To branding τόπου «Νεστοχώρια» παρουσιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης σε εκδήλωση που έγινε στο επιμελητήριο της Ξάνθης από τους συντελεστές της εθελοντικής προσπάθειας για την τουριστική ανάδειξη της περιοχής με νέα, διαφορετική λογική.
Τον τρόπο που λειτουργεί το branding παρουσίασαν οι εκπρόσωποι των εταιριών που συμμετέχουν Ανδριανή Λοϊζίδου, Γιώργος Σιαμίδης, Πέτρος Ούτσης, Σοφία Ζλάτκου, Ηλίας Μιχαηλίδης, Γαβριήλ Γαβριήλογλου και Βαγγέλης Γεωργιάδης ενώ στην εκδήλωση παρέστησαν άνθρωποι της αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων και, κυρίως, του τουρισμού από την ευρύτερη περιοχή.
Το branding τόπου είναι μια αντίληψη που επιχειρεί να προσεγγίσει διαφορετικά την ανάδειξη μιας ευρύτερης περιοχής με όλα της τα χαρακτηριστικά προκειμένου να αποτρέπεται η αποσπασματικότητα της προβολής που προκαλείται είτε από διοικητικά όρια, είτε από άλλες παραμέτρους που περιορίζουν την πρόσβαση σε ένα μεγαλύτερο κοινό με διάφορα ενδιαφέροντα και προτιμήσεις.
Συνέργεια και κοινοί στόχοι
Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του νέου brand είναι η κινητοποίηση τεσσάρων διαφορετικών Δήμων και ανθρώπων από διαφορετικές περιοχές που συνθέτουν τα διοικητικά όρια του Δήμου Ξάνθης, του Δήμου Παρανεστίου, του Δήμου Τοπείρου και του Δήμου Νέστου.
Τα πρώτα στάδια της δουλειάς έχουν γίνει με έμφαση στο διαδίκτυο και τα social media, σε εθελοντική βάση ενώ μεταξύ άλλων ιδεών και παραμέτρων για τα «NΕΣΤΟΧΩΡΙΑ» παρουσιάστηκε και η λογική του διαδικτυακού πρεσβευτή, ο οποίος ενεργεί από απόσταση αλλά φέρνει σε επαφή την περιοχή και τις επιχειρήσεις της με κρίσιμες μάζες πιθανών επισκεπτών πολύ μακριά από την περιοχή ή τη χώρα.
Για την ανάπτυξη ενός ιδιαίτερου brand name δεν επαρκούν οι συμβατικοί όροι τουριστικής ανάπτυξης αλλά πολλοί παράγοντες επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν αυτό το μοναδικό τουριστικό προϊόν και τις αποφάσεις που παίρνει ο επισκέπτης γύρω από αυτό. Ένα μη ανταλλάξιμο, μοναδικό, προϊόν με χαρακτηριστικά που δεν συναντά ή δεν συνδυάζει σε άλλα μέρη, στοιχεία που κατέχει η περιοχή γύρω από την Κοιλάδα του Νέστου και την ορεινή περιοχή
Νέα συνάντηση στις 24 Φεβρουαρίου
Στην εκδήλωση αποφασίστηκε νέα συνάντηση στις 24 Φεβρουαρίου όπου θα γίνουν νέες προτάσεις από τους επιχειρηματίες που ενημερώθηκαν αφού σκοπός των συναντήσεων είναι να αυξηθούν οι επιχειρηματίες που θα συμμετέχουν αλλά και οι διαδικτυακοί πρεσβευτές
Ποιοι το υλοποιούν
Το έργο ξεκίνησε το 2010 από την Green Apple καθαρά ως εσωτερικό έργο και ως μέρος της κοινωνικής ευθύνης προς την περιοχή. Το 2015 επιχειρηματίες της περιοχής Ηλίας Μιχαηλίδης, Γαβριήλ Γαβριήλογλου ,Βαγγέλης Γεωργιάδης και Θανάσης Καραγιάννης αποφασίζουν να αναλάβουν την Branda και να δώσουν σάρκα και οστά στην δημιουργία ενός νέου Branding Τόπου.
Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα το έργο δεν χρηματοδοτήθηκε από κανένα ιδιώτη η φορέα και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η Ανδριανή Λοϊζίδου και στο μέλλον δεν θα υπάρξει κάτι τέτοιο αφού όλη δράση βασίζεται στον εθελοντισμό.