Για 8η συνεχόμενη χρονιά, τα σχολεία άνοιξαν χωρίς να γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού, με τη σκιά των μνημονιακών δεσμεύσεων που ανέλαβε και τηρεί κατά γράμμα η κυβέρνηση, να πέφτει για μια ακόμη φορά βαριά πάνω στη Δημόσια Εκπαίδευση. Τα χιλιάδες κενά καλύπτονται και πάλι με προσλήψεις αναπληρωτών, στην κατεύθυνση της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και της υποκατάστασης της σταθερής και μόνιμης εργασίας με την ευέλικτη και ελαστική απασχόληση.
Για μια ακόμη χρονιά το Υπουργείο και οι κατά τόπους διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προσπαθούν να στήσουν μηχανισμούς ακόμη μεγαλύτερης προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στις εντεινόμενες περικοπές εξαφανίζοντας τα εκπαιδευτικά κενά, δημιουργώντας πλαστά πλεονάσματα εκπαιδευτικών, προωθώντας απολύσεις αναπληρωτών και αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.
Προσπαθούν να προωθήσουν και πάλι την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, προσπαθώντας να πάρουν τη ρεβάνς για την ταπεινωτική ήττα τους από τους εκπαιδευτικούς στην αξιολόγηση των διευθυντών στις αρχές του καλοκαιριού.
Οι επιλογές του Υπουργείου Παιδείας μέσα στο καλοκαίρι, με το ΠΔ 79 κινούνται σε κατεύθυνση υλοποίησης των επιταγών του ΟΟΣΑ για αύξηση αναλογίας μαθητών κατά τμήμα και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σε αυτή την κατεύθυνση λογοδοτούν μέτρα όπως η δυνατότητα που δίνεται στις διευθύνσεις, όταν σε ένα τμήμα ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25, να κατανέμουν τους μαθητές που πλεονάζουν σε όμορα σχολεία αντί να δημιουργηθεί δεύτερο τμήμα στο σχολείο. Επίσης το πέρασμα της ευθύνης σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος αποκλειστικά στον διευθυντή από τον σύλλογο διδασκόντων, όσο αθώο κι αν φαίνεται, κάνει αυταρχικότερη τη δομή λειτουργίας του σχολείου.
Η νομική κατοχύρωση των εγκυκλίων Φίλη για τη λειτουργία του ολοήμερου δημοτικού και του Νηπιαγωγείου, δημιουργεί έναν μόνιμο κόφτη περικοπών θέσεων εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση και δημιουργίας πλασματικών υπεραριθμιών σε κατεύθυνση εντελώς αντίθετη από τις διεκδικήσεις του κλάδου για την ικανοποίηση των πραγματικών μορφωτικών αναγκών της ελληνικής κοινωνίας. Έτσι ζούμε για μια ακόμη χρονιά στα σχολεία μας ένα απίστευτο γαϊτανάκι μετακινήσεων από τμήμα σε τμήμα, από σχολείο σε σχολείο (ή σχολεία), απ’ το πρωινό στο ολοήμερο…., σ’ ένα αέναο κυνήγι συμπλήρωσης των διδακτικών ωρών: στον βωμό προσαρμογής των σχολείων στον έλεγχο του παντεπόπτη (λέγε my school) θυσιάζονται όχι μόνο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών αλλά και κάθε στοιχειώδης παιδαγωγική λογική και φιλοσοφία!!!….
Η κυβέρνηση αρνείται για μια ακόμη χρονιά να θεσμοθετήσει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, ενώ τα επαγγελματικά δικαιώματα των νηπιαγωγών τίθενται υπό αμφισβήτηση λόγω της προωθούμενης συγχώνευσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ηλικίες 0 έως 6 ως αποτέλεσμα των επικείμενων αναδιαρθρώσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στο ίδιο μήκος κύματος και σε ό,τι αφορά στην ειδική αγωγή. Οι πιστώσεις για την παράλληλη στήριξη θα κυμανθούν γύρω στις 2.500 ενώ οι διαγνώσεις αυξάνονται. Και στον ευαίσθητο αυτό τομέα η κυβερνητική πολιτική θα επιτρέψει σε εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν καμία, ή ελάχιστη επιμόρφωση στην ειδική αγωγή να υπηρετήσουν σε Ειδικά Σχολεία, Τμήματα ένταξης ή σε παράλληλη στήριξη μαθητών, υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή, για να αντιμετωπιστούν τα πλεονάσματα δασκάλων, που η πολιτική του ίδιου του Υπουργείου δημιούργησε.
Για μια ακόμη χρονιά τα κριτήρια με τα οποία η πολιτική ηγεσία παίρνει αποφάσεις που αφορούν το μέλλον των παιδιών μας , δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά υπακούουν στις μνημονιακές πολιτικές διάλυσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, εφαρμόζοντας πλήρως και με συνέπεια τις κυβερνητικές εντολές, πρωτοπορεί στην πιστή δημοσιονομική προσαρμογή, αναγορεύοντας ως ύψιστη αξία την αυτονομία των σχολικών μονάδων στην κάλυψη των κενών, επαναλαμβάνοντας στερεότυπα οδηγίες για «εκ των ενόντων» κάλυψη των αναγκών που δημιουργούνται στις σχολικές μονάδες. Αφού δημιούργησε πλασματικές υπερωρίες μη προσμετρώντας την παρουσία δασκάλου υπεύθυνου για το ολοήμερο σε κάθε σχολείο, εμφάνισε μια εικονική πραγματικότητα μηδενικών κενών για δασκάλους. Στη συνέχεια αρνείται να ζητήσει προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη μακροχρόνιων απουσιών, εντείνει ακόμη περισσότερο τη διάλυση του ολοήμερου προγράμματος και των τμημάτων ένταξης οδηγώντας στην υπολειτουργία τους, εξαφανίζει την ενισχυτική διδασκαλία. Αποδεικνύεται πιστός εφαρμοστής των κυβερνητικών εντολών στην τήρηση των μνημονιακών επιταγών.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να σταθούμε όλοι εμπόδιο με τους αγώνες μας, και τη φετινή χρονιά, στα σχέδια της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ για διάλυση του Δημόσιου Σχολείου και τη μετατροπή του σε ένα φτηνό ευέλικτο σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς και όχι στις ανάγκες των μαθητών.
Αγωνιζόμαστε για το ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν, υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Ζητάμε:
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
Την άμεση απόσυρση του ΠΔ 79 και των Υπουργικών Αποφάσεων για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο.
Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή, χωρισμός όλων των πληθωρικών τμημάτων σε όλα τα σχολεία.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να διαμορφώσουν με ανοιχτές και δημοκρατικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
Καλούμε τους γονείς και τις οργανώσεις του γονεϊκού κινήματος να μην αποδεχτούν πιθανές αναγκαστικές μετακινήσεις παιδιών.
Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών.
14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με : Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 1/20 για το Δ. Σχολείο και 1/15 στο Νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις.
Στήριξη της Ειδικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς.
Απόδοση οργανικών θέσεων των ειδικοτήτων.
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ. Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης. Σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή για όλα τα σχολεία και εξοπλισμό τους με τα απαιτούμενα μέσα.
Ικανός αριθμός εκπαιδευτικών στη διάθεση της Διεύθυνσης εκπαίδευσης που θα καλύπτουν έκτακτες ανάγκες στα σχολεία.
Στήριξη όλων των μαθητών που έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία. Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες για ειδική αγωγή για όλες τις ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος.
Ορισμός σταθερού υπεύθυνου δάσκαλου για το Ολοήμερο
Να εγγράφονται όλοι οι μαθητές στο ολοήμερο αρκεί να το επιθυμεί με δήλωσή του ο γονέας ή κηδεμόνας.
Ένταξη στα σχολεία και στις τάξεις όλων των προσφυγόπουλων-μεταναστόπουλων με παράλληλη λειτουργία τμημάτων υποδοχής καθώς και εγγραφής τους και στο ολοήμερο πρόγραμμα.