Κύριο ΘέμαΤελευταία Νέα

Οξυμένα προβλήματα σχολικής στέγης στον Δήμο Ξάνθης – Ερωτήματα από τον Διδασκαλικό Σύλλογο Ξάνθης

Το ζήτημα της σχολικής στέγης στον Δήμο Ξάνθης παραμένει ένα από τα πιο σοβαρά και πιεστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η τοπική εκπαιδευτική κοινότητα. Οι ελλείψεις σε κατάλληλες υποδομές, οι αναβολές σε προγραμματισμένα έργα και η λειτουργία σχολικών μονάδων σε ακατάλληλους χώρους προκαλούν έντονη ανησυχία σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Ακολουθεί το δελτίο τύπου του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, ο οποίος επανέρχεται με νέα ερωτήματα προς τη δημοτική αρχή ζητώντας άμεσες και δεσμευτικές λύσεις.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης:

«Προβλήματα σχολικής στέγης στον Δήμο Ξάνθης»
Το ζήτημα της σχολικής στέγης αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα και επίμονα
προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Η απουσία ουσιαστικής μέριμνας της Πολιτείας για τη σχολική στέγη έχει επιτείνει τα
προβλήματα στέγασης των δημόσιων σχολικών μονάδων. Η έλλειψη οργανωμένου
σχεδίου για τη σχολική στέγη από το 2009 και μετά, σε συνδυασμό με την κατάργηση
του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων (Ο.Σ.Κ.) και τη μεταφορά της ευθύνης για τον
σχεδιασμό και την υλοποίηση σχολικών κτηρίων στους Δήμους — χωρίς την
απαιτούμενη χρηματοδότηση — έχει επιφέρει σοβαρές συνέπειες.
Στον νομό Ξάνθης, πέραν των γενικότερων ζητημάτων, ιδιαίτερα οξυμένο είναι το
πρόβλημα στον οικισμό του Δροσερού, στα 15 ο και 20 ο Δημοτικά Σχολεία Ξάνθης
καθώς και στο 15 ο Νηπιαγωγείο. Τα δύο συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία, με πολύ
μεγάλο αριθμό μαθητών, λειτουργούν σε αίθουσες–κοντέινερ, ορισμένες εκ των
οποίων χωρούν μονοψήφιο αριθμό παιδιών και σε τάξεις χωρισμένες με
γυψοσανίδες στο πανύψηλο γυμναστήριο. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στο
νηπιαγωγείο του οικισμού, όπου σε 2 & 1/2 αίθουσες καλούνται να φοιτήσουν κάθε
χρόνο περισσότερα από 200 νήπια και προνήπια!!!. Είναι τουλάχιστον αντιφατικό
από τη μια να μιλάνε οι αρμόδιοι για την αυτονόητη σημασία της σταθερής φοίτησης
των μαθητών και από την άλλη οι υπάρχουσες υποδομές να μην επαρκούν…
Εδώ κι ένα χρόνο ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες από το Υπουργείο
Εσωτερικών η πρόθεση χρηματοδότησης για την ανέγερση νέου κτηρίου που θα
στεγάσει το 20 ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, στο Δροσερό. Ο Διδασκαλικός Σύλλογος
Ξάνθης απευθύνει δημόσιο ερώτημα προς τον Δήμο σχετικά με την πρόοδο του
έργου.
Επιπλέον, την προηγούμενη σχολική χρονιά η εκπαιδευτική κοινότητα
απασχολήθηκε έντονα με την πρόθεση συγχώνευσης των 9ου και 18ου Δημοτικών
Σχολείων Ξάνθης, ζήτημα που προέκυψε λόγω της μη υλοποίησης της ανέγερσης
αυτοτελούς κτηρίου για το 18ο Δημοτικό, όπως προβλεπόταν από την απόφαση
ίδρυσής του. Παρότι η συγχώνευση αποτράπηκε προσωρινά, η μη επίλυση του
κτηριακού προβλήματος αφήνει ανοιχτό τον κίνδυνο επαναφοράς του ζητήματος, ενώ
η συστέγαση μεγάλου αριθμού μαθητών επιδεινώνει τους εκπαιδευτικούς όρους και

οδηγεί σε υπερμεγέθη τμήματα. Φέτος με εργασίες που γίνανε μέσα στο καλοκαίρι τα
σχολεία οδηγήθηκαν σε συγχώνευση τμημάτων και δημιουργία άλλων 4
υπερμεγεθών τμημάτων σε Α ΄και Γ΄ τάξεις.
Ανάλογα σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται και στην προσχολική εκπαίδευση.
Μετά τη νομοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής το 2018,
πολλά νηπιαγωγεία εξακολουθούν να στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους, σε
κοντέινερ που είναι εκτεθειμένα σε καιρικά φαινόμενα όπως οι βροχοπτώσεις, σε
αυλές Δημοτικών Σχολείων (4ο και 5ο) ή ακόμη και σε κτήρια παιδικών σταθμών. Σε
συνάντηση που πραγματοποίησε ο Διδασκαλικός Σύλλογος με τον Δήμαρχο Ξάνθης
το προηγούμενο έτος, ο κ. Δήμαρχος είχε αναφερθεί σε ενέργειες του Δήμου για την
ανέγερση κτηρίων για τη στέγαση νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα για την ανέγερση
κτηρίου στον χώρο του πρώην 1 ου Παιδικού Σταθμού για το 3 ο Νηπιαγωγείο και σε
οικόπεδο επί της οδού Σάρδεων, όπου θα στεγαστεί το 5 ο Νηπιαγωγείο. Θα θέλαμε
να γνωρίζουμε για την εξέλιξη αυτών των ζητημάτων και για το αν έχει υπάρξει
κάποια πρόοδος ή, γενικότερα, σε ποιο στάδιο βρίσκονται.
Τα σημαντικά αυτά προβλήματα ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης έχει
αναδείξει κατ’ επανάληψη με δημόσιες ανακοινώσεις και με συναντήσεις με
θεσμικούς φορείς. Παρά τις διαβεβαιώσεις, όμως, τα κτηριακά ζητήματα παραμένουν
άλυτα. Ο Σύλλογος επανέρχεται στα πάγια αιτήματά του και απευθύνει εκ νέου
ερωτήματα προς τη δημοτική αρχή σχετικά με:

 Την πορεία υλοποίησης της εξαγγελίας για την ανέγερση νέου κτηρίου
για το 20 ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης.
 Την ανέγερση αυτοτελούς σχολικού κτηρίου για το 18ο Δημοτικό
Σχολείο.
Τις ενέργειες του Δήμου για τη στέγαση νηπιαγωγείων, όπως είχε
γνωστοποιηθεί σε προηγούμενη συνάντηση με τον Σύλλογο.

Η επίλυση των κτηριακών προβλημάτων αποτελεί προϋπόθεση για ασφαλείς,
αξιοπρεπείς και παιδαγωγικά κατάλληλες συνθήκες μάθησης. Ο Διδασκαλικός
Σύλλογος Ξάνθης καλεί τη δημοτική αρχή να προχωρήσουν άμεσα σε
συγκεκριμένες και δεσμευτικές ενέργειες, ώστε τα σχολεία της πόλης να
ανταποκρίνονται επιτέλους στις ανάγκες των μαθητών και της εκπαιδευτικής
κοινότητας.

Για το Δ.Σ.

Σχετικά Άρθρα