fbpx
sliderΚοινωνίαΤελευταία Νέα

Δεν λύθηκαν ακόμα τα προβλήματα των ομογενών από την Τέως Σοβιετική Ένωση

ΠΡΟΣ : Συνήγορο του πολίτη

ΑΝΑΦΟΡΑ

ΘΕΜΑ: ΝΟΜΟΣ 4604/ΦΕΚ_50 /2019 – Άρθρο 39 & Άρθρο 40 και τα προβλήματα που δημιουργούνται στις οικογένειες ομογενών από την Τέως Σοβιετική Ένωση. (Σχετικά με τις διευκρινήσεις για την εφαρμογή των διατάξεων με εγκύκλιο που ακόμα δεν βγήκαν ψηφιακά στο site του Ε.Γ.Ι. και δεν έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες τοπικά και για αυτό ζητάμε να γίνει ενημέρωση από την πλευρά σας και αν είναι δυνατόν να ακουστεί και η φωνή μας, επειδή στη Βουλή στις 23-06-2019 ο τότε Υπουργός Εσωτερικών δέχτηκε την παρέμβαση του Βουλευτή την τροποποίηση που προτείναμε ως Σύλλογος ΑΡΓΩ αλλά δεν γράφτηκε στον νόμο 4604/2019_φεκ_50)

Στις Αρχές του 90 με τον Νόμο του 1993 γινόταν καθορισμός της ιθαγένειας των Ομογενών οι οποίοι παλιννόστησαν στην Ελλάδα από την Τέως Σοβιετική Ένωση. (παράδειγμα: Οι αιτούσες, κάτοχοι της θεώρησης παλιννόστησης του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας υπέβαλαν προς τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αίτηση για τη διαπίστωση της ελληνικής τους ιθαγένειας. Με την απόφαση αυτή είχε διαπιστωθεί, κατ` εφαρμογή του άρθρου 7 του ν. 2130/93, η ελληνική ιθαγένεια τους και είχε διαταχθεί τότε η εγγραφή τους στα Δημοτολόγια του Δήμου.

Γινόταν καθορισμός της ιθαγένειας των Ομογενών επειδή γεννήθηκαν από Έλληνα πατέρα ή μητέρα του οποίου ο πατέρας έγινε Έλληνας υπήκοος από 30.1.1923, σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάννης. Με την αυτή πράξη γινόταν η μεταγλώττιση του επωνύμου.) Ο νόμος καταργήθηκε. Στον Νόμο 4604/2019 Άρθρο 39 και Άρθρο 40 (nomos_4604_19_ fek_50 Ρυθμίσεις για την απονομή Ιθαγένειας) δεν προβλέπει τον καθορισμό της ιθαγένειας των ομογενών από την Τέως Σοβιετική Ένωση οι οποίοι είχαν προγόνους από τον Πόντο και παλιννόστησαν στην Ελλάδα από τις αρχές του 90.

Δυστυχώς τα τελευταία 6 χρόνια δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στις οικογένειες Παλιννοστούντων με τον έλεγχο των εγγράφων τους μετά από εύλογο χρόνο, για τεχνικά λάθη στα έγγραφα από την χώρα προέλευσης τους σε συνέχεια ανακαλείται η ιθαγένεια την οποία πήραν με καθορισμό ιθαγένειας ως ομογενείς, αφήνοντάς τους παράνομους για πολλά χρόνια, χωρίς έγγραφα για να συνεχίσουν την νόμιμη ζωή τους μέχρι να λυθεί το γραφειοκρατικό πρόβλημα και δεν μπορούμε να εργαστούμε, να κάνουμε τις δράσεις μας, τις σπουδές μας κ.τ.λ. Και μοναδική λύση που προτείνουν σήμερα – ως αλλογενείς να περνούν από επιτροπή για να πάρουν ιθαγένεια από την ημέρα της αίτησής τους με πολιτογράφηση, χάνοντας όλη την πορεία των 25 + χρόνων της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής τους στην Ελλάδα, προβλήματα με τα περιουσιακά στοιχεία τους κτλ. Απορία μας είναι αν είναι σωστό να μην προβλέπει το Άρθρο 40 και τις οικογένειες ομογενών από την Τέως Σοβιετική Ένωση οποίοι παλιννόστησαν με τον Νόμο 1993 (πάγιο αίτημά μας), αλλιώς κατά την γνώμη μας μας αδικούν και είναι αντισυνταγματικό.

Επίσης στο Άρθρο 39 γράφουν…………… «6. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ή ρυθμίζει διαφορετικά το ίδιο θέμα καταργείται.» Παρακαλώ, αν γίνεται να διευκρινιστεί και από την πλευρά σας τι σημαίνει αυτό νομικά. Τι εννοούν με αυτό και αν δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στις οικογένειες ομογενών. Και αφού καταργούνται οι ειδικές ρυθμίσεις, άρα και η εγκύκλιος 7, άρα υπάρχει η δυνατότητα καθορισμού ιθαγένειας μας κατά το άρθρο40 του Νόμου 4604 αφού όλες οι αποφάσεις των γονιών μας είναι ισχύος και δεν έχουν ανακληθεί. Επιπρόσθετα, δεν είναι δυνατόν, να δίνεται η δυνατότητα απόκτησης Ελληνικής Ιθαγένειας από καθαρά αλλοδαπή σύζυγο, λόγω του γάμου της με έλληνα, έστω και αν αυτός δεν είχε δημοτολογηθεί.

Κατά την ημεροχρονολογία του γάμου του και να μην δίνεται η δυνατότητα καθορισμού ιθαγένειας των τέκνων του. Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.

Με εκτίμηση,

Έλενα Τατεβοσιάν – άμεσα ενδιαφερόμενη – Πρόεδρος Δ.Σ. Συλλόγου ΑΡΓΩ – Αλεξανδρούπολη

Σχετικά Άρθρα