fbpx
sliderΕπιχειρήσειςΤελευταία Νέα

Test Φθαρμένων Ελαστικών

Πόσο επικίνδυνο είναι να κυκλοφορούμε με φθαρμένο πέλμα ελαστικών στους δρόμους? Ποια είναι η συμπεριφορά του παραχρησιμοποιημένου ελαστικού σε βρεγμένο οδόστρωμα, με το φαινόμενο της υδρολίσθησης? Εμείς στην Autoagora.gr προσομοιώσαμε τις επικίνδυνες αυτές συνθήκες και αποδεικνύουμε πως η ζωή μας κινδυνεύει ήδη από τα 100 km/h.

Η οικονομική κρίση και έλλειψη συνείδησης για περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου, έχει κάνει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των οδηγών, στην χώρα μας, να κυκλοφορεί με πολύ φθαρμένα ελαστικά. Όπως είναι εύκολο να καταλάβεις, το μειωμένο πέλμα στα λάστιχα σου, είναι μια πολύ επικίνδυνη συνθήκη για όσους μπαίνουν μέσα στο αυτοκίνητο σου, αλλά και γι αυτούς που οδηγούν γύρω σου. Ειδικά τον χειμώνα με τις συχνές βροχές, είναι πολύ εύκολο να βρεθείς σε υδρολίσθηση, όπου θα πατήσεις με δύναμη το πετάλ του φρένου (για να ακινητοποιήσεις άμεσα το όχημα) και το αυτοκίνητο δεν θα ανταποκριθεί στην εντολή σου.
Το σημερινό test ελαστικών, είχε σαν σκοπό να προσημειώσει αυτόν τον εφιάλτη για τους οδηγούς αυτοκινήτων, σε έναν αποκλεισμένο για την υπόλοιπη κυκλοφορία δρόμο. Δοκιμάσαμε τρία διαφορετικά ελαστικά σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα παραμόρφωσης (καινούργια- 5 mm – 3 mm – 1.6 mm) και προσομοιώσαμε την κίνηση ενός αυτοκινήτου με την ανώτερη επιτρεπόμενη ταχύτητα των 130 km/h σε βρεγμένο οδόστρωμα. Την ίδια στιγμή, το νερό δε βρίσκεται μόνο στην άσφαλτο, αλλά πέφτει και εξ ουρανού, όπως στην περίπτωση της βροχής. Οι υαλοκαθαριστήρες λειτουργούν στην ανώτερη ταχύτητά τους και, κάποια στιγμή, τα φώτα των φρένων του προπορευόμενου αυτοκινήτου ανάβουν, κάνοντας σαφές πως το όχημα του φρενάρει απότομα.

Επικίνδυνα τα φθαρμένα ελαστικά

Ο οδηγός πατά το μεσαίο πεντάλ, για να διατηρήσει την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, και τα ABS και ESP «εργάζονται» πυρετωδώς, ώστε η επικίνδυνη κατάσταση να τεθεί υπό έλεγχο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο με τα ελαστικά, που το πέλμα τους βρίσκεται ελάχιστα πάνω από το ελάχιστο επιτρεπτό ύψος (1,6 mm) δεν επιβραδύνει, αφού τα ελαστικά έχουν χάσει την επαφή με την άσφαλτο και δεν αντιδρούν στις εντολές του τιμονιού.
Πάρα το δυναμικό φρενάρισμα, το κόκκινο Golf της δοκιμής μας ακινητοποιήθηκε τελικά έπειτα από 150 μέτρα, ενώ συγκρούεται με ένα τείχος από χαρτόνι, με ταχύτητα 106 km/h. Προσημειώνοντας τις ίδιες συνθήκες με ένα αυτοκίνητο με ολοκαίνουργια ελαστικά, και φυσικά κατάφερε να ακινητοποιηθεί σε απόσταση μόλις 60 μέτρων.

https://xanthinews.gr/%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%cf%84%ce%bf%ce%b9%ce%bc%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%bf-ford-%cf%83%ce%b1%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%87%ce%b5%ce%b9%ce%bc%cf%8e%ce%bd%ce%b1-%cf%83/

Σχετικά Άρθρα