Με αφορμή την Ιστορία… Δημιουργούμε τη δική μας ιστορία με την Αγγελική Δαρλάση
Με αφορμή εκθέματα του Μουσείου (φωτογραφίες, αντικείμενα κλπ) κι επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα, τα παιδιά μέσα από δημιουργικές συζητήσεις και παιχνίδι εμπνέονται να επινοήσουν και να συγγράψουν τις δικές τους ιστορίες φωτίζοντας από διαφορετική οπτική γωνία τα εκθέματα του μουσείου και (γιατί όχι;) την Ιστορία.
Το συγκεκριμένο εργαστήρι φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τη σχέση των παιδιών με τη συγγραφή κειμένων, πέρα από το υποχρεωτικό και το αναγκαστικό. Η συγγραφή μπορεί να γίνει παιχνίδι και ν’ αποτελέσει ένα γόνιμο τρόπο έκφρασης, δημιουργίας, ανταλλαγής απόψεων κι επικοινωνίας. Ένας τρόπος δημιουργικής διασκέδασης (που τόσο έχουν ανάγκη τα παιδιά)
Περιγραφή εργαστηρίου
Τα λογοτεχνικά κείμενα δίνουν αφορμή για να εξερευνήσουμε και να προβληματιστούμε σε σχέση με τους ήρωες και την περιπέτεια – πλοκή. Ποιοι ήρωες μας αρέσουν; Ποιες ιστορίες; Γιατί; Εμπνεόμαστε και σκεφτόμαστε του δικούς μας ήρωες.
Με αφορμή τα εκθέματα του μουσείου γράφουμε υποθετικές ιστορίες και φανταζόμαστε χρήσεις κι ανθρώπους και φυσικά… ιστορίες.
Με αφορμή τα εκθέματα συζητάμε για:
– Εποχές και συνθήκες. Πώς ήταν κάποτε η ζωή; πώς θα μπορούσε να είναι στο μέλλον; Εμπνεόμαστε και συνθέτουμε περιπέτειες και την πλοκή των ιστοριών μας.
Αντλούμε έμπνευση από τα σχόλιά μας, από τις αναγνώσεις, τα εκθέματα, τον χώρο γύρω μας και περιγράφουμε το χωροχρόνο της δικής μας ιστορίας.
Το δημιουργικό παιχνίδι και οι τεχνικές του «θεάτρου της επινόησης» (όπως ο σωματικός και λεκτικός αυτοσχεδιασμός, η συνειρμική σκέψη, το pastiche και η ακρόαση διάφορων και διαφορετικών μουσικών ερεθισμάτων) μας βοηθούν να αφήσουμε την φαντασία μας να ταξιδέψει και να συνδυάσει ακόμη και αυτά που φαινομενικά δεν συνδυάζονται.
Καταγράφουμε ιδέες… Γράφουμε… σβήνουμε… εικονογραφούμε.
Γράφουμε ατομικά αλλά και σε μικρές ομάδες. Αρχίζει ο ένας και συνεχίζει ο άλλος.
Ανταλλάσσουμε τα γραπτά μας και συνεχίζουμε τις ιστορίες.
Διαβάζουμε και αντιδρούμε στα γραπτά μας συζητώντας, γελώντας και παίζοντας.
Διαβάζουμε και παρουσιάζουμε τα γραπτά μας σε κάποιο χώρο του Μουσείου που έχουμε επιλέξει και θεωρούμε ως κατάλληλο.
Αφιερώνουμε τα κείμενά μας…
Σχετικά με το εργαστήριο
– Mέγιστος αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 15
– Ηλικίες συμμετεχόντων παιδιών: 10-15 χρονών (Δ, Ε, ΣΤ Δημοτικού και Γυμνάσιο)
– Ανάλογα τις συμμετοχές των παιδιών θα υπάρξουν 2 τμήματα (Δημοτικού και Γυμνασίου)
– Η διάρκεια της κάθε συνάντησης προτείνεται να είναι 3ωρη και πάντα πρωινή (π.χ 10:00-13:00 π.μ.) .
– Η συνολική διάρκεια του εργαστηρίου είναι 5 ημέρες
– Ημερομηνίες: 25 -30 Αυγούστου
– Το συνολικό κόστος είναι 50€ το παιδί.
Η Αγγελική Δαρλάση
Σπούδασε Θεατρολογία στο ΕΚΠΑ κι έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Παραστατικές τέχνες στο CSSD του Λονδίνου. Παρακολούθησε μαθήματα συγγραφής σε Αθήνα και Λονδίνο (σενάριο και θέατρο). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια επιμόρφωσης σε θέματα οπτικοακουστικής δημιουργίας στην εκπαίδευση (Παιδαγωγική των πολυμέσων, κινηματογραφική δημιουργία στο σχολείο).
Η Αγγελική Δαρλάση ως συγγραφέας έχει διακριθεί τόσο για τα μυθιστορήματά της για παιδιά και για νέους όσο και για τα θεατρικά της έργα. (Κρατικό Βραβείο Παιδικής-Νεανικής Λογοτεχνίας, Κρατικό βραβείο παιδικού-νεανικού θεατρικού έργου, Βραβείο Καλύτερου Βιβλίου για μεγάλα παιδιά κι εφήβους του Ελληνικού τμήματος της ΙΒΒΥ, Βραβείο στο Διαγωνισμό Συγγραφής για Νέους Έλληνες Θεατρικούς Συγγραφείς, Γ.Γ.Ν.Γ- Θέατρο του Νότου, Έπαινος στο Διαγωνισμό Συγγραφής Θεατρικού Έργου του Κ.Θ.Β.Ε.)
Έχει εργαστεί ως κειμενογράφος-μεταφράστρια σε τηλεόραση, κινηματογράφο, θέατρο.
Ω διδάσκουσα έχει διδάξει δημιουργική γραφή και θέατρο της επινόησης στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (ως εξωτερική συνεργάτις) και σε κρατικά ή/και ιδιωτικά ΙΕΚ μαθήματα Θεάτρου και θεατρολογίας. Από το 2013 σε συνεργασία με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ κατευθύνει ως διδάσκουσα σε ΚΔΒΜ Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής.
Στην Αβάθμια και Ββάθμια (αναπληρώτρια και ωρομίσθια) έχει διδάξει τα μαθήματα της «θεατρικής αγωγής» και «θέατρο στην εκπαίδευση»
Έχει συνεργαστεί με Δήμους και Δημόσιους κι ιδιωτικούς φορείς κατευθύνοντας θεατρικά εργαστήρια για παδιά κι εφήβους κι έχει οργανώσει κι επιμεληθεί καλλιτεχνικά το φεστιβάλ θεατρικής δημιουργίας παιδιών κι εφήβων του Δήμου Χαϊδαρίου.
Από το 2012 κατευθύνει εργαστήρια Δημιουργικής γραφής για παιδιά και νέους συνεργαζόμενη με δημόσια κι ιδιωτικά σχολεία και μουσεία.
Συνεργάζεται με φορείς δημοσίου κι ιδιωτικού τομέα (Δήμους, Οργανώσεις, Βιβλιοθήκες) καθώς και με το Νεανικό πλάνο και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους στο σχεδιασμό, στη διοργάνωση ή/και επιμέλεια δράσεων που αφορούν σε θέματα καλλιτεχνικής παιδείας.
Από το 2009 συνεργάζεται σταθερά στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους με το Camera Zizanio- Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας, ως πρόεδρος στην κριτική επιτροπή των ταινιών του Ευρωπαϊκού τμήματος καθώς και εισηγήτρια εργαστηρίων με θέμα «Εισαγωγή στην κινηματογραφική γλώσσα» και «Συγγραφή σεναρίων νεανικών δημιουργιών».
Ως συγγραφέας συνεργάστηκε με το ΕΚΕΒΙ στα πλαίσια του προγράμματος ενίσχυσης της
φιλαναγνωσίας στα σχολεία.
Έχει διατελέσει μέλος της κριτικής επιτροπής Κρατικών Βραβείων παιδικής λογοτεχνίας (2006-2008)
Έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, μεικτά θεάματα και εικαστικά δρώμενα.
Έχει επιμεληθεί καλλιτεχνικά κι έχει οργανώσει παραστάσεις, φεστιβάλ και καλλιτεχνικές δράσεις.
Για την ΑΘΗΝΑ 2004 συνεργάστηκε ως υπεύθυνη παρουσίασης Αθλημάτων στους 28ους Ολυμπιακούς Αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα.
Πληροφορίες :
Φιλοπρόοδη Ένωση Ξάνθης – Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης
Αντίκα 7 67100 Ξάνθη Τηλ. 25410 25421
email: [email protected] www.fex.org.gr