slider Επιχειρήσεις Τελευταία Νέα

Νέος νόμος για Μητρώο και barcode στον περιφερειακό Τύπο. Κλείνουν οι περισσότερες εφημερίδες αφού θα πρέπει να κυκλοφορούν με 32 σελίδες καθημερινά

Είχε χτυπήσει για τα καλά η κρίση τον κλάδο των περιφερειακών εφημερίδων ήρθε τώρα ο Σύριζα και τον αποτελείωσε, αφού δεκτό κατά πλειοψηφία (πέρασε και ψηφίστηκε- είναι πλέον νόμος του κράτους) έγινε το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής για την καθιέρωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την τηλεοπτική διαφήμιση, το barcode στις εφημερίδες και το Μητρώο Περιφερειακού Τύπου. Σημαντική αλλαγή ΟΛΕΣ οι ημερήσιες περιφερειακές εφημερίδες που κυκλοφορούσαν μέχρι σήμερα με 16 σελίδες πρέπει να πάνε υποχρεωτικά σε έκδοση 32 σελίδων. Αυτό σημαίνει διπλασιασμός των εξόδων αλλά και του κόπου που καταβάλουν οι εκδότες μαζί με το προσωπικό τους και θα τους οδηγήσει στην συντριπτική πλειοψηφία σε λουκέτα των εφημερίδων.

Η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το ΚΚΕ, η Χρυσή Αυγή και το Ποτάμι καταψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ η Ένωση Κεντρώων δήλωσε «παρών». Η υπουργική τροπολογία για τον επανακαθορισμό της εκκίνησης της διαδικασίας αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών «πέρασε» με ευρεία πλειοψηφία, καθώς την υπερψήφισαν, πλην του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, και η ΝΔ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη.

Την τροπολογία καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και το Ποτάμι, ενώ «παρών» δήλωσε η Ένωση Κεντρώων.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΝΔ

Την έντονη αντίδραση της ΝΔ προκαλεί το νομοσχέδιο Παππά για τα ΜΜΕ που πέρασε από την Ολομέλεια της Βουλής.

Η ΝΔ κάνει λόγο για «αναχρονιστικές ρυθμίσεις και στην μη κρατική διαφήμιση σε μια καθεστωτικού τύπου προσπάθεια για έλεγχο των ΜΜΕ» και κατηγορεί την κυβέρνηση για κομματικές σκοπιμότητες και ιδεολογικές αγκυλώσεις. .

Η αξιωματική αντιπολίτευση διά του γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής Λευτέρη Αυγενάκη, εγκαλεί την κυβέρνηση ότι επιδιώκει να ελέγξει τα κανάλια και τον περιφερειακό Τύπο διά της πλαγίας οδού, με τον έλεγχο της διαφημιστικής πίτας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Γραμματέα Π.Ε. Ν.Δ.Λευτέρη Αυγενάκη

«Το νομοσχέδιο Παππά που συζητείται χθες και σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής για το ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου και άλλες διατάξεις είναι ενδεικτικό της προχειρότητας, των ιδεολογικών αγκυλώσεων, των κομματικών σκοπιμοτήτων και της αναποτελεσματικότητας της Κυβέρνησης.

Αναχρονιστικές ρυθμίσεις και στην μη κρατική διαφήμιση σε μια καθεστωτικού τύπου προσπάθεια για έλεγχο των ΜΜΕ.

Ο κ. Παππάς δεν κατάφερε, ως «…φιλόδοξος υπουργός καναλάρχης» να ελέγξει την ενημέρωση με το ν. 4339/2015. Προσπαθεί τώρα να ελέγξει τα κανάλια δια της πλαγίας οδού, με τον έλεγχο της διαφημιστικής πίτας.

Παράλληλα, γίνεται και προσπάθεια ελέγχου στις εφημερίδες περιφερειακού τύπου και της κρατικής διαφήμισης στον περιφερειακό τύπο. Το επόμενο βήμα είναι η προσπάθεια ελέγχου των δημοσκοπήσεων;

Ο κ. Παππάς, μετά την παταγώδη αποτυχία του με τον αντισυνταγματικό του νόμο, επιχειρεί με το παρόν νομοσχέδιο να ελέγξει τα ΜΜΕ, προκειμένου να κάνει προπαγάνδα. Στην προσπάθεια αυτή φέρνει ένα νομοσχέδιο που βρίθει, για άλλη μια φορά, αντισυνταγματικών ρυθμίσεων.

Η ΝΔ είναι αντίθετη επί της αρχής στον έλεγχο της ιδιωτικής διαφήμισης. Δεν θα επιτρέψουμε να ελέγξετε τον περιφερειακό Τύπο».

 

σ.ε. Στην Ξάνθη ήδη η έντυπη μορφή της XanthiNews έχει αναστείλει την έκδοσή της εδώ και καιρό ενώ κι άλλες εφημερίδες αντιμετωπίζουν πρόβλημα βιωσιμότητας… και νομίζω ότι η εξέλιξη αυτή θα οδηγήσει πολύ να σκεφτούν την αναστολή έκδοσης…

Σχετικά Άρθρα