του Θανάση Μουσόπουλου
Πρόκειται για έναν σημαντικό οδικό άξονα της παλιάς Ξάνθης, η οδός Βιζυηνού, γιατί οδηγεί από το νότιο στο βόρειο τμήμα του κορμού του παλαιού οικισμού. Και, βέβαια, είναι μια κάθοδος από την παλιά πόλη στην πλατεία Αντίκα, προς τη νέα πόλη.
Η οδός Βιζυηνού δεν έχει πλακόστρωση και θυμίζει τσιμεντένια ρεματιά νεροφαγωμένη. Ο Χάρης Διαφωνίδης σε δημοσιευμένο στο ΕΜΠΡΟΣ κείμενο του 2017, ανάμεσα στα άλλα, γράφει:
«Όποιος πεζός βρεθεί στην οδό Βιζυηνού είτε αριστερά από την πλατεία Μητροπόλεως ή ανηφορίζοντας από την Πυγμαλίωνος Χρηστίδη θα εκπλαγεί από την απότομη εναλλαγή του οδοστρώματος. Εκεί που σε όλη την παλιά πόλη περπατά στο γνωστό παραδοσιακό πλακόστρωτο, βρίσκεται ξαφνικά μπροστά σε ένα κομμάτι δρόμου στρωμένου με τσιμέντο, το οποίο είναι ιδιαίτερα φθαρμένο. Όπως λένε οι κάτοικοι, δεν έχει γίνει από τον δήμο καμιά παρέμβαση ανάπλασης τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται όχι μόνο η διέλευση πεζών με τα πόδια ή με κάποιο καροτσάκι, αλλά να γίνεται σχεδόν αδύνατο να διασχίσει κανείς τον δρόμο όταν βρέχει».
Διαβάσαμε αυτές τις μέρες ότι πέρασε από το Δημοτικό συμβούλιο το νέο Τεχνικό Πρόγραμμα. Δεν γνωρίζω τι προβλέπει – αν προβλέπει – για την οδό Βιζυηνού. Πάντως στο δημοσίευμά του ο Χάρης Διαφωνίδης έγραφε:
«Από το 2014 οι υπηρεσίες του δήμου και οι κατά καιρούς αρμόδιοι αντιδήμαρχοι διαβεβαίωναν ότι υπάρχουν ώριμες μελέτες ύψους 800.000 από το 2009 και ο δήμος αναμένει το ΕΣΠΑ για να τις εντάξει. Διαβάζοντας κανείς τα δημοσιεύματα του «Ε» τα τελευταία χρόνια, αντιλαμβάνεται ότι η απάντηση είναι… διαχρονική».
Ελπίζω κάποια χρονική στιγμή θα σταματήσει η διαχρονικότητα του προβλήματος της οδού Βιζυηνού και θα περάσουμε σε μια συγχρονική αντιμετώπιση.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΞΑΝΘΗ, 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2020