Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης επισκέφτηκε το πρωί της Δευτέρας 26 Ιουνίου ο Βουλευτής Έβρου της ΝΔ κ. Αναστάσιος Δημοσχάκης, για να συνομιλήσει με τον Πρύτανη του Δ.Π.Θ. κ. Αθανάσιο Καραμπίνη, τους Αναπληρωτές Πρύτανη αλλά και Καθηγητές της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου για το πέρασμα από τα μετωπικά στα δορυφορικά διόδια.
Το Δ.Π.Θ. θα εκπονήσει την Οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία θα αναλύσει το κόστος και τις δυνατότητες εφαρμογής των δορυφορικών διοδίων, που θα εφαρμοστούν με την καταχώρηση της θέσης του αυτοκινήτου και υπολογισμού της χιλιομετρικής απόστασης που αυτό έχει διανύσει επάνω σε ένα αυτοκινητόδρομο όπως η Εγνατία Οδός.
Την πεποίθησή του ότι το Δ.Π.Θ. αποτελεί σημαντικό παράγοντα και πυλώνα προόδου της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο, εξέφρασε ο κ. Δημοσχάκης, για αυτό και θεωρεί πως «όσοι βρίσκονται σε θεσμικές θέσεις θα πρέπει να το ενθαρρύνουν ώστε μέσα από την παραγωγική διαδικασία και τους παράγοντες του Πανεπιστημίου να δημιουργεί και να αναδεικνύει πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν τόσο από το Ελληνικό κράτος, όσο και από τις θεσμικές υπηρεσίες του.»
«Το Ελληνικό κράτος να φύγει από την δεκαετία του 70 και του 80, να υπερπηδήσει τα πλευρικά διόδια και να φτάσουμε στην εποχή του δορυφόρου» τόνισε ο κ. Α. Δημοσχάκης, ενώ μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι με τα διόδια της Εγνατίας Οδού να αποτελούν το πρώτο θέμα στις τοπικές κοινωνίες της Θράκης, της Μακεδονίας και της Ηπείρου, και θεωρώντας πως όποιος διαθέτει γνώσεις και εμπειρίες θα πρέπει να τις καταθέτει, βρέθηκε στο Δ.Π.Θ. για να καταθέσει την εμπειρία του και να ζητήσει από την πανεπιστημιακή κοινότητα της περιοχής να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να εφαρμοστούν τα δορυφορικά διόδια, δηλαδή η χρήση μηχανισμού που θα χρεώνει τον οδηγό ανάλογα με το αν κινείται σε αυτοκινητόδρομο ή όχι
«Το Πανεπιστήμιο δεν αναμεταδίδει μόνο, αλλά παράγει γνώση και είναι πρωτοπόρο σε δράσεις οι οποίες ωφελούν την τοπική αλλά και την ευρύτερη κοινωνία» σημείωσε από την πλευρά του ο Πρύτανης του Δ.Π.Θ. κ. Αθανάσιος Καραμπίνης, υπενθυμίζοντας πως «το Πανεπιστήμιο δραστηριοποιείται από απλά πράγματα που αφορούν την καθημερινότητα, μέχρι πολύ σύνθετα, όπως τον πρώτο δορυφόρο στο διάστημα».
Στη συνέχεια ευχαρίστησε τον κ. Δημοσχάκη που κατέθεσε αυτή την ιδέα στο Δ.Π.Θ. το οποίο θα προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης για τη δημιουργία ενός συστήματος διοδίων στο οποίο θα μπορεί ο καθένας να πληρώνει δίκαια. Έτσι, στη σημερινή εποχή της ψηφιοποίησης και της σμίκρυνσης, θεωρεί πως είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα στοιχείο το οποίο θα βρίσκεται επάνω σε κάθε αυτοκίνητο, από το οποίο στη συνέχεια η χρέωση θα είναι θέμα πορείας.
Στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου εμπλέκεται η Πολυτεχνική Σχολή με τα Τμήματά της, όπως το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ενώ το όλο θέμα θα δρομολογηθεί μέσα από ένα ερευνητικό πρόγραμμα που θα αυτοχρηματοδοτήσει το Πανεπιστήμιο με στόχο να παράξει ένα αντικείμενο το οποίο θα διαθέσει στην πολιτεία να το εκμεταλλευτεί, σε μια περίοδο βέβαια που το Ίδρυμα δεν έχει λάβει καμία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
«Η χρέωση στα διόδια να είναι και πιο αυτοματοποιημένη, δικαιότερη και γρηγορότερη» επεσήμανε ο Καθηγητής Οδοποιίας και Οδικής Ασφάλειας στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Δ.Π.Θ. κ. Αλέξανδρος Κοκκάλης. «Η Εγνατία οδός έχει 63 κόμβους, ο καθένας εκ των οποίων έχει 4 σκέλη, αυτό σημαίνει περίπου 252 σταθμούς πλευρικών διοδίων. Αυτή, σημείωσε, «είναι μια πολύ μεγάλη υποδομή αν θέλουμε να χρεώσουμε δίκαια τους χρήστες, με βάση πόσα χιλιόμετρα κινούνται σε μια υψηλής ποιότητας υποδομή όπως οι αυτοκινητόδρομοι». Ο τρόπος για να είναι πιο δίκαιη και πιο γρήγορη, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι από τη θέση που έχει κάθε όχημα, να προκύπτουν τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, και έτσι να χρεώνεται ανάλογα.
Στην συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης οι Αναπληρωτές Πρύτανη κ. Σταύρος Τουλουπίδης, κ. Φώτης Μάρης, κ. Νικόλαος Αγγελούσης ο κ. Χρήστος Κουκουρλής, και ο Πρόεδρος των Πολιτικών Μηχανικών κ. Αναξαγόρας Ελένας.