Το Μητρώο online media παρουσίασε χθες ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης. Τον κ Παππά πλαισίωσαν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος και ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ανοίγοντας την εκδήλωση χαρακτήρισε ιστορική στιγμή για το διαδικτυακό Τύπο τη σημερινή συγκυρία, προσθέτοντας ότι δυστυχώς έπρεπε να φθάσουμε στο 2017 για να ληφθεί μια τόσο σημαντική πρωτοβουλία. Τόνισε ότι το Μητρώο ηλεκτρονικών ΜΜΕ εντάσσεται στο πλαίσιο πρωτοβουλιών της κυβέρνησης για την προάσπιση της διαφάνειας και της νομιμότητας, στο πλαίσιο της εύρυθμης λειτουργία της Δημοκρατίας.
Η συζήτηση αυτή είναι διαρκής, προσέθεσε ο Δ. Τζανακόπουλος, όπως και η μάχη της κυβέρνησης για την καταπολέμηση όλων των στρεβλώσεων που μας έφεραν εδώ, όπως και παραδοσιακά ΜΜΕ στη χρεοκοπία. Ας αποτελέσει η ενημέρωση τον βασικό πυλώνα αναστήλωσης της Δημοκρατίας, τόνισε κλείνοντας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ Ν. Παππάς χαρακτήρισε θετικό γεγονός την αθρόα προσέλευση επιχειρηματιών και δημοσιογράφων στη σημερινή παρουσίαση του Μητρώου, το οποίο χαρακτήρισε σημαντικό βήμα για το πώς θα πρέπει να λειτουργεί η διαδικτυακή ενημέρωση.
Δήλωσε ότι η σημερινή πρωτοβουλία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών του υπουργείου για τον εξορθολογισμό του τοπίου της ενημέρωσης, προαναγγέλλοντας την εφαρμογή γραμμικού κώδικα για τις πωλήσεις εφημερίδων και την πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου. Χαρακτήρισε ξεπερασμένο το θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση και διάθεση της κρατικής διαφήμισης σε μια εποχή που τα 2/3 των πολιτών στρέφονται πλέον στην ενημέρωση από το διαδίκτυο. Και μίλησε για την κοινή προσδοκία όλων όσον αφορά τον καθορισμό κανόνων στη διανομή κρατικής διαφήμισης, αλλά και τη στήριξη με προοπτικές βιωσιμότητας για τα περιφερειακά ΜΜΕ.
Ο Ν. Παππάς τόνισε ότι οι επιχειρήσεις που δεν θα εγγραφούν στο Μητρώο θα αποκλειστούν από την κρατική διαφήμιση και προσέθεσε ότι αύριο αποστέλλεται σε 860 φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα η εγκύκλιος για τη διάθεση της κρατικής διαφήμισης.
Τέλος, μίλησε για τη μάστιγα λογοκλοπής στο διαδίκτυο, αναφέροντας ως «μεγάλο ασθενή» στον συγκεκριμένο τομέα το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων που κρατά αρνητική πρωτιά σε κείμενα και φωτογραφίες του που αναπαράγονται σε πλήθος ιστοσελίδων. Για το συγκεκριμένο ζήτημα, τα μέλη του Μητρώου θα έχουν πλέον προστασία με την υπηρεσία εντοπισμού λογοκλοπής, ένα λογισμικό που θα επιτρέπει στον χρήση να εντοπίζει τις ιστοσελίδες που υποκύπτουν στον πειρασμό του copy paste.
Τα στοιχεία του Μητρώου παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λ. Κρέτσος, ο οποίος ανέφερε ότι το Μητρώο online media έχει στόχο τη διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και τις εργασιακές σχέσεις, την ενίσχυση της πολυφωνίας και την εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης.
Το Μητρώο έχει ήδη 398 αιτήσεις, με ταυτοποιημένα μέλη 196 επιχειρήσεις, ενώ σε διαδικασία ταυτοποίησης βρίσκονται ακόμη 202 επιχειρήσεις. Από το σύνολο, το 52,5% προέρχεται από τον νομό Αττικής και το 47,5% από την περιφέρεια. Από τα στοιχεία των 196 ταυτοποιημένων μελών, σε σύνολο 270 ιστοσελίδων νομικά πρόσωπα είναι οι 105 (53,57%), ατομική επιχείρηση οι 66 (33,17%) και φυσικά πρόσωπα οι 25 (13,26%).
Όσον αφορά τους εργαζόμενους στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, στο σύνολό τους φθάνουν τα 2.115 άτομα, ενώ 1.040 από αυτούς είναι δημοσιογράφοι. Με εξαρτημένη εργασία απασχολούνται 682 άτομα και 358 με σύμβαση έργου.
Ο Λ. Κρέτσος ανέφερε ότι ανάμεσα στα προνόμια των μελών του Μητρώου είναι το δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση, η δωρεάν παροχή υπηρεσίας εντοπισμού λογοκλοπής σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), συνεργασίες σε ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) και διαπίστευση δημοσιογράφων.
Οι ενέργειες που απαιτούνται για την εγγραφή στο Μητρώο είναι οι εξής: Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση με τα στοιχεία της επιχείρησης και του νομικού εκπροσώπου, στοιχεία εκδότη και διευθυντή της επιχείρησης, αριθμός εργαζομένων και μορφή εργασιακής σχέσης, μετοχική σύνθεση και συνδεδεμένες ιστοσελίδες με το ΑΦΜ της επιχείρησης.
Στο τέλος της εκδήλωσης ο υπουργός ΨΗΠΤΕ απένειμε στα δύο πρώτα μέλη του Μητρώου online media τον πρόεδρο και γενικό διευθυντή του ΑΠΕ-ΜΠΕ Μιχάλη Ψύλλο και τον πρόεδρο του ομίλου 24MEDIA Δημήτρη Μάρη τις κάρτες μέλους, ευχόμενοι όλοι ένα καλύτερο αύριο για την ενημέρωση.
Κρατική διαφήμιση μόνο στις ιστοσελίδες που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο
Το Μητρώο δεν κλείνει αλλά οι επιχειρήσεις του διαδικτυακού τύπου που δεν έχουν ακόμη εγγραφεί, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση ανά πάσα στιγμή. Αυτό που αλλάζει είναι ότι από αύριο, με εγκύκλιο που θα στείλει ο κ.Παππάς προς όλους τους φορείς του δημοσίου, πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση θα έχουν μόνο οι ιστοσελίδες που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο. Η κατανομή της κρατικής διαφήμισης, ανέφερε επίσης ο κ.Παππάς, θα γίνεται ως εξής: Το 70% θα διατίθεται στα πανελλαδικής εμβέλειας on line media και το 30% στα περιφερειακά.
- Η XanhtiNews.gr είναι εγγεγραμμένη στο Μητρώο των online media, από την πρώτη μέρα που έχει ανοίξει η διαδικασία εγγραφών και είμαστε περήφανοι γι αυτό…