Μαύρο χάλι στα social media παρουσιάζουν οι περισσότεροι δημοτικοί συνδυασμοί που κατεβαίνουν σε αυτές τις εκλογές. Το ίδιο και οι χιλιάδες υποψήφιοι που επειδή δεν έχουν καμιά ιδέα ή postάρουν κάθε μέρα την ίδια φωτογραφία του προφίλ τους χωρίς να λένε κάτι ή απλά αντιγράφουν κανένα άλλο υποψήφιο στις κινήσεις του, που τις προσέχει λίγο περισσότερο ή έχει καμιά καλή ιδέα.
Οι δύο πολύ καλύτερες παρουσίες αυτήν την στιγμή που μιλάμε στο facebook και στο Instagram είναι αυτές του Πασχάλη Λύρατζη που όχι μόνο βγάζει το πρόγραμμά του αλλά προτείνει και τις λύσεις και παράλληλα παρουσιάζει και ξεχωριστά τον καθένα υποψήφιό του και τον λόγω που τον επέλεξε για τον συνδυασμό του. Χρησιμοποιεί φωτογραφία, πολύ κείμενο από το πρόγραμμά του, κάποια βίντεο, λίγα συνθήματα και πολύ infographics.
Η δεύτερη πολύ καλή παρουσία στα social είναι αυτή του Σάββα Μελισσόπουλου με πολλά ωραία βίντεο (που είναι και το δυνατό του σημείο) και καταγραφή προβλημάτων στις διάφορες γειτονιές της πόλης. Έχει επίσης κι αυτός παρουσία υποψηφίων και επιπρόσθετα διαθέτει και Site στο διαδίκτυο κάτι που κανείς άλλος υποψήφιος δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα. Η καμπάνια του Σάββα είναι πολύ καλή αλλά θα την ήθελα να είναι περισσότερο δυναμική.
Στην συνέχεια έχουμε στο ίδιο επίπεδο κάτω του μετρίου την παρουσία του Σύριζα (Χατζηθεοδώρου) και του Παπαχρόνη που αν Λύρατζης και Μελισσόπουλος είναι στο 80% αυτοί είναι κάτω του 40% (σε επίπεδο χρήσης των social media). Και οι δύο Χατζηθεοδώρου και Παπαχρόνης κάνουν κακή χρήση του διαδικτύου ο μεν πρώτος κάνοντας παλαιοκομματική χρήση του σαν να ήταν τηλεόραση και με τραγικά γραφικά…. ο δε δεύτερος κάνει το λάθος υπερ-προβάλλοντας τις δράσεις του ίδιου και της ομάδας του στο γηροκομείο χωρίς την παράθεση καμιάς θέσης ή προγράμματος για τον συνδυασμό του. Επίσης είναι κουραστική η παράθεση των ίδιων συμβούλων καθημερινά μόνο postάροντας μια φώτο και να λένε “είμαι εδώ”. (κι εγώ)
Σε κατάσταση 15-20% είναι ο Δημαρχόπουλος με τον Τσέπελη. Και οι δύο είναι τραγικοί αν και θεωρητικά είναι και οι δύο δυνατοί υποψήφιοι (ίσος οι δυνατότεροι από πλευράς συνδυασμού). Ο μεν Δημαρχόπουλος συνεχίσει με ανορθόδοξο τρόπο να προβάλει ένα έργο που κανείς άλλος κάτοικος της Ξάνθης δεν βλέπει και μερικούς συμβούλους του χωρίς να ζητάει συγνώμη και χωρίς να λέει γιατί θα χρειαστεί ακόμα μια 4ετία για να κάνει τι; Ο δε Μανώλης Τσέπελης κάνει τραγικά λάθη (όπως με το βίντεο που πετάει ο ίδιος πάνω από το ρολόι) και δεν έχει βγάλει καμιά θέση του προγράμματός του στην δημοσιότητα, αφού περιορίζεται στο Facebook στο να postάρει δημοσιεύματα συγκεκριμένου ΜΜΕ της Ξάνθης που τον υποστηρίζει και τίποτε περισσότερο. Οι άλλες αναρτήσεις του είναι παιδικές παιδιού 6 χρονών!!!
Οι άλλοι τρεις ο συνδυασμός του ΚΚΕ, ο συνδυασμός του Ανταρσία και ο συνδυασμός της κας Χαιροπούλου απλά δεν υπάρχουν…
Ψηφιακά αγράμματοι λοιπόν οι περισσότεροι συνδυασμοί μιας και δεν υπάρχει φαντασία, δεν υπάρχει όρεξη και δεν υπάρχει γνώση του πως δουλεύουν τα social media και τι θέλει να βλέπει ο κόσμος από έναν συνδυασμό ή έναν υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο. Οι περισσότεροι όχι μόνο δεν ξέρουν να τα χρησιμοποιήσουν οργανωμένα, αλλά με τις επιλογές των ανθρώπων που τα διαχειρίζονται κάνουν και τραγικά λάθη.
Τα Social media η παραγωγή προεκλογικού βίντεο και τα κείμενα που θα παρουσιαστούν στον κόσμο, είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση και όποιος δεν το καταλάβει νωρίς θα χάσει ένα 3-5% ποσοστού (ή ίσος και περισσότερο αν κάνει τραγικά λάθη) από το τελικό του αποτέλεσμα την βραδιά των εκλογών.
Όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται μπορούν να με καλέσουν για περισσότερες πληροφορίες για το τι πρέπει να κάνουν
6947267737
Σταύρος Καρυπίδης
Growth Hacker Επιχειρήσεων