fbpx
Τελευταία ΝέαΤεχνολογία

To Medal φιλοδοξεί να γίνει το επόμενο Twitch

Η αγορά των υπηρεσιών streaming φαίνεται ότι αλλάζει μετά από την πρόσφατη εξαγορά του Rawa.tv από το Medal.tv. Το Medal, μία υπηρεσία σύντομων βίντεο κλιπ και τόπος συνάντησης των απανταχού φανατικών του gaming, ήθελε από καιρό να μπει στην αγορά του livestreaming και ο τρόπος ήταν ένας: αντί να φτιάξει τη δική της υπηρεσία, εξαγόρασε μία που να είναι ήδη καθιερωμένη. Και ποια καλύτερη από τον άμεσο ανταγωνιστή του Twitch;

Η συμφωνία εξαγοράς του Rawa.tv δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι ανήκε στους Ράγια Νταντά και Φιλ Τζαμάλ, οι οποίοι γνώριζαν την αξία του προϊόντος τους και απαίτησαν ένα εκατομμύριο δολάρια σε μετρητά προκειμένου να υπογράψουν για την πώληση της πλατφόρμας τους στο Medal. Έτσι έγινε, ενώ οι δύο συνεργάτες ενσωματώθηκαν στη νέα εταιρεία και πήραν ρόλους αφού δεν υπάρχει άλλος που να γνωρίζει καλύτερα το προϊόν που οι ίδιοι έφτιαξαν.

Πλέον το Medal ετοιμάζει τις επόμενες κινήσεις του, αφού η προσπάθεια που κάνει για να εμπλουτίσει το περιεχόμενό του είναι συνεχής και ασταμάτητη. Το Medal έχει βάλει στο στόχαστρο το Twitch, παρότι το τελευταίο δεν είναι εύκολη λεία. Εκεί βρίσκεται το επίκεντρο του streaming, εκεί συγκεντρώνονται οι περισσότεροι gamers, εκεί υπάρχει περιεχόμενο για κάθε χρήστη που έχει κάτι να προσφέρει στο κοινό: από το Tablestory, ένα κανάλι που είναι αφιερωμένο στα επιτραπέζια RPG παιχνίδια και την επαγγελματία δημιουργό κόμικς, Ντομινίκ Στάντον, η οποία παρουσιάζει εκεί τη δουλειά της, έως τον επαγγελματία των παιχνιδιών με τράπουλα, Κιθ Μπέκερ, που μοιράζεται το πάθος του για τις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές μέχρι τον γλύπτη Κρίστοφερ Νότμπους, που δημιουργεί χειροτεχνήματα online!

Το Medal ξέρει ότι η μάχη θα είναι δύσκολη, γι’ αυτό επέλεξε το Rawa. Γνωρίζει ότι η αγορά της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής (MENA) είναι μία από τις πλέον αναπτυσσόμενες και σίγουρα ανεξερεύνητη για αυτού του είδους της υπηρεσίες, όπως εξήγησε ο Πιμ Ντε Βίτε: «Οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο streaming και στοχεύουν στην αγορά, δεν καταλαβαίνουν πλήρως τις απαιτήσεις και τα χαρακτηριστικά της. Όσοι προσπαθούν απλώς να επαναλάβουν τις τακτικές του δυτικού μοντέλου ή της Άπω Ανατολής, είναι καταδικασμένοι να αποτύχουν».

Ο CEO της Medal πρόσθεσε: «Η απορρόφηση μίας ομάδας που γνωρίζει την περιοχή, την αγορά, τα δεδομένα και τις ιδιαιτερότητές της, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Σε γενικές γραμμές, θεωρούμε ότι η περιοχή MENA είναι μία υποτιμημένη αγορά, χωρίς ξεκάθαρο ηγέτη στον χώρο του livestreaming. Η Rawa προσφέρει στην εταιρεία μας ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε: εξειδίκευση στην τοπική αγορά. Σκοπεύουμε να κεφαλαιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία».

Η κοινότητα του Medal.tv ζητούσε από καιρό τη δυνατότητα να παρέχει streaming περιεχόμενο, κάτι που η πλατφόρμα δεν μπορούσε να προσφέρει. Η τεχνολογία ήταν εξαιρετικά ακριβή για μία startup του δικού της μεγέθους, οπότε η εξαγορά μίας άλλης πλατφόρμας που προσφέρει αυτό το χαρακτηριστικό ήταν μονόδρομος, όπως τόνισε ο Ντε Βίτε: «Οι άνθρωποι συνεχώς ψάχνουν τρόπους κι αφορμή για να συνδεθούν live και οι εμπειρίες σε πραγματικό χρόνο είναι κάτι που έπρεπε να προσφέρουμε».

Η Rawa ήταν η πρώτη livestreaming πλατφόρμα που έριξε το βάρος στο gaming της αραβικής αγοράς. Δημιούργησε το δικό της λογισμικό, επένδυσε στην τεχνολογία network streaming και προσέφερε ένα ποιοτικό προϊόν που δεν είχε ανταγωνιστή. Η τεχνολογία πλέον ανήκει στο Medal.tv, αλλά οι χρήστες των δύο πλατφορμών δεν συνυπάρχουν ακόμη στον ίδιο τόπο. Οι χρήστες του Rawa μπορούν να ανεβάζουν gaming βίντεο από το streaming περιεχόμενο που προσφέρουν και οι αντίστοιχοι του Medal μπορούν να κάνουν livestreaming, αλλά οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να λειτουργούν ανεξάρτητα. Το Rawa διαθέτει δέκα χιλιάδες ενεργούς χρήστες, οι οποίοι θα μεταβούν στο Medal.tv στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Οι δύο εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι στόχος τους παραμένει το gaming περιεχόμενο. Για την ώρα δεν είναι διατεθειμένες να ανοίξουν τα φτερά τους σε κάτι πέραν των παιχνιδιών, αν και δεν απαγορεύουν στους χρήστες να προσφέρουν ό,τι περιεχόμενο θέλουν. Το Medal θεωρεί ότι μπορεί να νικήσει το Twitch σε αυτόν τον τομέα, αφού η ανταγωνιστική πλατφόρμα έχει ανοιχτεί σε νέους ορίζοντες. Οι gamers όμως εξακολουθούν να ψάχνουν έναν αποκλειστικά δικό τους χώρο και η ευκαιρία για το Medal είναι τεράστια.

Σχετικά Άρθρα