Οικονομία Τελευταία Νέα

«Γκάζια» στον Σύριζα και από την ΕΜΔΥΔΑΣ για τις περικοπές στα εκτός έδρας

Kypoyros Alekos

Την παρακάτω επιστολή μας έστειλε η ΕΜΔΥΔΑΣ Θράκης σχετικά με το Σ/Ν επί κυβέρνησης αριστεράς για μετακινήσεις εντός- εκτός έδρας στο Δημόσιο.

Με έκπληξη και αγανάκτηση, ανακαλύψαμε την χωρίς καμιά ουσιαστική διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους Φορείς του Δημοσίου και σε ότι μας αφορά ιδιαίτερα, αφού η φύση του έργου των Διπλ. Μηχανικών το επιβάλλει, πρωτοβουλία του κ. Μάρδα να καταθέσει σχέδιο νόμου για τις μετακινήσεις στο Δημόσιο.

Φυσικά εκτός του απαράδεκτου περιεχομένου που στην ουσία καταργεί την κάλυψη των εξόδων κατά την εκτός έδρας μετακίνηση των Διπλ. Μηχανικών, επιβάλλεται να σχολιαστεί και η ” δημοκρατική ευαισθησία ” του υπουργού να το θέσει σε Δημόσια διαβούλευση για περίπου πέντε (5) ολόκληρες μέρες, εκ των οποίων οι τρεις (3) επίσημες αργίες,

Σ΄ ότι αφορά το περιεχόμενο καταγράψαμε τις απόψεις μας σε κείμενο που αποστηλαμε στον Υπ. Επικρατείας Συντονισμό του κυβερνητικού έργου τον κ. κ. Αλ. Φλαμπουράρη και τον Τον Αναπλ. Υπ. ΥΠΜΕΔΙ κ. Χρ. Σπίρτζη σαν Π.Ο.ΕΜΔΥΔΑΣ

Προκειμένου να περιφρουρήσουμε ότι απέμεινε από τις λεηλατημένες αποδοχές μας, (από τον συγκεκριμένο υπουργό είχαμε και προηγούμενο πλήγμα με την κατάργηση της υπερβάλλουσας του 25% μείωσης των αποδοχών, που επέβαλλε με εγκύκλιό του, σε όσους έκαναν το ” λάθος ” να μετακινηθούν) και κυρίως την αξιοπρέπειά μας και τον επιστημονικό μας ρόλο καθώς και την διαχρονική συμβολή μας στις τεχνικές υποδομές της χώρας που συνδέονται αυτονόητα με την ανάπτυξη αυτού του τόπου, εάν δεν αποσυρθεί το σ/ν, θα ξεκινήσουμε αγωνιστικές κινητοποιήσεις αφού αυτή η κυβερνητική πολιτική δεν μας αφήνει κανένα άλλο περιθώριο.

Καλούμε όλα τα μέλη μας να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα.

 

Σχόλια στο σχέδιο νόμου

για την εκτός έδρας αποζημίωση Μηχανικών.

Για πρώτη φορά αναγνωρίστηκε ο ιδιαίτερος ρόλος του μηχανικού και καθορίστηκαν ξεχωριστές αποζημιώσεις για τα εκτός έδρας το 2007:

Σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. α΄ της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ Α΄ 35), όπως προστέθηκε με το άρθρο 2 παρ. 6 του ν. 3554/2007 (ΦΕΚ Α΄ 80), η ημερήσια αποζημίωση και οι λοιπές συναφείς δαπάνες των μόνιμων και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διπλωματούχων μηχανικών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.) …..Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.).

Κατ’ εξουσιοδότηση των ανωτέρω διατάξεων, εκδόθηκε η κάτωθι ΚΥΑ:

Σύμφωνα με την ΚΥΑ 2/52971/0022/31.08.2007 (ΦΕΚ 1781/05.09.2007 τεύχος Β’):
«1. Η ημερήσια αποζημίωση των μονί­μων και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διπλωματούχων μηχανικών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.) και των ισότιμων με αυτό σχολών, που υπηρετούν στο Δημόσιο και στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), συμπεριλαμβανομένων και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α΄ και Β΄ βαθμού, οι οποίοι μετακινούνται εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους στο ποσό των εβδομήντα (70)€.
Η ημερήσια αποζημίωση για τις αυθημερόν μετακινή­σεις ορίζεται στο ποσό των εβδομήντα € (70) €.
Για την ημέρα επιστροφής η ημερήσια αποζημίωση ορίζεται στο ποσό των πενήντα πέντε € (55 €).
2. Η δαπάνη διανυκτέρευσης στον τόπο της εκτός έδρας μετακίνησης καθορίζεται στο ποσό των ογδόντα € (80 €).
Το ανωτέρω ποσό προσαυξάνεται κατά 20% κατά τη θερινή περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
3. Η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης των μετακινούμενων με ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα καθορίζεται στο ποσό των 0,15 € για κάθε χιλιόμετρο.
4.Για κάθε θέμα που δεν ορίζεται στην απόφαση, ισχύουν οι διατάξεις του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ 35/Α/18.2.1999).
5. Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη ημε­ρομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερ­νήσεως, δηλ. την 5/9/2007».

Το 2011 τροποποιείται η παραπάνω ΚΥΑ :
Η με αρ. πρωτ. 2/52971/0022/31-08-2007 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1753/Β/03-09-07) περί «Καθορισμός ημερήσιας εκτός έδρας αποζημίωσης και λοιπών συναφών δαπανών των διπλωματούχων μηχανικών….», όπως διορθώθηκε στη διόρθωση σφάλματος (ΦΕΚ 1202/Β/19-06-2009) όπως τροποποιήθηκε με την με αρ. απόφασης 2/33481/0022/27-04-11 (ΦΕΚ 1069/Β/31-05-2011),

με αποτέλεσμα : Τροποποιούμε την περ. γ της παρ. Α του άρθρου 2 της ανωτέρω πρώτης απόφασης, ως εξής:«γ. Ημερήσια αποζημίωση (συμπεριλαμβανομένης της ημέρας αναχώρησης) πενήντα έξι (56) ευρώ.». «β. Δαπάνη διανυκτέρευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ 35 Α΄).

Επισημαίνουμε ότι η εκτός έδρας αποζημίωση έως σήμερα καταβάλλεται για μετακινήσεις > 40 χιλιομέτρων, και με χιλιομετρική αποζημίωση χωρίς περιορισμό.

Με το σχέδιο νόμου του Μάρδα:

ΕΝΤΟΣ ΕΔΡΑΣ (<50 ΧΛΜ)

1) ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

με εντολή προϊσταμένου και με βεβαίωση ότι δεν υπάρχει υπηρεσιακό μπορούμε να μετακινηθούμε με δικό μας αυτοκίνητο και δική μας ευθύνη μέχρι 250 χλμ/μήνα

2) ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

Καμία

ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ (>50 ΧΛΜ)

1) ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

με βεβαίωση ότι δεν υπάρχει υπηρεσιακό μπορούμε να μετακινηθούμε με δικό μας αυτοκίνητο και δική μας ευθύνη (χωρίς περιορισμό χλμ/μήνα) και μας πληρώνουν χιλιομετρική αποζημίωση καθοριζόμενη από την ΥΑ.

2) ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

40€ όταν

Όταν καταβάλλονται δαπάνες διανυκτέρευσης (τα οποία τα δικαιούμαστε σε περιπτώσεις μετακίνησης 160χλμ)

Όταν αποκλειστείς σε καράβι, τρένο, στην ύπαιθρο ή σε φιλικό σπίτι.

για την ημέρα επιστροφής όταν συμπίπτει με την ημέρα λήξης εργασιών

20€ όταν

Όταν καταβάλλονται δαπάνες διανυκτέρευσης με ημιδιατροφή

Όταν επιστρέφεις αυθημερόν και η απόσταση είναι >160χλμ αν πήγες με υπηρεσιακό ή με δικό σου και >120χλμ αν πήγες με συγκοινωνία (περιλαμβάνεται και το αεροπλάνο?) ή >20 ναυτικά μίλια

για την ημέρα επιστροφής όταν συμπίπτει με την ημέρα λήξης εργασιών

0€ όταν

Όταν επιστρέφεις αυθημερόν και η απόσταση είναι <160χλμ αν πήγες με υπηρεσιακό ή με δικό σου και <120χλμ αν πήγες με συγκοινωνία

Συμπεράσματα – διαπιστώσεις

Το 90% των μετακινήσεων στις Περιφέρειες είναι αυθημερόν μετακινήσεις, χωρίς διανυκτέρευση και σε αποστάσεις από 40 έως 120 χιλιόμετρα (χωρίς την επιστροφή).

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι μηχανικοί θα επιβλέπουν τα έργα τους χωρίς καμιά αποζημίωση.

Πρακτικά το σχέδιο νόμου μηδενίζει το ποσό της εκτός έδρας αποζημίωσης.

Το σχέδιο νόμου δεν λαμβάνει υπόψη του την περιφέρεια όπου οι αποστάσεις των 40 χλμ για να διανυθούν απαιτούν μια ώρα. Στην Κρήτη π.χ. ακόμα και η Εθνική οδός έχει όρια ταχυτήτων τα 40,50,60 χλμ.

Δεν λαμβάνει υπόψη του το είδος της δουλειάς (άλλο είναι να μεταφέρεις ένα έγγραφο ή να κάνεις μια σύσκεψη και άλλο να είσαι μέσα στο κρύο και να επιβλέπεις, ή να ελέγχεις μια νέα χάραξη από το πρωί μέχρι πολλές φορές αργά το βράδυ).

Ενδεικτικό παράδειγμα, για να πάς από το Ηράκλειο στη Σητεία (150 χλμ) θέλεις 4 ώρες με επιστροφή. Προφανώς γυρνάς αργά το βράδυ και βέβαια έχεις ξοδέψει και μέρος του μισθού σου για τα έξοδα της μετακίνησής σου. Αποζημίωση κατά το νέο σχέδιο: 0 ευρώ.

Οι 60 μέρες δεν επαρκούν ποτέ και στα 15 τουλάχιστον τελευταία χρόνια στο δημόσιο ουδέποτε εκδόθηκε ΥΑ για παραπάνω ημέρες. Θα πρέπει να αυξηθούν οι μέρες για τους μηχανικούς .

Τι να πούμε τώρα;

Ότι μας αναγνώρισε την ιδιαιτερότητα της δουλειάς μας ο Σουφλιάς επί ΝΔ , κρατήθηκε το ποσό αυτό επί μνημονίου και τώρα έρχεται η κυβέρνηση της αριστεράς να μειώσει ακόμα περισσότερο το εισόδημα του μηχανικού , αλλά και όχι μόνο το εισόδημα αλλά και το ρόλο του και το ηθικό του;

Πώς να εξηγήσουμε ότι δίνονται στον ΟΠΕΚΕΠΕ συνολικά 200 μέρες , για ελέγχους που επιβάλλονται από την ΕΕ, ενώ στα έργα απαιτούνται και οι επιβλέψεις και οι έλεγχοι;

Τι να πούμε για τη διαβούλευση επί κυβέρνησης αριστεράς (3 μέρες και αυτές μέσα σε επίσημη αργία!)

Σχετικά Άρθρα