Ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα μέσο μεταφοράς, το οποίο έχει συνδεθεί απόλυτα με την κοινωνική και οικονομική ζωή της Ξάνθης, τα παλαιότερα χρόνια, αποτελώντας για δεκαετίες έναν δημοφιλή τρόπο μετακίνησης των συμπολιτών μας προς τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.
Η απουσία σιδηροδρομικών δρομολογίων στη Ξάνθη αποτελεί ένα μείζον πρόβλημα για τις μεταφορές και την οικονομία της περιοχής.
Η νέα αντιπεριφερειάρχης κα Π. Μπρίκα, όφειλε από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων της να έχει αναλάβει πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να επιλύσουν το ζήτημα αυτό, το οποίο επηρεάζει τόσο τους κατοίκους όσο και την τοπική επιχειρηματικότητα.
Η Ξάνθη, όπως και πολλές άλλες περιοχές της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στο σιδηροδρομικό δίκτυο για τη σύνδεση με άλλες πόλεις και περιοχές, παρέχοντας μια βιώσιμη και οικονομική λύση για μετακινήσεις μακρινών αποστάσεων αλλά και για τη μεταφορά αγαθών, εμπορικών αλλά και γεωργικών.
Η σημερινή κατάσταση με την απουσία ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου αποφέρει αυξημένα κόστη και καθυστερήσεις, ενώ ταυτόχρονα επιβαρύνει το οδικό δίκτυο και την κυκλοφορία.
Η Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, κα Μπρίκα, καλείται να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την προώθηση ενός διαλόγου με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ, με στόχο την άμεση επαναφορά των δρομολογίων!!!
Η ευθύνη για την κατάσταση αυτή δεν είναι μόνο ζήτημα τοπικής διοικητικής διαχείρισης, καθώς απαιτείται και η κεντρική προσέγγιση και στήριξη από την πολιτεία. Ωστόσο, η έλλειψη πιέσεων, προτάσεων και λύσεων από την τοπική ηγεσία της αντιπεριφέρειας Ξάνθης αναδεικνύει την ανάγκη για πιο συντονισμένες και στρατηγικές κινήσεις.
Οι κάτοικοι και επιχειρηματίες της Ξάνθης αναμένουν γρήγορη δράση, καθώς η κατάσταση αυτή διαταράσσει καθημερινές λειτουργίες και επηρεάζει αρνητικά την τοπική οικονομία για πολλά χρόνια τώρα. Η επιτυχής αντιμετώπιση του ζητήματος θα αποτελέσει σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην Ξάνθη και θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.