ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΒΔΗΡΩΝ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΤΣΙΤΙΡΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΟΥ, ΣΤΟ ΧΘΕΣΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΒΔΗΡΩΝ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ.
Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε,
δεν θα σταθώ σε όλες αυτές τις λεπτομέρειες που εδώ και δέκα μέρες οργανώνεις την απάντησή σου ως φιέστα, ούτε θα σου απαντήσω επί προσωπικού, δεν έχω τόσο χρόνο.
Η διαδρομή του κάθε ανθρώπου σε μια μικρή πόλη όπως είναι η Ξάνθη είναι αυτόδηλη.
Παράλληλα με τις οικογενειακές επιχειρηματικές μου δραστηριότητες εδώ και τριάντα χρόνια συνεχώς και αδιαλείπτως και με μεγάλη επιτυχία, ασχολούμαι και με την Ιστορική Έρευνα μετά από μια σειρά επιτυχημένων σπουδών με υποτροφίες, εκδόσεις, συμμετοχή σε έρευνες και συνεργασίες με καθηγητές πανεπιστημίων στην Οθωμανική ιστορία όπως ο κ. Λεωνίδας Μοίρας, καθηγητής Οθωμανολογίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, ο Άγγελος Παληκίδης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Ιστορίας Εθνολογίας της Κομοτηνής με τεράστιο έργο στην γνωστή πια στο πανελλήνιο “Ψηφιακή Θράκη”.
Έχοντας μια πλούσια αρθρογραφία στον υγιή τοπικό τύπο, πιστεύω κ. Δήμαρχε, πως έχω το δικαίωμα να καταγράψω, να φωτογραφίσω και να μεταφράσω με τους συνεργάτες μου, τα εναπομείναντα Οθωμανικά Μνημεία που με τόσο κόπο προσπαθούμε να διατηρήσουμε και να τα διαφυλάξουμε πέτρα πέτρα, ως πολιτισμική μας κληρονομιά, αλλά και ως ερευνητής και συνάμα ως υποψήφιος Διδάκτωρ της Οθωμανικής ιστορίας.
Εκείνη την ημέρα της καταστροφής λοιπόν, ήμουν τόσο στεναχωρημένος από την βεβήλωση των μηχανημάτων σας, τόσο συγκινημένος από την ασέβεια προς τους νεκρούς που δάκρυζα ασταμάτητα από ντροπή και απογοήτευση, ούτε αρχαιολόγος το έπαιξα όπως με κακεντρέχεια είπατε στο Δημοτικό Συμβούλιο, ούτε και είμαι. Λόγω της ευαισθησίας μου για τα Οθωμανικά Μνημεία που προηγούμενοι τοπικοί άρχοντες φρόντισαν να τα εξαφανίσουν, δείχνω ιδιαίτερη προσοχή σ αυτά που απέμειναν. Δεν υπάρχει ίχνος πολιτικής χροιάς, ούτε και μ ενδιαφέρει η πολιτική άλλωστε. Με την Ιστορική Έρευνα ασχολούμαι και με τις μεταφράσεις Οθωμανικών αρχείων με τους συνεργάτες μου, από πρωτόλειες πηγές που βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στην ιστορία της Ξάνθης. Το γνωρίζω, δεν σας άρεσε η παρουσία μου εκεί.
Αλήθεια, τι φοβάστε κύριε Δήμαρχε; Εσείς τα κάνατε όλα τέλεια, έτσι δεν τα παρουσιάσατε στο συμβούλιο με τη χρήση PowerPoint;
Δεν έχετε καμία ευθύνη έτσι δεν είπατε; Και ως εκ τούτου ΔΕΝ ζητήσατε ούτε καν, μια συγνώμη έστω από τους νεκρούς. Μέγιστη Ύβρις σύμφωνα με τους αρχαίους η ασέβεια προς τους νεκρούς κύριε Τσιτιρίδη και τώρα ως φαίνεται, έχετε περάσει στο στάδιο της Τίσις και από την στιγμή που δεν είχατε τη δύναμη να ζητήσετε μια απλή ΣΥΓΝΩΜΗ, άλλες συμφορές έρχονται πάνω σας. Να σας θυμίσω ότι στην συμπαντική θεώρηση των αρχαίων κύριε Δήμαρχε, ακολουθεί η Άτη και η Νέμεσις.
Υπάρχει ακόμη χρόνος πάντως, αντί να σας φταίνε όλοι οι υπόλοιποι, να παραδεχτείτε ότι ο μόνος που ευθύνεται είστε εσείς ο ίδιος και οι συνεργάτες σας και ότι διαπράξατε μέγα σφάλμα να πειράξετε με τον τρόπο που επιλέξατε, τους τάφους των νεκρών. Τόσα χρόνια οι προηγούμενοι ήταν ηλίθιοι και δεν τα πείραξαν;
Και ήρθατε τώρα εσείς ο πανέξυπνος και εκθέσατε διεθνώς ολόκληρη τη χώρα με τις ωραίες ιδέες σας;
Λυπάμαι ειλικρινά, για το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο να μου επιτεθείτε με τέτοιον ανήθικο τρόπο, που προς στιγμήν, νόμισα πως εγώ έδωσα εντολή στις μπουλντόζες να ξεριζώσουν εκ θεμελίων το μουσουλμανικό νεκροταφείο.
ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ,
για να σας διευκολύνουμε το έργο σας και των υπηρεσιών φυσικά, σας παραθέτω τα κείμενα των ταφικών μνημείων που μελετήσαμε, καθώς επίσης και την μετάφραση των κειμένων από την Οθωμανική αραβογραφή στην παλαιοτουρκική, μετά στην νεοτουρκική και κατόπιν στην ελληνική (δεν είναι απλή υπόθεση η μετάφραση της Οθωμανικής γλώσσας). Φυσικά, σας παραθέτουμε και την χρονολόγηση, κάτι που είναι η ειδικότητά μας πλέον σε ότι αφορά τα Οθωμανικά Μνημεία.
Επίσης, ο σπουδαίος Δάσκαλος του Ισλάμ (Απόφοιτος του İslamic University of Medina της Σαουδικής Αραβίας) που είναι και άριστος γνώστης της Οθωμανικής γλώσσας κ. Σεντάτ Καράνταη Χοτζά, τέλεσε στον τόπο και ένα μνημόσυνο (Dua), στην μνήμη των νεκρών μετά από πάρα πολλά χρόνια.
Sayin Sedat Karadayı hocamız bütün ölmüşlere dualar okudu.
ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ.
KİTABELER VE TERCÜME.
ΣΤΗΛΗ/FOTO 1)
EL FATİHA
NELER GELDİ NELER GEÇTİ CİHANE ECEL GELDİ BAŞ AĞRISI BAHANE MERHUM VE MAĞFUR HALİL AĞA ZADE YAKUP AĞA
RUHİÇUN
SENE 1285/1869
1) ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ/TERCÜME.
ΕΛ ΦΑΤΙΧΑ
ΤΙ ΗΡΘΕ ΚΑΙ ΤΙ ΕΦΥΓΕ ΑΠΌ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΈΝΗ ΤΟ ΜΟΙΡΑΊΟ ΕΊΝΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ. ΟΤΑΝ ΦΤΆΣΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ Ο ΠΟΝΟΚΈΦΑΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ Η ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΊΑ (ΠΡΟΦΑΣΗ). Ο ΜΑΚΑΡΊΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΟΣ ΧΑΛΗΛ ΑΓΑ ΖΑΝΤΕ ΓΙΑΚΟΥΠ ΑΓΑ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΆΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΉΣ ΤΟΥ
ΕΤΟΣ ΕΓΊΡΑΣ 1285/1869.
ΣΤΗΛΗ/FOTO 2)
FATİHA
MERHUME VE MAĞFURE HALİL AĞA KERİMESİ ÜMMÜHAN HATUN
RUHİÇUN
SENE 1280/1864
2)ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ/TERCÜME.
Η ΜΑΚΑΡΙΤΙΣΣΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΗ ΟΥΜΟΥΧΑΝ ΧΑΤΟΥΝ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΧΑΛΉΛ ΑΓΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΆΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΉΣ ΤΗΣ
ΕΤΟΣ ΕΓΊΡΑΣ 1280/1864.
ΣΤΗΛΗ/FOTO 3)
FATİHA
MERHUME VE MAĞFURE YETİM OĞLU İBRAHİM ZEVCESİ AYŞE
RUHİÇUN
SENE 1244/1829.
3)ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ/TERCÜME.
ΦΑΤΙΧΑ
Η ΜΑΚΑΡΙΤΙΣΣΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΗ ΑΪΣΕ ΣΎΖΥΓΟΣ ΤΟΥ ΓΕΤΙΜ ΟΓΛΟΥ ΙΜΠΡΑΉΜ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΆΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΉΣ ΤΗΣ
ΕΤΟΣ ΕΓΊΡΑΣ 1244/1829.
Εμείς ότι περνούσε από το χέρι μας το πράξαμε κ. Δήμαρχε των Αβδήρων, σειρά σας τώρα…