fbpx
ΑφιερώματαΤελευταία Νέα

ΟΔOIΠΟΡΙΚΟ: Η μαθητική αποστολή του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης στο 8ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο

Η ομάδα «Parisian Xanthi» στo Παρίσι

Χτίζοντας μια παράδοση συμμετοχής σε Ευρωπαϊκά Μαθητικά Συνέδρια το Σχολείο μας είχε τη μεγάλη τιμή και χαρά να λάβει μέρος – ως το μοναδικό σχολείο από την Περιφέρειά μας και ένα από τα ελάχιστα της βόρειας Ελλάδας – το διάστημα 27 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου 2024 στο 8 ο + Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο, που
πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι και συνδιοργανώθηκε από την Ελληνική Κοινότητα Παρισιού και περιχώρων, το Centre Culturel Hellénique, το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού και την Association Européenne des Enseignants (AEDE), με θέμα «Ευρώπη Quo vadis? Θεσμοί, Κοινωνία, Επιστήμες και ο ρόλος της Ελλάδας».
Μετά την επιτυχημένη συμμετοχή μας στο 8 ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο της Ρώμης τον περασμένο Νοέμβριο (βλ. σχετικά: https://www.amna.gr/macedonia/article/781956/XanthiI-sunomilia-tou-Omirou-
me-ton-Birgilio-mesa-apo-grafi-mathiton-) και αφού λάβαμε ως Σχολείο πρόσκληση από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού και «ψυχή» των Ευρωπαϊκών Μαθητικών Συνεδρίων κ. Νίκο Κούκη, ξεκινήσαμε λίγο πριν τα Χριστούγεννα τη δημιουργία της νέας μας ομάδας. Αυτή τη φορά η πρόσκληση
απευθύνθηκε στην Α΄ τάξη, με 31 μαθητές να αποτελούν την ομάδα «Parisian Xanthi»!

Ο τρόπος δουλειάς μας
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας με σκοπό να δημιουργήσουν ένα ζωντανό και διαδραστικό παιχνίδι μάθησης στην εφαρμογή Kahoot. Με τον συντονισμό 4 φιλολόγων-καθηγητών του Σχολείου μας (Μαρία Γκόγκου,
Αλέξανδρος Δημαράς, Μαρίνα Ούτου, Βάγια Παπαδοπούλου), με πολλές πρόβες που κατάφεραν να χωρέσουν στο ήδη επιβαρυμένο πρόγραμμα μαθητών και καθηγητών, η παρουσίασή μας ετοιμάστηκε και ο ενθουσιασμός των παιδιών για το ταξίδι και την εμπειρία του Συνεδρίου κορυφώθηκε…

Η παρουσία μας στο Συνέδριο
Η 28 η Φεβρουαρίου ήταν ημέρα αφιερωμένη στο Συνέδριο. Οι μαθητές μας ήταν έτοιμοι – τόσο με την υπέροχη εμφάνισή τους, όσο και επί της ουσίας – για την παρουσίασή μας με τίτλο «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη: Παιχνίδια Μάθησης με το Kahoot». Και κατά κοινή ομολογία έκλεψαν τις εντυπώσεις! Η ζωντάνια, η
πρωτοτυπία αλλά και η εμψύχωση των παρουσιαστών μας ξεσήκωσαν το κοινό και πέτυχαν τη διάδραση μαζί του. Πρόσκληση συμμετοχής στο Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας! Απόδειξη της ξεχωριστής παρουσίας μας ήταν ότι δεχτήκαμε την τιμητική πρόσκληση από την Πρόεδρο της ελληνικής κοινότητας Παρισιού και περιχώρων
κ. Σέτα Θεοδωρίδου και τις διδάσκουσες στο ΤΕΓ (Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας) –θερμές ευχαριστίες προς όλες! – να φιλοξενηθούμε στις τάξεις, όπου οι μαθητές ελληνικής καταγωγής διδάσκονται ελληνική γλώσσα και ιστορία σε ώρες εκτός του σχολικού τους ωραρίου. Το ΤΕΓ, να σημειωθεί, στεγάζεται στις εγκαταστάσεις
του Lycée Paul Bert, όπου και το αμφιθέατρο διεξαγωγής του Συνεδρίου μας.

Στις τάξεις μάς υποδέχτηκαν οι καθηγήτριες κ. Δήμητρα Καραγιάννη και κ. Μαρία Πουρνάρα και εκεί μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους ελληνικής καταγωγής συνομηλίκους τους, να ακούσουν για την καθημερινότητά τους στο πολυάνθρωπο Παρίσι και να μάθουν στοιχεία του γαλλικού εκπαιδευτικού
συστήματος. Επρόκειτο όντως για μια από τις πιο ξεχωριστές εμπειρίες και αναπάντεχα ευχάριστες εκπλήξεις του ταξιδιού μας!

Η εμπειρία του ταξιδιού στο Παρίσι
Πέραν της μοναδικής εμπειρίας του Συνεδρίου η μαθητική μας αποστολή είχε την ευκαιρία για πλήθος εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές εμπειρίες, μέσω των οποίων οι μαθητές μας γνώρισαν τη γαλλική πρωτεύουσα, που αποτελεί σημείο αναφοράς στη νεότερη παγκόσμια ιστορία, ήρθαν σε επαφή με εμβληματικά έργα τέχνης και μουσειακούς χώρους, αντίκρισαν επιβλητικά μνημεία. Όλες αυτές οι επισκέψεις και περιηγήσεις μάς έκαναν όλους κοινωνούς μιας υψηλής αισθητικής και είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι το βιωματικό αυτό αποτύπωμά θα μείνει χαραγμένο στις ψυχές και το πνεύμα των μαθητών μας, μελλοντικών πολιτών της Ευρώπης και
του κόσμου.

Οι κυριότεροι σταθμοί της αποστολής μας
Παραθέτουμε σε χρονολογική σειρά τους κυριότερους σταθμούς του ταξιδιού μας: το Τροκαντερό με την απαράμιλλη θέα στον Πύργο του Άιφελ, την απογευματινή εν πλω περιήγηση στον Σηκουάνα και την πανοραμική θέαση των παραποτάμιων μνημείων της πόλης, την ξεχωριστή συνοικία Μαραί με την πλατεία Βαστίλης, την
πλατεία Βοσγίων και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Πομπιντού, τη Μονμάρτη με τη βασιλική της Ιερής Καρδίας (Sacré Cœur) και τα στενά της που αποπνέουν την μποέμ αισθητική, την επίσκεψη στο μεγαλύτερο Μουσείο του Κόσμου, το Λούβρο…
Τη συνοικία Καρτιέ Λατέν και την – υπό ανακαίνιση μετά την πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά – Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris), το Μουσείο Αρωματοποιΐας Fragonard, την Γκαλερί Λαφαγιέτ και την τελική
εντύπωση που μας δόθηκε με περιήγηση στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων και την Αψίδα του Θριάμβου.

Στην Αψίδα του Θριάμβου: τιμώντας την πατρίδα μας
Σύσσωμη η αποστολή θεωρήσαμε χρέος μας λίγο πριν το τέλος της μοναδικής αυτής εκπαιδευτικής δράσης να θυμηθούμε και να τιμήσουμε συμβολικά ένα σημαντικό γεγονός της πρόσφατης ιστορίας μας: να βαδίσουμε στα Ηλύσια Πεδία και να φωτογραφηθούμε κάτω από την Αψίδα του Θριάμβου, κρατώντας την ελληνική μας σημαία, τιμώντας με τον τρόπο αυτό την πατρίδα μας και το ελληνικό στρατιωτικό τμήμα που παρέλασε τιμητικά στις 14 Ιουλίου 1919, στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων, κατά τον λαμπρό εορτασμό της νίκης των συμμάχων στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Με τις σταρ του Λούβρου
Από τους παραπάνω σταθμούς επίσης πρέπει δικαιωματικά να σταθούμε λίγο περισσότερο στο Λούβρο και τις τρεις «σταρ» του Μουσείου: Αφροδίτη της Μήλου, Νίκη της Σαμοθράκης και Μόνα Λίζα. Κινδυνεύοντας να κατηγορηθούμε για υποκειμενισμό θα ξεχωρίσουμε τη συγκίνηση που νιώσαμε όλοι αντικρίζοντας τη «συμπατριώτισσά» μας Νίκη. Τόσο ο όγκος του γλυπτού όσο και η μοναδική του θέση στο πέρας της κλίμακας της παλαιάς εισόδου του Μουσείου, δίνουν στον επισκέπτη μια αίσθηση ανάτασης, μια επιθυμία να πετάξει μαζί με την ολοζώντανη Νίκη…
Να σημειώσουμε τέλος ότι η όλη εμπειρία της μαθητικής μας αποστολής αποτέλεσε μια από τις πιο ουσιαστικές και βιωματικές δράσεις του Άξονα 3 της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής μας Μονάδας (Σχέσεις μεταξύ μαθητών-μαθητριών), καθώς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είδαμε την αυτοπεποίθηση των μαθητών μας να ανεβαίνει και τις σχέσεις μεταξύ τους μας να ενισχύονται.

Θερμές Ευχαριστίες
Τα μέλη της συντονιστικής ομάδας της μαθητικής αποστολής του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης στο 8 ο +Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο στο Παρίσι, Αλέξανδρος Δημαράς, Μαρία Γκόγκου, Μαρίνα Ούτου, Βάγια Παπαδοπούλου, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την αμέριστη υποστήριξή τους στη διευθύντρια του 2 ου
ΓΕΛ Ξάνθης κ. Ολυμπία Λαμπάκη, στον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου μας. Πάνω απ’ όλα όμως ευχαριστούμε και συγχαίρουμε τα υπέροχα παιδιά μας που επέδειξαν πρωτόγνωρη ωριμότητα, δεν μας έφεραν στιγμή σε δύσκολη θέση και μας έκαναν να χαρούμε μαζί τους αυτή την εμπειρία! Τους ευχόμαστε τα καλύτερα και να θυμούνται πάντα αυτόν τον πρώτο σταθμό ενός λαμπρού
βιογραφικού που πρόκειται να χτίσουν!
Με αλφαβητική σειρά οι μαθητές που συμμετείχαν στο Συνέδριο: Αναστασιάδου Ελένη, Απαλαγάκη Αμαλία, Γιαννιός Κυριάκος, Γικόνογλου Αλέξανδρος Μόσχος, Γκουτζουβελίδης Χρήστος, Δαηλίδης Σωτήριος, Δημητριάδου Άρτεμις, Καραβασόπουλος Γεώργιος, Κατσαρίκας Ιωάννης, Κουφογιαννίδης Μιχαήλ
Ελπιδοφόρος, Μετζήτ Χασάν Γιασεμή, Μπαμπαρόπουλος Παύλος Ραφαήλ, Μπάρμπα Ευαγγελία, Νικολάου Βασιλεία Μαρία, Οσμάν Χασάν Αζρά, Παντράκη Χρυσούλα, Παυλίδης Πέτρος, Πετρίδης Γεώργιος, Πιπιλιάγκας Ευάγγελος, Πολυνού Σταυρούλα, Ρόιδου Αλεξάνδρα, Ρουντάρσκα Ιρίνα, Ρούφου Παγώνα Παρασκευή, Σαββίδου Στεφανία Ευσταθία, Σεϊφαντήν Ογλού Λεμάν, Σιδηροπούλου Δέσποινα, Σισαμπέρη Νικολέττα, Τακούδη Στυλιανή, Ταχσίνογλου Ντιλέμ, Τσιλιγγίρη Δέσποινα και Τσολακίδου Μαρία.

Σχετικά Άρθρα