Κύριο ΘέμαΛάσπηΤελευταία Νέα

Όταν το καρναβάλι αποκλείει τους πολίτες – ένα πρόβλημα που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο

Παράπονα και έντονη δυσαρέσκεια εκφράζουν πολίτες της Ξάνθης για την πρόχειρη εγκατάσταση μεταλλικών κατασκευών και εξοπλισμού ηχητικής κάλυψης στον κεντρικό άξονα της πόλης, επί της οδού 28ης Οκτωβρίου, στο πλαίσιο των καρναβαλικών εκδηλώσεων.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα σιδερένια παραπήγματα στήνονται με τρόπο που αποκλείει πλήρως το πεζοδρόμιο, χωρίς καμία ουσιαστική πρόβλεψη για την ασφαλή διέλευση των πεζών. Το αποτέλεσμα είναι μητέρες με καρότσια, ηλικιωμένοι και άτομα με αναπηρία να αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα, ανάμεσα σε διερχόμενα οχήματα, δημιουργώντας συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλειά τους.

Όπως επισημαίνουν οι πολίτες, το φαινόμενο αυτό δεν είναι καινούργιο, αλλά επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Παρά τις επαναλαμβανόμενες διαμαρτυρίες, η ίδια εικόνα πρόχειρων κατασκευών και έλλειψης σχεδιασμού επανεμφανίζεται, χωρίς να λαμβάνονται ουσιαστικά μέτρα βελτίωσης.

Οι πολίτες τονίζουν ότι κάποτε θα πρέπει να λειτουργήσουμε ως μια πραγματικά πολιτισμένη πόλη. Αυτό σημαίνει ότι ο εξοπλισμός για τις εκδηλώσεις οφείλει να τοποθετείται με βάση τους προβλεπόμενους κανόνες ασφαλείας και με σαφή πρόβλεψη προσβασιμότητας, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ελεύθερη διέλευση και να μπορεί ο κόσμος να περνά με ασφάλεια ακόμη και κάτω από τις κατασκευές, όπου αυτό είναι τεχνικά εφικτό.

Οι εκδηλώσεις μπορούν και πρέπει να συνεχιστούν. Όχι όμως με πρακτικές που υποβαθμίζουν την καθημερινότητα και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών. Ο σεβασμός στον δημόσιο χώρο και στον συνάνθρωπο είναι δείγμα πολιτισμού και όχι εμπόδιο στη γιορτή.

Σχετικά Άρθρα