Τα Ευρωπαϊκά Μαθητικά Συνέδρια οργανώνονται σε πόλεις της Ευρώπης με ισχυρή ιστορική ελληνική
παρουσία. Από το 2014 στην Κωνσταντινούπολη, σε συνεργασία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τη
Μεγάλη Πατριαρχική του Γένους Σχολή, και στη συνέχεια στην Τεργέστη, τη Λευκωσία, τη Νάπολη, το
Βελιγράδι, τη Βενετία, τη Βερόνα, τη Ρώμη, το Παρίσι, χιλιάδες μαθητών είχαν την ευκαιρία να
συνεργαστούν, να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους ενώπιον των
συμμαθητών τους από σχολεία όλης της Ελλάδας και της χώρας φιλοξενίας. Φέτος το 10ο Επετειακό
Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη από 24 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2025
με τίτλο: «ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΜΑΣ».
Το 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης «Γεώργιος Βιζυηνός» είχε την τιμή να εκπροσωπήσει την Ελλάδα με το πολύ
ενδιαφέρον θέμα: «Η Ιερή Συμμαχία και το Ελληνικό Ζήτημα». Οι μαθητές και οι μαθήτριες του
Γυμνασίου μας εργάστηκαν ομαδικά, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και
δημιουργικότητας και παρουσίασαν την εργασία τους στις 27 Νοεμβρίου 2025. Η αποστολή συνοδεύτηκε
από εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι υπογράμμισαν τη σημασία της εμπειρίας αυτής για την
ακαδημαϊκή και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, καθώς και για την ενίσχυση της εξωστρέφειας τους
και της ευρωπαϊκής τους συνείδησης.
Επιπλέον, οι μαθητές κλήθηκαν να αναλάβουν ενεργό ρόλο στη δημιουργία ενός τολμηρού και
συλλογικού οράματος για την Ευρώπη του 21ου αιώνα: τον Νέο «Χάρτη Αξιών» της Ευρώπης του
Μέλλοντός μας. Συγκεκριμένα μέσα από μια ψηφιακή διαδικασία, συμπληρώνοντας ένα
ερωτηματολόγιο, συμμετείχαν ενεργά στη διαμόρφωση των Αξιών της Ευρώπης του Αύριο, εκφράζοντας
τις ελπίδες τους και τις πεποιθήσεις τους. Συμμετείχαν σε μια συλλογική διαδικασία όπου οι νέοι
καθορίζουν ποιες αξίες θα πρέπει να θεμελιώνουν την Ευρώπη του αύριο. Σε μια εποχή που η Ευρώπη
αντιμετωπίζει κρίσιμες προκλήσεις όπως ο εθνικισμός, η ανισότητα, η κλιματική κρίση και οι πολιτισμικές
εντάσεις, η δική τους άποψη είναι απαραίτητη, για να σχεδιαστεί ένα κοινό πλαίσιο αξιών που ενώνει,
προστατεύει και εμπνέει.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τον
Ελληνορθόδοξο Ναό της Αγίας Τριάδας, την Ελληνική Συνοικία, την Ελληνική Εθνική Σχολή Βιέννης και την
οικία στην οποία διέμενε ο Ρήγας Φεραίος. Ακόμα να γνωρίσουν την πόλη της Βιέννης και τα αξιοθέατά
της και έτσι να επιστρέψουν στην Ξάνθη με πλούσια βιώματα και πολύ όμορφες αναμνήσεις από το ταξίδι
τους.
Σχετικά Άρθρα
Click to comment





