Θα το βρεις ανάμεσα σε χιλιάδες αγγελίες και θα το ξεχωρίσεις αμέσως. «Eυκαιρία», «Μοναδικό» «Άριστο» θα γράφει στον τίτλο και κατά 80% θα βρίσκεται στα χέρια εμπόρου.
Κάτω- κάτω στη σελίδα θα διαφημίζει μάλιστα ότι το μαγαζί αγοράζει «τοις μετρητοίς και αυθημερόν μέσα σε 5 λεπτά». Παρόμοιες «ευκαιρίες» όμως θα βρεις και σε αγγελίες ιδιωτών.
Ας μη γελιόμαστε. Η πιο κοινή μέθοδος εξαπάτησης στην αγορά του αυτοκινήτου εδώ και δεκαετίες είναι τα γυρισμένα χιλιόμετρα. Ακόμα και οι ιδιώτες τα γυρίζουν πλέον.
Το πρόβλημα αρχίζει από τη ζήτηση! Ναι, το πρόβλημα αρχίζει από όλους εμάς. Τους καταναλωτές…
Κι’αυτό γιατί οι περισσότεροι από εμάς -κακά τα ψέματα- θέλουμε να αγοράσουμε «το καλύτερο» αυτοκίνητο που υπάρχει στην αγορά, στη χαμηλότερη δυνατή τιμή.
Από τη στιγμή λοιπόν που οι περισσότεροι θέλουμε να αγοράσουμε ένα φθηνό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με την ταμπέλα της «ευκαιρίας», το πιο εύκολο πράγμα για τους πωλητές είναι να μας τις «πλασάρουν» σε αφθονία! Η «λεία» υπάρχει και οι μέθοδοι αλίευσης είναι γνωστές από χρόνια…
Στην πραγματικότητα, μόνο το 5% της συνολικής αγοράς καλύπτει πραγματικά αυτή τη ζήτηση.
Το υπόλοιπο 95% ικανοποιείται αποκλειστικά από ψεύτικες «ευκαιρίες» και το μόνο σίγουρο είναι ότι πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός για να μην πέσεις στην παγίδα.
Ας δούμε ένα παράδειγμα.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα διαχωρίζονται σε 3 κατηγορίες:
Τα «Cheap»: τα αυτοκίνητα που η τιμή τους είναι μικρότερη από τη μέση τιμή όλων των αντίστοιχων αυτοκινήτων.
Τα «Average»: αυτά δηλαδή που βρίσκονται στη μέση τιμή της αγοράς
Τα «Expensive»: αυτά που η τιμή τους είναι πιο ψηλά από τη μέση τιμή της αγοράς
Γιατί πρέπει να προσέχεις ιδιαίτερα με τα φθηνότερα αυτοκίνητα;
Ένα αυτοκίνητο που πωλείται φθηνότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα της ίδιας μάρκας και των ίδιων χαρακτηριστικών, αποτελεί αυτό που όλοι νομίζουμε ως «το αυτοκίνητο ευκαιρία».
Βέβαια η άποψη αυτή απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι ότι ένα φθηνό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο (σε σύγκριση με τα όμοιά του) εμπεριέχει για τον αγοραστή μεγάλο ρίσκο.
Τι είδους ρίσκο;
Ρίσκο #1: Να είναι τρακαρισμένο
Ένα τρακαρισμένο και επισκευασμένο αυτοκίνητο μπορεί να πωλείται σε τιμή «ευκαιρίας» και να σε δελεάσει. Λογικό. Αν το ξέρεις εκ των προτέρων, καλό θα ήταν να σκεφτείς δύο πράγματα:
Το αυτοκίνητο θα έχει χάσει τις εργοστασιακές προδιαγραφές παθητικής ασφαλείας και σε ένα βαθμό θα απειλείται σημαντικά η ασφάλειά σου σε περίπτωση που εμπλακείς σε κάποια σύγκρουση.
Αν επιλέξεις να το πουλήσεις μετά από κάποια χρόνια, θα δυσκολευτείς. Με άλλα λόγια η «επένδυσή» σου (τα χρήματα που έδωσες για το αυτοκίνητο), θα έχει χάσει πολύ μεγάλη αξία!
Ρίσκο #2: Να έχει γυρισμένα χιλιόμετρα
Αν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο με γυρισμένα χιλιόμετρα, αργά ή γρήγορα τα προβλήματα θα αρχίσουν να ξεπετάγονται σαν μανιτάρια και τα χρήματα που νόμιζες ότι γλύτωσες εξαρχής αγοράζοντάς το φθηνά, σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να τα δώσεις στο διπλάσιο, καθώς τα έξοδα θα είναι απρόβλεπτα.
Το σίγουρο είναι ότι θα ταλαιπωρηθείς, κυρίως ψυχολογικά και στο τέλος δεν θα μπορείς να το μεταπουλήσεις.
Ρίσκο #3: Να παρουσιάζει μηχανικές βλάβες
Εδώ το ρίσκο είναι πασιφανές. Ένα αυτοκίνητο με μηχανικές βλάβες κρύβει παγίδες και έξοδα, γι’ αυτό και ένας τεχνικός έλεγχος είναι πάντοτε απαραίτητος!
Όταν σου λέει o πωλητής (ιδιώτης ή επαγγελματίας) πως το αυτοκίνητο έχει ελεγχθεί, ζήτα τα ευρήματα αναλυτικά και γραπτώς!
Μη δεχτείς απαντήσεις τύπου “είναι άριστο” και “δεν βρήκαμε απολύτως τίποτα”. Αποκλείεται να είναι όλα τα σημεία άψογα. Πολλά μέρη του αυτοκινήτου, ειδικά όσα υφίστανται τριβές, πρέπει να έχουν λογική φθορά και είναι δικαίωμα σου να ξέρεις τα πάντα πριν την αγορά!
Οι ευκαιρίες είναι ελάχιστες. Γι’αυτό λέγονται «ευκαιρίες»!
Αφού οι πραγματικές ευκαιρίες είναι λίγες, η μεγάλη ζήτηση καλύπτεται ως επί το πλείστον με αυτοκίνητα από το εξωτερικό.