Τελευταία Νέα Τεχνολογία

Αμερικανικά Cougar MRAP και τακτικά οχήματα JLTV από το Αφγανιστάν στην Θράκη (ΦΩΤΟ)

Σάββας Δ. Βλάσσης

Τον ερχόμενο Ιούλιο, εκτιμάται ότι θα μεταβεί στο εξωτερικό επιτροπή αξιωματικών του ΓΕΣ για να επιθεωρήσει τα προσφερόμενα από τις ΗΠΑ Τροχοφόρα Τεθωρακισμένα Οχήματα Αναγνωρίσεως Μ1117 Guardian. Η επιτροπή θα έχει την δυνατότητα να εξετάσει εκ του σύνεγγυς τα οχήματα και να επιλέξει 900 ή 1.200 από αυτά που θα κριθεί ότι βρίσκονται στην καλύτερη κατάσταση.

Στο μεταξύ, από τις ΗΠΑ έχει έλθει νέα ενημέρωση για την ύπαρξη διαθέσιμων και άλλων τύπων οχημάτων που πρόκειται να αποσυρθούν από αμερικανική υπηρεσία σύντομα. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για οχήματα κατηγορίας Ανθεκτικά Ναρκών Προστατευμένα Ενεδρών (MRAP) και ελαφρών τεθωρακισμένων δύο διαφορετικών τύπων, συγκεκριμένα Cougar της General Dynamics Land Systems και JLTV της Oshkosh.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, ο συνολικός αριθμός των προς διάθεση οχημάτων και των δύο τύπων ανέρχεται σε 700 περίπου. Αυτή την στιγμή τα οχήματα βρίσκονται στο Αφγανιστάν και με την απόσυρση των αμερικανικών δυνάμεων από την χώρα πρόκειται να μεταφερθούν στο Κουβέιτ. Εκεί πιθανότατα, θα αποθηκευτούν και πιθανότατα θα μπορούν να τα επιθεωρήσουν Έλληνες αξιωματικοί εφόσον εξελιχθούν θετικά οι διαδικασίες.

Το Cougar αποτελεί αμερικανικό σχέδιο βασισμένο σε αντίστοιχα οχήματα που αναπτύχθηκαν στην Νότιο Αφρική και παρουσιάσθηκε σε εκδόσεις 4×4 και 6×6. Προσφέρει προστασία έναντι βολίδων φορητού οπλισμού, νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς. Ήταν από τα πρώτα οχήματα κατηγορίας MRAP που ζητήθηκαν για την κάλυψη απαιτήσεων σε Αφγανιστάν και Ιράκ από τις αμερικανικές δυνάμεις, με αντιπροσωπευτικότερες αποστολές αυτές της εποχούμενης περιπολίας και της συνοδείας φαλάγγων.

Στην έκδοση Cougar H (4×4) το όχημα έχει βάρος κενό 14,5 τόννους, μεικτό 17,2 τόννους, μεταφέρει 2+4 άνδρες και κινείται από πετρελαιοκινητήρα Caterpillar C-7 ισχύος 330 ίππων, που επιτρέπει ανάπτυξη μέγιστης ταχύτητος 105 χ.α.ώ. ενώ η αυτονομία ανέρχεται σε 675 χλμ. Στην έκδοση Cougar HE (6×6) το βάρος κενό είναι 17,2 τόννοι και το μεικτό 22,2 τόννοι, η μεταφορική ικανότητα έχει αυξηθεί σε 2+8 άνδρες ενώ διατηρείται ο ίδιος κινητήρας.

Καθώς το Cougar είναι από τα πρώτα δείγματα MRAP, εκτιμάται ότι αυτά που θα διατεθούν έχουν γνωρίσει εντατική χρησιμοποίηση για περίοδο που μπορεί και να υπερβαίνει την δεκαετία. Από το σύνολο των οχημάτων που προσφέρονται πάντως, ο μεγαλύτερος αριθμός αφορά Cougar.

Το JLTV ή Διακλαδικό Ελαφρύ Τακτικό Όχημα, σχεδιάσθηκε για την αντικατάσταση του κλασικού HMMWV στον στρατό, τους πεζοναύτες και τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ. Το ζητούμενο ήταν ένα όχημα μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου, ικανό να καλύψει μεγάλο εύρος αποστολών αλλά με αυξημένα επίπεδα προστασίας για τους επιβαίνοντες. Το όχημα φέρει ένα βασικό σύνολο θωρακίσεως αλλά κατά την κρίση του χρήστη προστίθενται προσθαφαιρούμενες συλλογές που αυξάνουν το επίπεδο προστασίας, ώστε να μειώνεται η φθορά και καταπόνηση του οχήματος σε καθημερινή χρήση. Στην προστασία, στόχος ήταν ένα ανώτερο επίπεδο εν σχέσει με τα θωρακισμένα HMMWV και συγκρίσιμη με την κατηγορία MRAP αλλά με μικρότερο βάρος. Ωστόσο το αδύναμο σημείο του θεωρείται το διαμέρισμα του κινητήρα, αφού για την διατήρηση του βάρους σε λογικά πλαίσια δεν χρησιμοποιείται εκεί θωράκιση.

To JLTV έχει 3 θέσεις για επιβάτες και μπορεί να φέρει ελάχιστο ωφέλιμο φορτίου 2,5 τόννων στην βασική έκδοση. Η κίνηση εξασφαλίζεται από πετρελαιοκινητήρα Gale Banks Engineering 866T χωρητικότητος 6.600 κ.εκ., που αποδίδει 340 ίππους και επιτρέπει ανάπτυξη μέγιστης ταχύτητος 70 χ.α.ώ.

Το JLTV παρουσιάσθηκε το 2006 και ανακηρύχθηκε νικητής του σχετικού προγράμματος το 2015, οπότε ανατέθηκε και σύμβαση για μέχρι 16.901 οχήματα. Το όχημα τέθηκε σε παραγωγή χαμηλού ρυθμού το 2016 και σε μαζική παραγωγή από το 2019, συνεπώς τα διαθέσιμα θα βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση από πλευράς συσσωρευμένης χρήσεως, χωρίς να υπάρχει αμφιβολία ότι έχουν χρησιμοποιηθεί και αυτά εντατικά.

Καθώς η ενημέρωση από αμερικανικής πλευράς έγινε πρόσφατα, αναμένεται να κινηθεί η τυπική διαδικασία που προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις, αρχής γενομένης με έκφραση ενδιαφέροντος από τον Ελληνικό Στρατό.

ΠΗΓΗ: doureios.com

σ.ε. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της XanthiNews.gr ο μεγαλύτερος όγκος των “νέων” αυτών οχημάτων θα έρθουν στην Θράκη στις εγκαταστάσεις του ΔΣΣ

Σχετικά Άρθρα