Έντονη κριτική στη διοίκηση της ΔΕΥΑΞ και στη δημοτική αρχή ασκεί ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΜΠΡΟΣΤΑ» Σάββας Μελισσόπουλος, με αφορμή την απόφαση για μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια νερού σε Ξάνθη, Κιμμέρια και Σταυρούπολη. Σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για «διοικητική αποτυχία» που μεταφέρεται στους πολίτες, χαρακτηρίζοντας τις αυξήσεις κοινωνικά άδικες και προκλητικές, ενώ υποστηρίζει πως η ΔΕΥΑΞ οδηγήθηκε σε οικονομικό αδιέξοδο χωρίς σχέδιο εξυγίανσης και ουσιαστικό οικονομικό έλεγχο.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ ΘΑ ΛΕΜΕ ΠΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ… ΝΕΡΑΚΙ Η διοικητική αποτυχία της ΔΕΥΑΞ φορτώνεται τώρα στους πολίτες με εξωφρενικές αυξήσεις
Σήμερα, στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΞ, επιβεβαιώθηκε με τον πιο σκληρό
τρόπο αυτό που εδώ και μήνες αναδεικνύαμε μέσα και έξω από το Δημοτικό
Συμβούλιο:
Ότι η ΔΕΥΑΞ οδηγούνταν με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομικό αδιέξοδο, εξαιτίας
μιας αποτυχημένης διοίκησης χωρίς σχέδιο, χωρίς εξορθολογισμό δαπανών και χωρίς
στοιχειώδη οικονομικό έλεγχο.
Τότε, ο Δήμαρχος Ξάνθης και η διοίκηση της ΔΕΥΑΞ μάς κατηγορούσαν για
κινδυνολογία.
Διαβεβαίωναν τους πολίτες ότι «η κατάσταση είναι ελεγχόμενη» και ότι «τα
προβλήματα είναι αντιμετωπίσιμα».
Σήμερα όμως αποκαλύφθηκε η αλήθεια.
Και τον λογαριασμό καλούνται να τον πληρώσουν οι δημότες.
Με ψήφους 7 υπέρ, 2 κατά και 1 λευκό, αποφασίστηκαν αυξήσεις-σοκ στα τιμολόγια
νερού:
Για την πόλη της Ξάνθης: ΑΥΞΗΣΗ 32%
Για τα Κιμμέρια: ΑΥΞΗΣΗ 55,42%
Για τη Σταυρούπολη: ΑΥΞΗΣΗ 54,84%
Πρόκειται για μία κοινωνικά άδικη και προκλητική απόφαση.
Μία απόφαση που δεν συνοδεύεται:
ούτε από σχέδιο εξυγίανσης της Επιχείρησης,
ούτε από ουσιαστική προσπάθεια είσπραξης των περίπου 2.500.000 ευρώ
ανείσπρακτων οφειλών,
ούτε από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες περιορισμού του λειτουργικού και
ενεργειακού κόστους,
ούτε από λογοδοσία για το πώς η ΔΕΥΑΞ έφτασε να παράγει ζημιές
εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο.
Αντί για όλα αυτά, επιλέχθηκε η πιο εύκολη, άδικη και «βολική» λύση: «Να
μετακυληθεί το τεράστιο οικονομικό βάρος της κακοδιαχείρισης στις πλάτες του
συνεπούς Ξανθιώτη πολίτη».
Μετά τις αυξήσεις στα δημοτικά τέλη, έρχεται τώρα ένα ακόμη βαρύ χτύπημα για
κάθε νοικοκυριό, κάθε οικογένεια, κάθε επαγγελματία.
Και όλα αυτά για ένα δημόσιο αγαθό αυτονόητης σημασίας, το οποίο δυστυχώς
συνοδεύεται καθημερινά από προβλήματα, βλάβες και υπηρεσίες που δεν
ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας σύγχρονης πόλης.
Ως Δημοτική Παράταξη «ΜΠΡΟΣΤΑ», καταψηφίσαμε την απόφαση και θα
εξαντλήσουμε κάθε θεσμικό, πολιτικό και κοινωνικό μέσο ώστε αυτή η απόφαση να
μην εφαρμοστεί εις βάρος της κοινωνίας και των πολιτών, οι οποίοι δεν μπορούν και
δεν πρέπει να πληρώνουν τις αποτυχίες των εκάστοτε διοικήσεων.
Ξάνθη, 29-05-2026
Σάββας Μελισσόπουλος
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης «ΜΠΡΟΣΤΑ»





