβρίου 2016, έρχεται για να καλλιεργήσει το εκπαιδευτικό ενδιαφέρον και τα ταλέντα των ανθρώπων της Ξάνθης.
Το πρόγραμμα διοργανώνεται από την Αμερικάνικη Γωνιά Ξάνθης σε συνεργασία με τον φιλεκπαιδευτικό οργανισμό eduACT και έχει την υποστήριξη της Αμερικάνικης Πρεσβείας. Οι βασικοί διοργανωτές του προγράμματος μας μίλησαν για τη σημασία του και την πορεία διεξαγωγής.
Κώστας Βασιλείου, Πρόεδρος eduACT
«Έχουμε σπουδαίους ανθρώπους που έχουν εμπλακεί και που έχουν ψήγματα της γνώσης. Όταν όμως μαζέψουμε τα ψήγματα αυτά φτιάχνουμε κάτι σπουδαίο. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, να γίνουμε περισσότεροι να δώσουμε όσα περισσότερα μπορούμε στα παιδιά. Έχουμε μάθει να κάνουμε τα πράγματα όπως γίνονται συνήθως, όμως υπάρχει και μια άλλη προσέγγιση, αυτή των νέων, και χαίρομαι που η προσπάθεια γίνεται από νέους με τέτοια δυναμική».
Δημήτρης Γιαννακούδης, Συντονιστής Αμερικανικής Γωνιάς Ξάνθης
«Ο στόχος της Αμερικανικής γωνιάς Ξάνθης είναι με μία σειρά προγραμμάτων να μπορέσουμε να δώσουμε στους νέους της Ξάνθης διάφορες ικανότητες, ώστε να τους κάνουμε ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας, γιατί η αλήθεια είναι ότι η περιφέρεια μας έχει υψηλά ποσοστά νεανικής ανεργίας. Η συνεργασία μας με την eduACT ήταν μία πρόταση από την αμερικάνικη πρεσβεία και εδώ και αρκετούς μήνες οργανώνουμε και ετοιμάζουμε το S.T.E.A.M.. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο και καινοτόμο πρόγραμμα και δεν σας κρύβω ότι ενώ αρχικά ήμουν επιφυλακτικός πλέον είμαι από τους πιο φανατικούς υποστηρικτές».
Νίκος Μουράτογλου, Υπεύθυνος Οργάνωσης Προγράμματος
«Επιδιώκουμε να υπάρξει μία πολλαπλασιαστική χροιά στο πρόγραμμα. Το πρώτο μέρος αφορά την εκπαίδευση προπονητών-μεντόρων 16-25 ετών και θα διαρκέσει 8 εβδομάδες. Έτσι, σκεφτήκαμε το πρόγραμμα να αποτελέσει μία μορφή προσομοίωσης του διαγωνισμού FLL, ώστε οι συμμετέχοντες να επιμορφωθούν και στους τρεις βασικούς πυλώνες, το project, τα core values και την ρομποτική. Στη δεύτερη φάση οι προπονητές/μέντορες θα συγκροτήσουν ομάδες με τα παιδιά ηλικίας 9-16 ετών, όπου θα προπονήσουν τις ομάδες τόσο σε επίπεδο κατασκευής ενός ρομπότ όσο και σε επίπεδο προγραμματισμού. Αποκορύφωμα όλων των παραπάνω θα αποτελέσει η διοργάνωση του διαγωνισμού FLL στην πόλη της Ξάνθης, ο οποίος προβλέπεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο σαββατοκύριακο του Μαρτίου».
Ανέστης Μαυρίδης, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικού Προγράμματος
«Δίνουμε κάποιες βασικές γνώσεις στα παιδιά αλλά θέλουμε κυρίως τα ίδια τα παιδιά να μας δώσουν πράγματα με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Θέλουμε να τους δώσουμε γνώσεις στην πρώτη φάση όχι μόνο για το πώς θα φτιάξουν μία ομάδα για τον διαγωνισμό αλλά για το πώς θα διαχειριστούν μία ομάδα. Είναι δεξιότητες οι οποίες σήμερα είναι από τις πιο περιζήτητες σε όλα τα επαγγέλματα. Πως θα χτίσεις μία ομάδα, πως θα δουλέψεις μία ομάδα, άσχετα από το εάν είσαι φιλόλογος, εάν ξέρεις ρομποτική ή κάτι άλλο. Δεν είναι ένας διαγωνισμός που έχει να κάνει μόνο με την ρομποτική, αλλά εμπλέκει τα παιδιά στη διαδικασία της έρευνας, της καινοτομίας και της τεχνολογίας».
Το πρόγραμμα υποστηρίζουν οι: Αμερικάνικη Πρεσβεία, Κέντρο Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Περιφερειακή Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΜΙΑΣ Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Europe Direct Ξάνθης, Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας, Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, Εκπαιδευτήρια ΑΞΙΟΝ, Μεταγνώση, EESTEC LC Ξάνθη, Σώμα Ελλήνων Προσκόπων.
Πρώτες Εκπαιδευτικές Συναντήσεις του Προγράμματος S.T.E.A.M. yourself with FLL
Το Σάββατο 15/10 πραγματοποιήθηκαν οι δύο πρώτες εκπαιδευτικές συναντήσεις των νέων 16-25 ετών. Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες του προγράμματος εφόσον γνωρίστηκαν μεταξύ τους και εξασκήθηκαν βιωματικά σε δραστηριότητες συγκρότησης ομάδων (team building), ήρθαν σε μία πρώτη επαφή με την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομπότ. Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να διασκεδάσουν, να μάθουν, να παίξουν και να συνεργαστούν προκειμένου να ολοκληρώσουν επιτυχώς τόσο την κατασκευή τους όσο και τις αποστολές που τους ανατέθηκαν. Το σημαντικότερο, ωστόσο, ήταν η αφοσίωση, η ικανοποίηση, τα χαμόγελα και το θετικό κλίμα που επικρατούσε και στις δύο συναντήσεις (πρωινές και απογευματινές), γεγονός που αποτυπώθηκε στα ερωτηματολόγια αξιολόγησης που συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες/ουσες στο τέλος των εργαστηρίων.