Κοινωνία Τελευταία Νέα

Αντίθετοι με την κατάργηση τμημάτων οι καθηγητές του 7 ου Γυμνασίου Ξάνθης

Με αφορμή την απόφαση κατάργησης τμημάτων δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, θέλουμε να καταδείξουμε τις συνέπειες και το εύρος του προβλήματος που δημιουργείται.

Με το ξεκίνημα κάθε σχολικού έτους, επιδιώκουμε ως εκπαιδευτικοί να ανιχνεύσουμε τους χαρακτήρες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών μας και να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, κατανόησης, αλληλοσεβασμού και αμοιβαίας συμπάθειας.

Ταυτόχρονα αξιολογούμε το δυναμικό του κάθε τμήματος και αφιερώνουμε ανάλογα το απαιτούμενο χρονικό διάστημα σε επαναλήψεις κι επισημάνσεις, ώστε να καλυφθούν κενά ή ελλείψεις από προηγούμενες χρονιές. Έτσι δημιουργείται το υπόβαθρο για να χτιστεί η νέα γνώση.

Ειδικότερα για τα σχολεία, όπως και το δικό μας, όπου φοιτά ένας μεγάλος αριθμός παιδιών με αναπηρία και ειδικές γνωστικές ανάγκες, ο ρόλος του εκπαιδευτικού γίνεται πιο σύνθετος και πιο απαιτητικός.

Ο νόμος ορίζει τη δυνατότητα στα σχολεία, μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Η τελευταία διευκρινιστική απόφαση του νόμου αυτού όμως, μας υποχρεώνει να καταργήσουμε ένα τμήμα και να ανακατανείμουμε τους μαθητές, δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Έτσι, τη στιγμή που έχουμε καταφέρει την ένταξη των μαθητών μας με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες σε συγκεκριμένα τμήματα και ενώ έχει εδραιωθεί μια σχέση και ομαλή πορεία των παιδιών αυτών με τους διδάσκοντες, αλλά και με τους συμμαθητές τους, καλούνται να αλλάξουν περιβάλλον αρχίζοντας εκ νέου την δύσκολη γι αυτά προσπάθεια προσαρμογής τους.

Αλλά και οι υπόλοιποι μαθητές αποσυντονίζονται, χάνοντας το ρυθμό τους αλλά και τις σχέσεις που είχαν οικοδομήσει.

Όλη η μέχρι τώρα μαθησιακή πορεία ανατρέπεται. Διαφορετικοί διδάσκοντες σε όλα σχεδόν τα μαθήματα, καλούνται να επαναπρογραμματίσουν τη διδασκαλία τους με νέους μαθητές, ξεκινώντας ουσιαστικά απ’ την αρχή.

Οι συνέπειες αφορούν σαφέστατα και τις εργασιακές συνθήκες των ίδιων των εκπαιδευτικών, καθώς πολλοί συνάδελφοι είτε οργανικά ανήκοντες στο σχολείο είτε που έχουν τοποθετηθεί για την τρέχουσα σχολική χρονιά στο σχολείο μας, μένουν μετέωροι, με ελλιπές ωράριο, που για να το καλύψουν οφείλουν να διακτινίζονται  σε 4 και σε 5 σχολεία καλύπτοντας τρύπες και κενά.

Το έργο μας δεν είναι εύκολο και δεν γίνεται να αντιμετωπιζόμαστε εμείς και οι μαθητές ως αριθμοί και δείκτες.

Ζητάμε:

  1. Την ακύρωση της τελευταίας απόφασης κατάργησης του τμήματος στη Β’ τάξη του σχολείου μας, ώστε να συνεχίσει η ομαλή λειτουργία του.
  2. Την αποσαφήνιση του υπάρχοντος νόμου που αφορά στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ώστε να μην επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες.
  3. Τον καθορισμό νομικού πλαισίου για την Ειδική Αγωγή στη Β’θμια εκπαίδευση.

Η εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και ειδικές ανάγκες αποτελεί την πιο ευαίσθητη παράμετρο του εκπαιδευτικού μας συστήματος και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Οι διδάσκοντες

Κατάκης Ευστράτιος
Νίσκου Ισμήνη Νικούδη Χρυσούλα
Φίλου Ζωή Μηνασίδου Ιωάννα
Παδένογλου Ζαφειρία Πανίδου Ευρυδίκη
Χαριτίδου Αρετή Μαραγκουδάκη Θωμαή
Κατζελάκης Δημήτριος Μπλανσάρ Μπριζίτ
Ελεκίδου Κυριακή Οσταδάκη Ευαγγελία
Καλού Ιωάννα Πούλιου Χριστίνα
Χούχου Έρση Λιάπη Δήμητρα
Ιωακειμίδου Ελισάβετ Ιωαννίδης Αστέριος
Αλεξίου Αγγελική Παπαδόπουλος Λάζαρος
Δενδηλιάρη Στέλλα Παπαδόπουλος Σπάρτακος
Τσίγγρου Δήμητρα Τερζή Ζωή
Χατζηγιαννίδου Χρυσούλα Μαλέτσκα Παναγιώτα

 

 

 

Σχετικά Άρθρα