Με ιδιαίτερη κατάνυξη και πλήθος κόσμου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 15 Νοεμβρίου η επίσημη υποδοχή και ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Κορίνθου κ.κ. Παύλου, ο οποίος εξελέγη πρόσφατα από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Στην τελετή παρέστησαν μεταξύ πολλών Μητροπολιτών ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.κ. Παντελεήμων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμων, καθώς και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ Στέφανος, τιμώντας με την παρουσία τους τη σημαντική αυτή στιγμή. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η άφιξη λεωφορείου με πιστούς από τη γενέτειρά του, τη Χρυσούπολη, οι οποίοι ταξίδεψαν για να βρεθούν κοντά στον νέο Μητροπολίτη. Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θεσπιών Παύλος, εκ Χρυσουπόλεως Καβάλας, μέχρι πρότινος Βοηθός Επίσκοπος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, εξελέγη με 59 ψήφους έναντι 18 του Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγάπιου.
Θερμή υποδοχή και συγκίνηση
Από νωρίς το πρωί οι καμπάνες της Κορίνθου ήχησαν χαρμόσυνα. Στα διόδια Καλαμακίου τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο και τον νέο Μητροπολίτη υποδέχθηκαν οι τοπικές αρχές. Η πομπή κινήθηκε προς την πόλη, όπου πλήθος πιστών, κληρικών, τοπικών φορέων και αντιπροσωπειών πολιτιστικών συλλόγων επεφύλαξαν θερμή υποδοχή.
Στην ειδικά διαμορφωμένη εξέδρα κεντρικά της πόλης, ο Τοποτηρητής κ. Ιερώνυμος παρέδωσε στον νέο Ποιμενάρχη την Ποιμαντορική Ράβδο, ενώ ο Δήμαρχος Κορινθίων κ. Νικόλαος Σταυρέλης απηύθυνε συγκινητικό καλωσόρισμα, εκφράζοντας την αγάπη και την εμπιστοσύνη του Κορινθιακού λαού στο νέο Μητροπολίτη.
«Σας προσφέρουμε ολόκληρη την πόλη και όλη μας την καρδιά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το πλήθος απάντησε με το παραδοσιακό «Άξιος!».
Η τελετή στον Μητροπολιτικό Ναό
Η ενθρόνιση τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αποστόλου Παύλου, παρουσία πληθώρας Ιεραρχών από όλη την Ελλάδα, εκπροσώπων του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, καθώς και εκπροσώπων της κυβέρνησης.
Ιδιαίτερα έντονη ήταν και η παρουσία πιστών και φορέων από την Καβάλα, τόπο καταγωγής και μακρόχρονης διακονίας του νέου Μητροπολίτη.
Ο κ. Παύλος, συγκινημένος, δεσμεύθηκε για διακονία «με αγάπη θυσιαστική και αέναη», επικαλούμενος λόγους από τη Β΄ Προς Κορινθίους Επιστολή.









Ποιοι παρέστησαν
Στην τελετή της Ενθρονίσεως, παρέστησαν επίσης οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος, Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημήτριος, Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Σύρου κ. Δωρόθεος, Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος, Πατρών κ. Χρυσόστομος, Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος κ. Γεώργιος, Άρτης κ. Καλλίνικος, Ηλείας κ. Αθανάσιος, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος κ. Κύριλλος, Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ, Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ. Αντώνιος, Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Χρυσόστομος, Ιερισσού, Αγ. Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων, Αργολίδος κ. Νεκτάριος, Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Κωνσταντίνος, Γρεβενών κ. Δαβίδ, Κεφαλληνίας κ. Δημήτριος, Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανος, Μάνης κ. Χρυσόστομος, Φθιώτιδος κ. Συμεών, Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, Λήμνου και Άγ. Ευστρατίου κ. Ιερόθεος, Περιστερίου κ. Γρηγόριος, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρος, Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Επιφάνιος, Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Αλέξιος, ο Τοποτηρητής της Ι. Μητροπόλεώς μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος και οι Θεοφιλέστατοι Επίσκοποι Αμορίου κ. Νικηφόρος, Κερνίτσης κ. Χρύσανθος, Τεγέας κ. Θεόκλητος, Λακεδαιμονίας κ. Θεόφιλος, Σκοπέλου κ. Νικόδημος, Αμφιπόλεως κ. Χριστοφόρος, Αχελώου κ. Νήφων, Σκιάθου κ. Ιωάννης, Επιδαύρου κ. Νικόδημος, Ταλαντίου κ. Θεολόγος και ο Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεώς μας Κεγχρεών κ. Αγάπιος. Παρέστησαν επίσης Πρωτοσύγκελλοι Ι. Μητροπόλεων, εκπρόσωποι Ιερών Μονών εξ Αγίου Όρους, πλήθος Ιερέων εκ πολλών Ι. Μητροπόλεων και σύμπασα η χορεία των Ιερέων της Ι. Μητροπόλεως.
Την Ελληνική Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο εκ της Κορινθίας καταγόμενος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστος Δήμας, και τιμητικώς παρέστησαν ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νικόλαος Ταγαράς, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολίτικης Προστασίας κ. Ευάγγελος Τουρνάς, οι Βουλευτές Καβάλας κ. Ιωάννης Πασχαλίδης, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, Κορινθίας κ. Μαρία-Ελένη Σούκουλη, κ. Γεώργιος Ψυχογιός και Λάρισας κ. Γεώργιος Ρούντας, ο Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Ζόμπος, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κορίνθου κ. Αναστάσιος Γκιολής, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερείας Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, οι Δήμαρχοι Καβάλας κ. Θεόδωρος Μουριάδης, Νέστου κ. Σάββας Μιχαηλίδης, Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, Κορινθίων κ. Νικόλαος Σταυρέλης, Λουτρακίου-Περαχώρας και Αγ. Θεοδώρων κ. Γεώργιος Γκιώνης, Σικυωνίων κ. Σπυρίδων Σταματόπουλος, Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης κ. Βλάσης Τσιώτος, Βέλου-Βόχας κ. Αθανάσιος Μανάβης, Νεμέας κ. Κωνσταντίνος Φρούσιος, ο Διοικητής Φρουράς Κορίνθου Συνταγματάρχης Μηχανικού κ. Νικόλαος Κορίτσης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Κορινθίας κ. Ιωάννης Αθανασόπουλος, ο Λιμενάρχης Λ/Χ Κορίνθου, Πλοίαρχος, κ. Ιωάννης Καραντζιούνης, ο Διοικητής Π.Υ. Νομού Κορινθίας κ. Δημήτριος Λερής, ο Διοικητής Π.Υ. Κορίνθου κ. Βασίλειος Καγιάς, η Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Κορίνθου κ. Πέννυ Επιβατινού, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας κ. Παναγιώτης Λουζιώτης, Πρόεδροι Συλλόγων, Αντιπεριφερειάρχες Περιφερείας Πελοποννήσου, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι και ο πρώην Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Νίκας.





