Παραπολιτικά Τελευταία Νέα

Σπύρος Τσιλιγγίρης: Αυτό είναι το ψηφιακό κράτος

Το 2019 είχαμε υποσχεθεί στους πολίτες ένα σύγχρονο κράτος, αποτελεσματικό και φιλικό στον πολίτη, με βασικό εργαλείο υλοποίησης την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Μετά από 3,5 χρόνια ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Κράτους είναι πραγματικότητα. Πρόκειται για μια βαθιά τομή, η οποία έχει επίκεντρο τον άνθρωπο. Είναι η μετάβαση σε μία πιο δυναμική οικονομία και σε μία πιο δίκαιη κοινωνία. Ήδη, από το 2019 μέχρι και σήμερα, μέσω του ψηφιακού κράτους έχουν διεκπεραιωθεί με ταχύτητα και διαφάνεια πάνω από 1,72 δις συναλλαγές.Αναλυτικά, οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Κράτους είναι οι εξής:  1. Ψηφιακά Συστήματα – Ψηφιακές Υπηρεσίες

  •  Δημιουργία του gov.gr

Δημιουργήθηκε η ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα gov.gr και εντάχθηκαν σε αυτή όλες οι παρεχόμενες από το κράτος ψηφιακές υπηρεσίες. Από τις 500 υπηρεσίες που παρέχονταν ψηφιακά ξεπεράσαμε τις 1.500 (από 67 φορείς).

  • Υπηρεσίες γνησίου υπογραφής

Δημιουργία της ψηφιακής υπεύθυνης δήλωσης και εξουσιοδότησης. Επίσης, δημιουργία της υπηρεσίας «ψηφιακής βεβαίωσης εγγράφου» μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να υπογράψουν και να επικυρώσουν ψηφιακά οποιοδήποτε έγγραφο.

  • Ψηφιακό σύστημα διαχείρισης εκτάκτων αναγκών της πανδημίας

Αναπτύξαμε το ψηφιακό σύστημα διαχείρισης της πανδημίας (πχ διανομή self test, 13033, υποστήριξη διενέργειας rapid και μοριακών tests, καταχώρηση αποτελεσμάτων).

  • Ψηφιακό σύστημα οργάνωσης εμβολιασμού στα πλαίσια της επιχείρησης «Ελευθερία»

Δημιουργήθηκαν ψηφιακές υποδομές για το κλείσιμο των ραντεβού, τον έλεγχο κατά την προσέλευση, την έκδοση πιστοποιητικών, εσωτερικές διαδικασίες και logistics.

  • Δημιουργία του Gov.gr Wallet app – ψηφιακή ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης

Δημιουργήθηκε το Gov.gr Wallet app μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν να εκδίδουν και να χρησιμοποιούν την ψηφιακή ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησής τους. Επίσης, σε αυτό προστέθηκαν νέα έγγραφα όπως η κάρτα αναπηρίας και η κάρτα ανεργίας καθώς και θα συνεχίσουν να προστίθενται έγγραφα όπως το MyAuto (ασφάλεια, ΚΤΕΟ αυτοκινήτου), και άλλα.

  • Ηλεκτρονικά ραντεβού με το δημόσιο

Έγινε εισαγωγή και ενίσχυση των ηλεκτρονικών ραντεβού στο Δημόσιο για φορείς όπως ΚΕΠ, ΟΑΕΔ, Προξενεία. Μονιμοποιήσαμε και ενισχύσαμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού στις δημόσιες υπηρεσίες και βάλαμε τέλος στις ουρές.

  • Υλοποίηση ψηφιακής έκδοσης πιστοποιητικών στα δικαστήρια

Υλοποιήθηκε το σύστημα ψηφιακής έκδοσης πιστοποιητικών στα δικαστήρια (Πύλη Ψηφιακών Υπηρεσιών Δικαστηρίων και Εισαγγελιών – ΟΣΔΔΥ – solon.gov.gr) με τον μεγαλύτερο όγκο εργασίας, στα Πρωτοδικεία Θεσσαλονίκης, Πειραιά και Χαλκίδας. Εκδίδουμε ψηφιακά τα ποινικά μητρώα.

Πιλοτική λειτουργία στο Πρωτοδικείο Αθηνών και Θεσσαλονίκης και επέκταση πανελλαδικά, η οποία παρέχει στους ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα ενημέρωσης διαδικτυακά και σε πραγματικό χρόνο για την πορεία των πινακίων /εκθεμάτων στα πολιτικά και ποινικά Δικαστήρια.

  • Συναινετικό διαζύγιο

Έκδοση άυλου συναινετικού διαζυγίου μέσω του gov.gr, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών.

  • Ψηφιακή αίτηση πολιτικού γάμου

Οι πολίτες μπορούν να πραγματοποιούν την αίτηση πολιτικού γάμου ψηφιακά μέσω του gov.gr. Αναμένεται και η υποστήριξη της υπηρεσίας για θρησκευτικούς γάμους.

  • Ψηφιακή μέριμνα

Εκδόθηκαν 506.044 επιταγές (vouchers) των 200€ στο πλαίσιο της «Ψηφιακής Μέριμνας» για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού από μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές.

  • Ε-κτηματολόγιο και ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων

Δημιουργήθηκε η συγκεκριμένη εφαρμογή και τέθηκαν σε λειτουργία δύο αναβαθμισμένες υπηρεσίες της Θέασης (maps.gov.gr) και Έρευνας για διαπιστευμένους επαγγελματίες (συμβολαιογράφοι, μηχανικοί). Παράλληλα δίνεται πρόσβαση και στους ίδιους τους πολίτες.

  • Νέα πλατφόρμα ανοιχτών δεδομένων data.gov.gr

Αναβάθμιση της υφιστάμενης πλατφόρμας ανοιχτών δεδομένων, έλεγχος των υφιστάμενων δεδομένων, και προσθήκη νέων συνόλων όπως: κίνηση στους δρόμους της Αττικής, ναυτιλιακά δρομολόγια, παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας, ακυρώσεις εισιτηρίων στα ΜΜΜ Αττικής, προσθήκη των ανοιχτών δεδομένων του Κτηματολογίου και άλλα.

Δόθηκε πρόσβαση προς όλους στα ανοιχτά δεδομένα που προσφέρει πλέον το Ελληνικό Κτηματολόγιο μέσω της πύλης data.govktimatologio.gr, με προτεραιότητα σε δεδομένα που η ανοικτή διάθεσή τους μπορεί να έχει προστιθέμενη αξία για τη δημόσια διοίκηση, την κοινωνία, την επιστημονική κοινότητα και την αγορά.Παράλληλα σε λειτουργία τέθηκε η πλατφόρμα myKtimatologioLive, μέσω της οποίας οι πολίτες και οι επαγγελματίες (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί) μπορούν να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης για θέματα γενικής και εξειδικευμένης πληροφόρησης σχετικά με τις διαδικασίες και τις υπηρεσίες των ακινήτων τους που σχετίζονται με το Κτηματολόγιο.

Ψηφιακή πλατφόρμα η οποία υποστηρίζει 259 υπηρεσίες για την υποβολή προσωποποιημένων αιτημάτων ή ερωτημάτων προς κυβερνητικούς φορείς.

  • Επέκταση λειτουργιών gov.gr
    → 
    Διαθέσιμη και στην αγγλική γλώσσα είναι η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού στην πλατφόρμα docs.gov.gr
    → Δυνατότητα υπογραφής ιδιωτικού συμφωνητικού από περισσότερους από δύο συμβαλλόμενους μέσω του docs.gov.gr.
     
  • Covid Free GR Wallet

Παρέχεται η δυνατότητα στους πολίτες να αποθηκεύουν το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας στο κινητό τους. Το πιστοποιητικό περιέχει τα βασικά στοιχεία του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας όπως το ονοματεπώνυμο, την ημερομηνία γέννησης και τη φωτογραφία. Εκδίδουμε επίσης ψηφιακά το εθνικό και ευρωπαϊκό πιστοποιητικό εμβολιασμού.

  • Ψηφιακό μητρώο μελών λεσχών φιλάθλων

Δημιουργήθηκε ψηφιακό μητρώο μελών λεσχών φιλάθλων στο πλαίσιο μέτρων κατά της οπαδικής βίας.

  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜΜΕ

Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε η πλατφόρμα (https://digitalsme.gov.gr) για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων στη δράση «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων».

  • Μεταβίβαση ακινήτων

Ψηφιακή έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας για τη μεταβίβαση ακινήτου, μέσω του e-ΕΦΚA (www.efka.gov.gr).  2. Ψηφιακές υπηρεσίες στους τομείς της Εργασίας και της Κοινωνικής Πολιτικής

  • Ψηφιακά ΚΕΠΑ – Ψηφιακή κάρτα αναπηρίας

Σχεδιασμός και λειτουργία της πλατφόρμας των ψηφιακών ΚΕΠΑ μέσω της οποίας απλοποιείται η διαδικασία απόκτησης πιστοποίησης αναπηρίας καθώς και η δημιουργία της ψηφιακής κάρτας αναπηρίας και η ένταξη της στο Gov.grWallet.

  • Καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών των ασφαλισμένων και συνταξιούχων

Η καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών των ασφαλισμένων και συνταξιούχων προχώρησε σε πολύ μεγάλο βαθμό με την έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας της διαδικασίας απονομής σύνταξης «ΑΤΛΑΣ», μιας πλήρως αυτοματοποιημένης διαδικασίας σε όλα της τα στάδια.

  • Ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού «Πύργου Ελέγχου» στον e-ΕΦΚΑ

Πρόκειται για ένα σύγχρονο ψηφιακό σύστημα παρακολούθησης της απονομής συντάξεων, αλλά και της συμμετοχής στη διαδικασία πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών.

  • Ηλεκτρονική μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης

Αφορά τη μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου, που επιτρέπει την έκδοση αυτής εντός 2 μηνών από τη στιγμή της έκδοσης της κύριας σύνταξης.

  • Βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη μέσω της ιστοσελίδας 1555.gov.gr

Από τον Φεβρουάριο του 2022 μέσω της ιστοσελίδας 1555.gov.gr, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά ερωτήματα, σε όλους τους φορείς του Υπουργείου, αναφορικά με ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά θέματα,  χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο.

  • Συνεργασία του ΕΦΚΑ και της ΔΥΠΑ (Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης) με τα ΚΕΠ

Αυξήσαμε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ, δίνοντας τέλος στις ουρές των πολιτών. Αυτό σημαίνει πως έγιναν 4,5 εκατ. λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα των δύο φορέων κάθε μήνα. Στη ΔΥΠΑ ήδη πάνω από το 95% των υπηρεσιών παρέχονται ηλεκτρονικά, ο δε ΕΦΚΑ μέσα στο 2021 έθεσε σε λειτουργία επιπλέον 17 ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

  • myKEPlive

Ψηφιακό ραντεβού του πολίτη με υπάλληλο των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) μέσω τηλεδιάσκεψης είτε για διεκπεραίωση υπόθεσης ή είτε για απλή διοικητική πληροφόρηση.

  • myΔΥΠΑapp

Αναβαθμίσαμε την εφαρμογή myΔΥΠΑapp για κινητές συσκευές, η οποία ενσωματώνει το νέο ευρωπαϊκό σύστημα ταξινόμησης δεξιοτήτων, ικανοτήτων, προσόντων και επαγγελμάτων (ESCO) και περισσότερες από 40 ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

  • Ενεργοποιήσαμε πιλοτικά την υπηρεσία MyEfkaLIVE

Πρόκειται για υπηρεσία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων με βιντεοκλήση στα νησιά. Πρόσφατα έγινε νέα ένταξη στο σύστημα των περιοχών της Δ. Μακεδονίας και των υπόλοιπων περιοχών της Θεσσαλίας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

  • «3η e-λικία»

Η δράση στοχεύει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων πολιτών που είναι πάνω από 60 ετών, με εκπαίδευση από ειδικά καταρτισμένους Ψηφιακούς Βοηθούς, οι οποίοι καθοδηγούν τους δημότες μεγαλύτερης ηλικίας ώστε να εξοικειωθούν με τον ψηφιακό κόσμο και τις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Η δράση αυτή ξεκίνησε πιλοτικά τον περασμένο Ιούνιο στους δήμους Καβάλας και Φλώρινας και τώρα επεκτείνεται στους δήμους Αθηναίων, Ιωαννιτών και Θερμαϊκού.

  • myOAED ραντεβού

Η υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να προγραμματίζουν ψηφιακά τις επισκέψεις τους στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ. Η πλατφόρμα καλύπτει 117 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης και 6 Γραφεία Εργασίας Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων του Οργανισμού.

  • Μετεξέλιξη του Πληροφοριακού Συστήματος  «ΕΡΓΑΝΗ» σε «ΕΡΓΑΝΗ II»

Αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού και του πραγματικού χρόνου εργασίας, καθώς και του ελέγχου για την τήρηση του ωραρίου και την αποτροπή αυθαιρεσιών σε βάρος των εργαζόμενων.

  • myErgani

Εφαρμογή για κινητό και τάμπλετ,  για την άμεση πρόσβαση των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα στο εργασιακό ιστορικό τους.

  • Δημιουργία σταθμού τηλε-βιντεοεπικοινωνίας RELAY για κωφούς και βαρήκοους, στο κεντρικό ΚΕΠ Πειραιά

Χάρη στην καινοτόμο ψηφιακή αυτή υπηρεσία, όλοι οι επισκέπτες του ΚΕΠ με προβλήματα ακοής, θα μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα χωρίς τη φυσική παρουσία διερμηνέα νοηματικής.

  • Εφαρμογή «Panic Button»

Η εφαρμογή θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά μέσω των κινητών τηλεφώνων με σκοπό να ειδοποιεί την Αστυνομία σε περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας. Θα χορηγείται στις γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας που απευθύνονται στα αστυνομικά τμήματα ή εξυπηρετούνται στα συμβουλευτικά κέντρα του δικτύου της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων (ΓΓΔΟΠΙΦ).

  • Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας

Πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ, συμπληρωματικά στη ψηφιακή διαδικασία απονομής συντάξεων, με στόχο τη συστηματική ενημέρωση και επικοινωνία των εμπλεκόμενων μερών κατά τη διαδικασία.
 3.Ψηφιακές Υπηρεσίες στον τομέα της Γεωργίας

  • Ψηφιακή υπηρεσία εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών & Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (Μ.Α.Α.Ε.)

Με την αναβάθμιση της ψηφιακής υπηρεσίας ο αγρότης δεν απαιτείται πλέον να προσκομίζει έγγραφα στις υπηρεσίες προς εξακρίβωση των δεδομένων που δηλώνει. Ο διοικητικός έλεγχος διενεργείται ψηφιακά.

  • Ψηφιακή υπηρεσία «Greek Farms»

Παρέχει πληροφορίες για την παραγωγή και τους Έλληνες παραγωγούς ανά προϊόν και γεωγραφική περιοχή.

  • Ψηφιακή υπηρεσία easyagroexpo.gov.gr

Αποτελεί το ψηφιακό «διαβατήριο» για μια σειρά ελληνικών προϊόντων, σε κομβικής σημασίας αγορές τρίτων χωρών, διευκολύνοντας έτσι την επιχειρηματικότητα, την ενίσχυση του εμπορίου και την αύξηση των εξαγωγών τους.

  • Ψηφιακή πλατφόρμα «ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ»

Εξυπηρέτηση πολιτών για τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες: Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Ελέγχων (ΤΑΑΕ) και Τμήμα Γεωργικών Εφαρμογών και Ανάλυσης (ΓΕΑΛ).

  • Ψηφιακή πλατφόρμα Mobile i-Agric

Η Mobile πλατφόρμα ενημέρωσης και εξυπηρέτησης υπηρεσιών ΥΠΑΑΤ με τη χρήση κινητού, παρέχει στους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής και στους πολίτες υπηρεσίες γενικής ενημέρωσης, εξατομικευμένων ειδοποιήσεων, προσωποποιημένης ενημέρωσης και προσωποποιημένης εξυπηρέτησης/συμβουλευτικής.

  • Ψηφιακή πλατφόρμα Μητρώου Εμπόρων Ζώντων Ζώων

Πρόκειται για ψηφιακή Υπηρεσία αίτησης ένταξης εμπόρων στο Μητρώο και διαχειριστικής εφαρμογής για την έγκριση ή την απόρριψη του εμπόρου μετά από έλεγχο των Κτηνιατρικών υπηρεσιών.

  • «Εθνικό Ηλεκτρονικό Μελισσοκομικό Μητρώο»

Καθιέρωση ενιαίου ψηφιακού συστήματος καταγραφής, απογραφής και ταυτοποίησης των μελισσοκόμων, των μελισσοκομικών εκμεταλλεύσεων και του μελισσοκομικού κεφαλαίου της χώρας.

  •  Ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ

Καταγραφή όλων των επιχειρήσεων του κλάδου παραγωγής – εμπορίας αυγών.

  • Ψηφιακή πλατφόρμα για επισιτιστική επάρκεια

Οι επιχειρήσεις δηλώνουν τις διαθέσιμες ποσότητες σε αποθέματα βασικών τροφίμων προκειμένου να διαπιστώνεται  η επισιτιστική επάρκεια της χώρας.

  • Ψηφιακή πλατφόρμα για την υποβολή στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας, με σκοπό τη μείωση του φόρου εισοδήματος, κατά 50%, για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, ήδη από το φορολογικό έτος 2022.
     

 4.Ψηφιακές Υπηρεσίες στον τομέα της Δημόσιας Διοίκησης

  • Ψηφιοποίηση των παρεχόμενων από το Υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠΕΣ) υπηρεσιών προς τους πολίτες

→ Ψηφιακή Δήλωση Γέννησης από τους γονείς στα Μαιευτήρια και αυτόματη αποστολή εκκρεμότητας σύνταξης ληξιαρχικής πράξης γέννησης προς το Υποσύστημα Ληξιαρχείου του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) Μητρώο Πολιτών του ΥΠΕΣ για διεκπεραίωση από το αρμόδιο Ληξιαρχείο.
 → Αυτόματη απόδοση ΑΜΚΑ στο νεογνό (μέσω web service της ΗΔΙΚΑ) και ΑΦΜ και επιδόματος γέννησης.
 → Έκδοση Ληξιαρχικής Πράξης και αυτόματη αποστολή εκκρεμότητας προς τα δημοτολόγια εγγραφής των γονέων για δημοτολογική τακτοποίηση του τέκνου. Άμεση διάθεση της ληξιαρχικής πράξης γέννησης στη διαλειτουργικότητα.
 → Ηλεκτρονική δήλωση ονόματος νεογνού και ηλεκτρονική δήλωση βάπτισης μέσω της πλατφόρμας gov.gr.
 → Έκδοση Ψηφιακών Πιστοποιητικών Δημοτολογίου και Ληξιαρχείου για τους Πολίτες και τα ΚΕΠ, από το ΠΣ Μητρώο Πολιτών, μέσω της Εθνικής Ψηφιακής Πύλης (GOV.GR), χωρίς να απαιτείται η μετάβαση του πολίτη σε Δήμο/Ληξιαρχείο.
 → Ένταξη Προξενικών Αρχών (ως Ληξιαρχεία) στο Πληροφοριακό Σύστημα του Μητρώου Πολιτών. Απευθείας έκδοση ληξιαρχικής πράξης για γεγονότα που αφορούν Έλληνες που διαμένουν στο εξωτερικό, χωρίς τη μεσολάβηση του Ειδικού Ληξιαρχείου Αθηνών (πλην εξαιρετικών περιπτώσεων). Στο πλαίσιο αυτό, αντιμετωπίστηκαν και τα ζητήματα αποτελεσματικής λειτουργίας του Ειδικού Ληξιαρχείου. Η υπηρεσία παρέχεται πλέον από 94 Πρεσβείες και Γενικά Προξενεία της Ελλάδας σε 72 χώρες.
 → Αίτηση Έλληνα Εκλογέα Εξωτερικού για εγγραφή σε ειδικό εκλογικό κατάλογο Ελλήνων εξωτερικού, με ταυτοποίηση μέσω κωδικών taxisnet, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών σε Πρεσβεία / Προξενική Αρχή και η προώθησή τους στο ΥΠΕΣ.

→ Αίτηση Ετεροδημότη εκλογέα, με ταυτοποίηση μέσω κωδικών taxisnet, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών σε Δήμο ή ΚΕΠ.→ Το πρόγραμμα «Ραντεβού» που χειρίζεται το Ειδικό Ληξιαρχείο και οι Διευθύνσεις Ιθαγένειας για την εξυπηρέτηση των πολιτών που μπορούν να κλείνουν ηλεκτρονικά ραντεβού με τις υπηρεσίες αυτές.
 → Εφαρμογή web αποστολής sms. Η εφαρμογή αυτή έχει αναπτυχθεί από το ΥΠΕΣ με ίδια μέσα, και δίνει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους των Περιφερειακών Διευθύνσεων Ιθαγένειας, να αποστέλλουν ενημερωτικά sms προς τους πολίτες, τα οποία αφορούν την πορεία των φακέλων τους, τα ραντεβού τους με την υπηρεσία κ.λ.π.

  • Ενίσχυση διαλειτουργικότητας ψηφιακών συστημάτων ΥΠΕΣ

Ένταξη Υπηρεσιών Διαλειτουργικότητας προς Φορείς του Δημοσίου, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της ΓΓΠΣΔΔ (Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης). Άντληση Στοιχείων Πολίτη, Ληξιαρχικών και Δημοτολογικών δεδομένων. Χρήση από εφαρμογές έκδοσης πιστοποιητικών εμβολιασμού, νόσησης, rapid tests, κ.α.

  • Αναβάθμιση Μητρώου Πολιτών

Σύναψη προγραμματικής Σύμβασης με την Κοινωνία της Πληροφορίας για την υλοποίηση του έργου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
 5.Ψηφιακές Υπηρεσίες στον τομέα της Υγείας

  • Ψηφιακός εκσυγχρονισμός των συστημάτων υγείας

Υλοποιήθηκε και τέθηκε σε λειτουργία. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχει υλοποιηθεί και δρομολογείται μία σειρά σημαντικών παρεμβάσεων. Μετά την άυλη συνταγογράφηση, τα ψηφιακά ραντεβού, υλοποιείται ο Ψηφιακός Φάκελος Ασθενή, ο οποίος επιτρέπει στους ασθενείς να εκδίδουν ψηφιακά τα αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων και βεβαιώσεις νοσηλείας και επίσκεψης σε ΤΕΠ μέσω του gov.gr και του MyHealth app. Υποστηρίζονται 431 τύποι εξετάσεων και αναλογικά, πάνω από το 90% του ημερήσιου όγκου, πλην των απεικονιστικών εξετάσεων. Ημερήσια θα παρέχει συνολική και ενιαία εικόνα για την υγεία παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα υλοποίησης μιας πληθώρας ψηφιακών εφαρμογών για φορητές συσκευές.Παράλληλα η εφαρμογή Υγείας για έξυπνα κινητά (ΜyHealth mobileapp) παρέχει άμεση και εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία που περιέχονται στη συνταγογράφηση και τα παραπεμπτικά για τον πολίτη.Τέλος, δεν μπορεί να παραλειφθεί η αναφορά στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr αλλά και η δημιουργία πλατφόρμας τηλεσυμβουλευτικής για κατ’ οίκον παρακολούθηση ασθενών που έχουν διαγνωστεί με COVID-19.

  • Άυλη συνταγογράφηση

Επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και δημιουργία της «άυλης συνταγογράφησης» μέσω της οποίας οι πολίτες ενημερώνονται με SMS για κάθε συνταγογράφηση και παραπεμπτικό από τον ιατρό τους καθώς και μπορούν να πραγματοποιήσουν την εκτέλεση της συνταγής δείχνοντας απλά το σχετικό SMS.

  • Πρόγραμμα προληπτικής Ιατρικής «Φώφη Γεννηματά»

Πρόκειται για την πρώτη δράση προληπτικής ιατρικής και αφορά στον προσυμπτωματικό έλεγχο για τον καρκίνο του μαστού. Αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από τον εμβολιασμό κατά της COVID-19, η Ελλάδα υλοποιεί για πρώτη φορά ένα τόσο εκτεταμένο πρόγραμμα πληθυσμιακού προσυμπτωματικού ελέγχου που διευκολύνει τις γυναίκες να κάνουν τις εξετάσεις τους εύκολα, άμεσα και δωρεάν.

  • Ψηφιακή υγεία

Θεσμοθετήθηκαν μια σειρά ψηφιακών εργαλείων, όπως η σύσταση και λειτουργία Εθνικού Μητρώου Εμβολιασμών Παιδιών και Εφήβων,  η δημιουργία Ηλεκτρονικού Βιβλιαρίου Υγείας Παιδιού, οι  ηλεκτρονικές ιατρικές βεβαιώσεις και η ηλεκτρονική έκδοση Ατομικού Δελτίου Υγείας. 

  • Ψηφιακή υγεία και πανδημία

Δημιουργήθηκε η υπηρεσία ιχνηλάτησης κρουσμάτων και στενών επαφών τους. Επίσης δημιουργήθηκαν ψηφιακά εργαλεία για την παρακολούθηση της εξέλιξης της πανδημίας. 

Πλατφόρμα για τη δήλωση εμβολιασμών που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό.  6. Ψηφιακές Υπηρεσίες στους τομείς των Υποδομών και Μεταφορών 
 Καθιερώσαμε και θέσαμε σε εφαρμογή την ηλεκτρονική αντικατάσταση της έντυπης άδειας οδήγησης με άδεια νέου τύπου, την έκδοση αντιγράφου της άδειας οδήγησης λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής, την έκδοση ψηφιακού προσωρινού διπλώματος και την έκδοση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας οχήματος και μοτοσυκλέτας. Επίσης καθιερώθηκε ενιαίο σύστημα e-pass διοδίων.

  • Απλοποίηση των διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και παροχή ψηφιακών υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

→ Θεσπίσαμε απλουστευμένες διαδικασίες χορήγησης αδειών λειτουργίας επιχειρήσεων που εποπτεύονται από το Υπουργείο (όπως πλυντηρίων, συνεργείων, χώρων στάθμευσης, σχολών οδηγών, κλπ.).
 → Υλοποιήθηκαν και ήδη λειτουργούν ψηφιακές πλατφόρμες των παρακάτω διαδικασιών:
1. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας εντός δακτυλίου της Αθήνας μέσω του gov.gr.2. Έκδοση αδειών οδηγών για ψηφιακό ταχογράφο.3. Μεταβίβαση επιβατικών οχημάτων και μοτοσυκλετών.4. Έκδοση βεβαιώσεων βαθμών στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών.5. Ψηφιακό Μητρώο Αυτοκινήτων (Car Wallet και Audit Car).6. Χορήγηση αδειών και πινακίδων σε ανεξάρτητα ρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα, μπαγκαζιέρες, κτλ).7. Έκδοση δελτίων εκπαίδευσης και εξέτασης (ΔΕΕ).8. Προγραμματισμός εξετάσεων.9. Μητρώο υποδομών και φορέων αγοράς ηλεκτροκίνησης.10. Μητρώο λειτουργούντων πρατηρίων και συνεργείων.

  • Διαδικτυακή πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

Τέθηκε σε λειτουργία η διαδικτυακή πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, μέσω της οποίας οι φορείς της αγοράς ηλεκτροκίνησης εγγράφονται στο Μητρώο και αποκτούν μοναδικό κωδικό ταυτοποίησης.  7. Ψηφιακές Υπηρεσίες στον τομέα της Εκπαίδευσης

  •  Ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης

Προχώρησε ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης (τηλεκπαίδευση, υποδομές/εξοπλισμός, επιμορφώσεις, ψηφιοποιήσεις διαδικασιών). 506.132 νέοι 4-24 ετών έλαβαν επιταγή €200 για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (το 1/3 των μαθητών δημόσιων σχολείων) μέσω του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα».

  • Ψηφιακές εγγραφές στο σχολείο και έκδοση απολυτηρίων

Ψηφιοποιήθηκε η εγγραφή στο νηπιαγωγείο και στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου καθώς και η έκδοση απολυτηρίων Γυμνασίου και Λυκείου.

  • Ψηφιακές ταυτότητες με υποστήριξη wallet για φοιτητές πανεπιστημίων
     
  • Έκδοση αντιγράφων πτυχίων μέσω του gov.gr

Διαλειτουργικότητα με όλα τα ΑΕΙ της χώρας για την έκδοση αντιγράφων πτυχίων μέσω του gov.gr.

  • e-εγγραφές

Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής σε δημόσια ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ΠΕΠΑΛ, μέσω gov.gr 8. Ψηφιακές Υπηρεσίες στον τομέα του Τουρισμού

  • Visit Greece App

Δημιουργήθηκε το app του ελληνικού τουρισμού. Μέσω του visit greece app μπορούν πλέον όλοι οι ταξιδιώτες να έχουν άμεση πρόσβαση σε ταξιδιωτικές και χρηστικές πληροφορίες για τον προορισμό καθώς και να ενημερώνονται αναλυτικά για τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας.

  • Τουρισμός και ΑΜΕΑ

Σε συνεργασία με τη Microsoft δημιουργήθηκε η πλατφόρμα extraMilers για τον προσβάσιμο  τουρισμό για ΑΜΕΑ σε 3 ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς.  9. Ψηφιακές Υπηρεσίες στον τομέα του Πολιτισμού

Πλατφόρμα με την αποτύπωση όλων των αρχαιολογικών μουσείων της χώρας.

  • Greeklit.gr

Πλατφόρμα για την επιδότηση της μετάφρασης ελληνικών βιβλίων σε άλλες γλώσσες.

  • Ψηφιακή αναβίωση της Αρχαίας Ολυμπίας μέσω εφαρμογής της Microsoft

Το έργο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος» αξιοποιεί σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, μέσω διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, επιτρέποντας σε πολίτες από όλο τον κόσμο να  περιηγηθούν ψηφιακά στην Αρχαία Ολυμπία όπως ήταν πριν 2.000 χρόνια. 

Σχετικά Άρθρα