Κοινωνία Τελευταία Νέα

Ο Μανώλης Τσέπελης επανακαθορίζει την ταυτότητα της πόλης. Αλλαγή κουλτούρας ως προς τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις μετακινήσεις μας

Πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας η πρώτη ανοιχτή διαβούλευση για το ΣΒΑΚ του Δήμου Ξάνθης στο Επιμελητήριο Ξάνθης παρουσία εκπρόσωπων φορέων και τεχνοκρατών. (ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ την διαβούλευση ΑΠΟΥΣΙΑΖΕ ΣΥΣΩΜΗ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΣΗ – όσοι μείνανε δηλαδή γιατί τελευταία φεύγουν από τα παράθυρα οι σύμβουλοι- αν και είχαν προσκληθεί όλοι τους!!! Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που έχουν για την πόλη και για την συνδιαμόρφωση προτάσεων…. ).

Διανύοντας μια σημαντική καμπή στον τομέα των κυκλοφοριακών μελετών λόγω της κλιματικής αλλαγής και των άλλων προβλημάτων λειτουργίας των πόλεων και ποιότητας ζωής, η στόχευση πλέον είναι προς πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο περπάτημα, ποδήλατο, δημόσια συγκοινωνία και πλούσιες σε δημόσιους χώρους.

Το ΣΒΑΚ βασίζεται σε ένα ενιαία αποδεκτό μακροπρόθεσμο όραμα για τις μεταφορές και την κινητικότητα σε όλο τον δήμο της Ξάνθης.

Είναι αναγκαία η ενεργή συμμετοχή των δημοτών και των φορέων διότι με τις δικές τους κατευθύνσεις  θα διαμορφωθούν οι προτάσεις που θα ενταχθούν στο ΣΒΑΚ, μέσα από την εκπόνηση του οποίου θα καθοριστούν οι στόχοι και ο σχεδιασμός για τη βιώσιμη ανάπτυξη και κινητικότητα στον Δήμο Ξάνθης.

Μανώλης Τσέπελης : Σύζευξη τοπικής κοινωνίας και  επιστημονικού τομέα για την επίτευξη ενός ολοκληρωμένου και επιτυχημένου αποτελέσματος  

Αρχικά ο Δήμαρχος Ξάνθης Μανώλης Τσέπελης έλαβε τον λόγο και μεταξύ άλλων αφού ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες για την παρουσία τους στην πρώτη ανοιχτή διαβούλευση για το ΣΒΑΚ του Δήμου Ξάνθης, τόνισε την αναγκαιότητα ενός ευρέος και ουσιαστικού διάλογου για την προώθηση και διαμόρφωση προτάσεων που θα ενταχθούν  στο ΣΒΑΚ του Δήμου.

Θάνος Βλαστός Ομότιμος καθηγητής στο ΕΜΠ- Συγκοινωνιολόγος – Πολεοδόμος : Η Ξάνθη πρέπει να αλλάξει και να αλλάξει προς το καλύτερο – Να γίνει πολύ πιο ανθρώπινη, πολύ πιο φιλική, με λιγότερα ατυχήματα αλλά κυρίως με περισσότερο καθαρό αέρα και λιγότερο θόρυβο και ο πεζός να είναι αυτός που θα έχει το «πάνω χέρι».

Ο κ. Βλαστός δήλωσε μεταξύ άλλων πως «…Μιλάμε για μια στρατηγική βιώσιμης κινητικότητας, της οποίας οι προδιαγραφές έρχονται από την Ευρώπη με ριζικούς στόχους. Να κάνουμε την πόλη να λειτουργεί με λιγότερα αυτοκίνητα, με ποδήλατο (με ηλεκτρικό ποδήλατο) και περπάτημα, με τρόπους δηλαδή που δεν ενέχονται στην παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου. Όλα εντάσσονται στην προσπάθεια όλων των κρατών να περιορίσουν την παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου διότι έχουμε κλιματική κρίση. Κλιματική κρίση για την οποία πρέπει να τρέξουμε γιατί δεν έχουμε καθόλου χρόνο και πρέπει μέχρι το 2030 να έχουμε περιορίσει κατά 40% την εν λόγω παραγωγή..».

Και κατέληξε ο κ. Βλαστός πως «…Η Ξάνθη πρέπει να αλλάξει και να αλλάξει προς το καλύτερο. Να γίνει πολύ πιο ανθρώπινη, πολύ πιο φιλική, με λιγότερα ατυχήματα αλλά κυρίως με περισσότερο καθαρό αέρα και λιγότερο θόρυβο και ο πεζός να είναι αυτός που θα έχει το «πάνω χέρι»..».

Γιώργος Κουμπαρακής, Manager στην Diadikasia Business Consulting, ανάδοχος εταιρεία για την εκπόνηση του ΣΒΑΚ του Δήμου Ξάνθης : Το ΣΒΑΚ είναι αλλαγή κουλτούρας ως προς τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις μετακινήσεις μας δίνοντας έμφαση στον άνθρωπο, προτεραιότητα στον πεζό και στον ποδηλάτη.

Ο κ. Κουμπαράκης μίλησε για την πρώτη ανοιχτή διαβούλευση για το ΣΒΑΚ και επεσήμανε πως η ενημέρωση είχε ως στόχο να παρουσιάσει το Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), να τονίσει την σημασία του συμμετοχικού σχεδιασμού για την υλοποίηση του ΣΒΑΚ  που είναι προαπαιτούμενο, για να έχουμε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα και παράλληλα  η παρουσίαση της ιστοσελίδας του ΣΒΑΚ και των ερωτηματολογίων έτσι ώστε οι Ξανθιώτες να μπορούν να καταθέσουν τις απόψεις και να συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια και να ενημερωθούν εκτενέστερα.

ΤΟ ΣΒΑΚ είναι αλλαγή κουλτούρας ως προς τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις μετακινήσεις μας δίνοντας έμφαση στον άνθρωπο, προτεραιότητα στον πεζό και στον ποδηλάτη. Είναι ένα ταξίδι στην λεπτομέρεια της πόλης, ένας επανακαθορισμός της ταυτότητας της πόλης.

Σε ότι αφορά στα επόμενα στάδια που θα ακολουθήσουν είναι η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης μέσα από τα στοιχεία που θα συλλεχθούν και μετά θα γίνει η κατάρτιση των μέτρων και θα εκπονηθεί το σχέδιο δράσης με κοστολογημένα μέτρα τα οποία θα υποβληθούν προς έγκριση και χρηματοδότηση στο αρμόδιο υπουργείο, υπογράμμισε ο κ. Κουμπαράκης.   

Αξίζει να τονιστεί ότι στη διαβούλευση συμμετείχαν και ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Νίκος Ευφραιμίδης καθώς και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Θράκης κ. Δημήτριος Λουρίκας που στις τοποθετήσεις τους δήλωσαν την πρόθεσή τους να στηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις την εκπόνηση ενός επιτυχημένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τον Δήμο Ξάνθης.

Σχετικά Άρθρα