Στην βουλή το θέμα της εκπαίδευσης των Ρομά του Δροσερού και των Πομάκων της ορεινής Ξάνθης - Νέα, Ειδήσεις, Εκδηλώσεις στην Ξάνθη
Κύριο Θέμα Μειονότητα Τελευταία Νέα

Στην βουλή το θέμα της εκπαίδευσης των Ρομά του Δροσερού και των Πομάκων της ορεινής Ξάνθης

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως κατέθεσε η Βουλευτής Β΄ Πειραιώς της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ κ. Σοφία Χάϊδω Ασημακοπούλου, σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση στην Θράκη. Η ερώτηση εστιάζει στην παροχή της δυνατότητας δύο εναλλακτικών επιλογών εκπαίδευσης των μαθητών, που είναι τέκνα μειονοτικών Ελληνικών πληθυσμών στη Θράκη, εξασφαλίζοντας την εναλλακτική της δυνατότητας φοίτησής τους και σε Ελληνικά σχολεία, ούτως ώστε να σταματήσει η μονόπλευρη στροφή τους προς τα τουρκικά.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 01/09/2020

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό  Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τη μειονοτική εκπαίδευση στην Θράκη»

Κυρία Υπουργέ,

Στο Δροσερό της Ξάνθης ζει το 1/6 του πληθυσμού της πόλης της Ξάνθης. Πρόκειται για Έλληνες πολίτες, οι οποίοι είναι Ρομά και Μουσουλμάνοι. Ένα σοβαρότατο πρόβλημα αυτής της κοινωνικής ομάδας, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει επιλυθεί, είναι εκείνο της προσβάσεώς τους στο σχολείο και ακόμη περισσότερο, στο Πανεπιστήμιο. Πρόκειται για Έλληνες πολίτες, οι οποίοι επιθυμούν, τα παιδιά τους να μαθαίνουν ελληνικά και να λαμβάνουν την απαιτούμενη σχετική μόρφωση. Δυστυχώς,όμως, δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, καμία περαιτέρω ενίσχυση της Πολιτείας προς αυτή την κατεύθυνση.

Ταυτόχρονα, η απουσία επαρκούς σχετικού χώρου και η έλλειψη μιας οργανωμένης προσπάθειας ένταξης των ανωτέρω παιδιών σε ελληνικά δημόσια σχολεία, ωθεί τα παιδιά αυτά σε αντίστοιχα μειονοτικά, που ελέγχονται από το τουρκικό Προεξενείο, όπου μαθαίνουν τουρκικά, και από εκεί, συνεχίζουν τις σπουδές τους στην Τουρκία.

Το Ελληνικό σχολείο, σαν θεσμός, συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση και στην ένταξη των μαθητών στον εθνικό-Ελληνικό αλλά και Ευρωπαϊκό τρόπο σκέψης και ζωής, καλλιεργώντας προς όλους τους τις αξίες της αλληλεγγύης και της μόρφωσης, ανεξαρτήτως καταγωγής και προέλευσης των μαθητών. Στην περίπτωση των Πομάκων, όμως, η απουσία σχετικών πρωτοβουλιών από την Πολιτεία εξυπηρετεί,κατεξοχήν, πάγιες εθνικιστικές επιδιώξεις της γείτονος.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Προτίθεσθε να παράσχετε και τις δυο εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης των μαθητών, που είναι τέκνα μειονοτικών Ελληνικών πληθυσμών στη Θράκη,εξασφαλίζοντας την εναλλακτική της δυνατότητας φοίτησής τους και σε Ελληνικά σχολεία, ούτως ώστε να σταματήσει η μονόπλευρη στροφή τους προς τα τούρκικα αντίστοιχα;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Σχετικά Άρθρα