Οι άνθρωποι έτσι έμαθαν και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ξανα-κοροϊδέψουν τον λαό και να επανέλθουν στην εξουσία. Γι αυτό και εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία για αντιπολιτευτικό λόγο… Μιλάω για τον Σύριζα Ξάνθης που έπιασε το θέμα του 17ου Σχολείου Ξάνθης και την μετατροπή του σε πειραματικό και «βαράει τενεκέδες» για να κάνει θόρυβο. Αυτούς τους καταλαβαίνω… Ο Πασχάλης Λύρατζης γιατί τους σιγοντάρει δεν μπορώ να καταλάβω… και που είναι η απάντηση της ΝΔ στο θέμα αυτό περιμένω να δω…
Η ανακοίνωση του Σύριζα Ξάνθης
Μετά την «ερημοποίηση» της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και των αυτοαποκαλούμενων «αρίστων», χρησιμοποιεί τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, για να διχάσει τις τοπικές κοινωνίες και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Το Υπουργείο και οι «εδώ πρόθυμοι εκπρόσωποί του» επιμένουν, σε μια διχαστική πολιτική, με αιχμή την ίδρυση λιγοστών, ακόμα και μετά την αύξησή τους, Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων, που όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν, αλλά αντίθετα ενισχύουν την ανισότητα και την κοινωνική αδικία. Και αυτή την πολιτική επιχειρούν να την επιβάλουν παρά τις διαφωνίες και τις ισχυρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των τοπικών κοινωνιών. Έχοντας ως συμμάχους, όμως, την πρωτοφανή, κραυγαλέα και με το «αζημίωτο» στήριξη κεντρικών, περιφερειακών και τοπικών μέσων. Η μεγαλειώδης χθεσινή πορεία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων αποδεικνύει ότι η σχολική κοινότητα αγωνίζεται προκειμένου να προστατεύσει το σχολείο της γειτονιάς, από το να μετατραπεί σε ένα «ξένο» προς την κοινότητα, εργαστήριο άσκησης παρωχημένων νεοφιλελεύθερων συνταγών, που εγκαταλείπουν ακόμη και οι δημιουργοί τους.
Και όλα αυτά ενώ για πάνω από 1 χρόνο, η εκπαίδευση έχει αφεθεί να ρυθμίσει μόνη της τα της πανδημίας, με μοναδική προσφορά του υπουργείου, τεράστιες ακριβοπληρωμένες μάσκες, συστάσεις για συχνό αερισμό των αιθουσών στο καταχείμωνο και το self test που από δυο φορές την εβδομάδα, κατέληξε στη μια φορά, λόγω αδυναμίας κάλυψης της αγοράς και σε λίγο στη διακοπή του.
Για πάνω από έναν χρόνο με την τηλεκπαίδευση και τον αποκλεισμό πολλών παιδιών, λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής, οι εκπαιδευτικές ανισότητες διευρύνονται και το μορφωτικό επίπεδο των νέων υποβαθμίζεται, από την κυβερνητική πολιτική. Επιπλέον αποδεικνύεται η ιδεοληπτική εμμονή της κυβέρνησης, με τον «σφαγιασμό» χιλιάδων υποψηφίων, οι οποίοι αποκλείονται φέτος από τα ΑΕΙ και από τα πολυτεχνικά τμήματα της Ξάνθης και κατευθύνονται, πληρώνοντας, στα κολέγια των χορηγών της ΝΔ, λόγω της βάσης του 10, την οποία ψήφισε και ο τοπικός κυβερνητικός βουλευτής κ. Τσιλιγγίρης.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά και εκπρόσωποί τους στην τοπική εκπαιδευτική ιεραρχία αντί να αντιμετωπίσουν τα υπαρκτά αυτά προβλήματα, επιχειρούν να καλλιεργήσουν φρούδες ελπίδες σε μια μερίδα της ελληνικής κοινωνίας, υποσχόμενες λιγοστές «οάσεις αριστείας» σε μια γενικευμένη εκπαιδευτική έρημο.
Η κεντρική ιδέα της κατηγοριοποίησης των σχολείων διαπνέει και την πρόταση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, η οποία πρότεινε και το υπουργείο αποδέχτηκε, τη μετατροπή των 17ου ΔΣ Ξάνθης και 13ου Νηπιαγωγείου σε πειραματικά. Οι ενέργειες της οικείας δ/νσης ΠΕ Ξάνθης, που εμφάνισε τα πειραματικά ως «δώρο» και ο ισχυρισμός του «άριστου» κ. Τσιλιγγίρη που εμφανίζει τα πειραματικά, ως «εκπαιδευτική ευκαιρία», έρχονται να κάνουν πράξη, την κυνική ομολογία του πρωθυπουργού, κ. Μητσοτάκη, ότι δεν πιστεύει σε έναν κόσμο χωρίς ανισότητες.
Ο Συντονιστής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ξάνθης, Χατζηθεοδώρου Γιώργος και ο Βουλευτής Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, επισκέφτηκαν το 17ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης και συνομίλησαν με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς του σχολείου, έξω από το σχολείο, λόγω απαγόρευσης εισόδου(!), οι οποίοι εξέθεσαν τους προβληματισμούς και την άρνησή τους, σε σχέση με την πρωτοβουλία της οικείας Δ/νσης ΠΕ και του υπουργείου Παιδείας, να μετατρέψει το σχολείο τους σε πειραματικό, αποσπώντας το βίαια από τη φυσική του κοινότητα. Ο Βουλευτής Ξάνθης, μάλιστα, έχει θέσει επίκαιρη ερώτηση προς την κ. Κεραμέως για το ζήτημα αυτό που θα απαντηθεί τη Δευτέρα 24/5.
Η υπουργός Παιδείας ας απαντήσει επιτέλους:
- Γιατί αυτή η ποιοτική αναβάθμιση, στο βαθμό που είναι υπαρκτή και όχι ανέξοδη και φρούδα υπόσχεση, πρέπει να περιορίζεται σε ολιγάριθμα σχολεία και να μην αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας;
- Γιατί η προαγωγή καινοτόμων δράσεων, η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ σχολείων και πανεπιστημίων, οι επιμορφωτικές δράσεις για το διδακτικό προσωπικό, πρέπει να θεσμοθετούνται μόνο για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα και όχι για όλα τα σχολεία;
- Γιατί η μεγάλη πλειονότητα των σχολείων πρέπει να καθηλώνεται σε στασιμότητα και υπανάπτυξη;
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν απορρίπτει τα πειραματικά σχολεία, αλλά κάθε αντίληψη και πρακτική που οδηγεί σε διαχωρισμό των μαθητών και μαθητριών, σε διαφορετικά σχολεία. Σε σχολεία αναπαραγωγής ανισοτήτων και κοινωνικού διαχωρισμού. Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία «αρίστων», αλλά ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, που ως συλλογικό αγαθό, συγκροτεί το βασικό πλαίσιο κοινωνικής ένταξης και εξέλιξης για τους πολλούς και όχι για τους λίγους.