Ο Ομπάμα, ο Αντετοκούμπο και το iPhone “εκτοξεύουν” τον ελληνικό τουρισμό !
“Ελληνομανία” στις ΗΠΑ – Αυξάνονται θεαματικά οι Αμερικανοί τουρίστες το 2017
Όλοι διαβάσατε την είδηση για το νέο διαφημιστικό σποτ της Apple για το νέο iPhone 7 plus, το οποίο κάνει την καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα, προβάλλοντας μοναδικές ομορφιές της χώρας μας, αλλά και χαρακτηριστικές φιγούρες της ελληνικής περιφέρειας. Η διαφήμιση έχει γυριστεί στην Ελλάδα και στην ελληνική γλώσσα με χρήση υποτίτλων στα αγγλικά.
Αυτό που δεν γνωρίζετε είναι ότι η διαφήμιση της Apple ετοιμάστηκε για τις “Χρυσές Σφαίρες”! Η συγκεκριμένη διαφήμιση που έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου ετοιμάστηκε για να βγει στον “αέρα” κατά τη διάρκεια της φετινής τελετής απονομής των Χρυσών Σφαιρών, του δεύτερου σημαντικότερου βραβείου του αμερικανικού κινηματογράφου μετά τα Όσκαρ.
Η τελετή έλαβε χώρα την Κυριακή το βράδι (ώρα ΗΠΑ) και από Δευτέρα παίζει στα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα του πλανήτη, προσφέροντας μία άνευ προηγουμένου προβολή για τον ελληνικό τουρισμό παγκοσμίως.
Αντίστοιχου επιπέδου προβολή προσφέρει και υψηλή δημοφιλία του Γιάννη Αντετοκούμπο στις ΗΠΑ με αφορμή την καταπληκτική σεζόν που κάνει ο Έλληνας διεθνής μπασκετμπολίστας στο NBA. Δεν θα ήταν υπερβολή, αν λέγαμε ότι στο Μιλγουόκι όλοι έχουν βαλθεί να μάθουν Ελληνικά εξαιτίας του. Χαρακτηριστικό είναι το tweet της ομάδας του, Μιλγουόκι Μπακς, σε άψογα ελληνικά.
Άλλωστε ο Γιάννης Αντετοκούμπο ήταν το ένα από τα δύο σημαντικά πράγματα που τόνισε ο απερχόμενος Αμερικανός Πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα στην ιστορική του ομιλία στην Αθήνα πριν ένα μήνα, το άλλο ήταν η… Ακρόπολη !
Θα λέγαμε λοιπόν ότι όλα αυτά είναι ενδείξεις μίας μεγάλης “στροφής” των ΗΠΑ προς την Ελλάδα, στροφή που δεν είναι άσχετη με τη μεγάλη επάνοδο την τελευταία διετία των Αμερικανών τουριστών και επενδυτών στην χώρα μας.
Η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού έχει βαλθεί να εκμεταλλευτεί όλη αυτή τη δωρεάν διαφήμιση για την χώρα μας και να προβάλει την Ελλάδα ως έναν ασφαλή προορισμό στην ταραχώδη Ανατολική Μεσόγειο για τουρισμό όλο τον χρόνο. Καθώς, οι στατιστικές δείχνουν ότι οι εκτός Σέγκεν τουρίστες δαπανούν περισσότερα κατά την παραμονή τους στην Ελλάδα και οι Αμερικάνοι ή Καναδοί επισκέπτες είναι υψηλού εισοδηματικού προφίλ.
Ήδη, το 2016 έκλεισε με διψήφιο ποσοστό αύξησης στις αφίξεις από Αμερική, με εκείνες από ΗΠΑ να σημειώνουν +10% άνοδο και +12% από τον Καναδά. Ενώ, αν συνυπολογιστούν και οι αφίξεις κρουαζιέρας που συνεχίστηκαν αμείωτες ως και τον φετινό Δεκέμβριο, τότε η αύξηση αγγίζει πρωτόγνωρα μεγέθη.
Μακροπρόθεσμα όσο συνεχίζεται η κάμψη του ευρώ έναντι του δολαρίου το τουριστικό ρεύμα από τις ΗΠΑ θα αυξάνεται εκθετικά. Με αυτό ως γνώμονα άλλωστε επανέφερε η Έλενα Κουντουρά από το 2015 από κοινού με οργανώσεις της ομογένειας τις απευθείας πτήσεις Αθήνας-ΝΥ μετά από πολλά χρονιά απουσίας. Η Ελλάδα έχασε μεγάλο έδαφος στην αμερικανική αγορά την τριετία 2012-2014, με αποτέλεσμα πλέον να μιλάμε για πλήρη επαναφορά.
Το 2016 έγινε η δρομολόγηση απευθείας αεροπορικής σύνδεσης Αθήνας-ΝΥ με τρεις πτήσεις ημερησίως από τρεις εταιρείες Delta Airlines, UnitedΑirlines και American Αirlines. Ενώ, Delta, British Airways και Air France διατηρούν ενεργές και τις πτήσεις τους με ενδιάμεσους σταθμούς, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι σε απευθείας ελληνικούς προορισμούς, όπως η Κως, η Ρόδο, η Μύκονος, η Σαντορίνη ή τα Χανιά. Για το 2017 μάλιστα αναμένεται να ενταχθούν και νέες απευθείας πτήσεις προς Ελλάδα τόσο από ΗΠΑ, όσο και από Καναδά (JetBlue).
Στελέχη του Ελληνοαμερικανικού Τουριστικού Επιμελητηρίου (H.A.C.T), τονίζουν ότι το ενδιαφέρον από ΗΠΑ-Καναδά είναι υψηλό και θεωρούν ότι τόσο η νέα διαφήμιση της Apple, όσο και η μεγάλη δημοφιλία του Αντετοκούμπο, αλλά και η δυναμική που αναπτύχθηκε από την επίσκεψη Ομπάμα στην Αθήνα, θα οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο των κρατήσεων από ΗΠΑ για Ελλάδα. Τάση που ήδη κυμαίνεται σε διψήφια ποσοστά σύμφωνα με τους πλέον έγκριτους Αμερικανούς tour operators Globus, Trafalgar και American Express.