fbpx
ΕπιστολέςΤελευταία Νέα

Καριόκα Ξάνθης- Τρισεύγενη, Γαστρονομική, Αυλιτρίδα

arsenioy

Σε μια εποχή έντονων αμφισβητήσεων, ο ερευνητής της Ιστορίας ανατρέχει σε πηγές πληροφόρησης παραδοσιακών βιβλιοθηκών, πέρα από το διαδύκτιο. Στην περίπτωση της πόλης αγοράς της Ξάνθης, μαθαίνουμε από τα παλιά βιβλία τα οποία στην πάροδο των χρόνων αποκτούν ολοένα μεγαλύτερη αξία, για μια πόλη της Θράκης με τέσσερα προξενεία (το ένα ελληνικό) λόγω της παγκόσμιας καταξίωσης από την καλλέργεια και επεξεργασία του καπνού, έξι γενιές μπροστά.

Αίγλη, δόξα, πλούτος στην ημερίσια διάταξη.

Κάποια στιγμή, τρεις γενιές μπροστά, όταν ολα αυτά άρχισαν να ξεθωριάζουν, το 1930, η Ιστορία δεν ήθελε επ ουδενί, η πόλη αυτή να μείνει εξω από το πανελλήνιο- πολύ ευρύτερο ενίοτε – ενδιαφέρον.

Στην Ξάνθη, γεννήθηκε η ΚΑΡΙΟΚΑ.

Απο τον αείμνηστο Γεώργιο Παπαπαρασκευά.

Διορατικότητα, οξυδέρκεια, ενόραση. Κάποιες απο τις αρετές του ιδρυτή της ΚΑΡΙΟΚΑΣ, η οποία έμελλε να αποτελέσει την κορωνίδα των γαστρονομικών απολαύσεων της πόλης αγοράς της Ξάνθης.

Σύγχρονες τάσεις, αντιλήψεις, απόψεις χαρακτηριστικές των αγορών, της αποδίδουν τον τίτλο BRAND NAME ( όνομα φήμης ) της πόλης. Το μάρκετινκ στις μέρες μας, τέτοια στοιχεία τα επιζητεί μα μανία και αγωνία.

Η ΚΑΡΙΟΚΑ, είναι για τον τοπικό ζαχαροπλάστη, κάτι αντίστοιχο με την μεταπτυχιακή εργασία του φοιτητή.

Το απαραίτητο εφόδιο εκμάθησης – παρασκευής πριν απο την ολοκλήρωσή του.

Στην πορεία μετέπειτα ο καθένας επινοεί κάποια δική του σύνθεση, για να την καταστήσει ανταγωνιστική.

Οφείλει την ονομασία της κατ άλλους στα άφθονα καρύδια που περιέχει.

Άλλες αντιλήψεις την παραλληλίζουν με το χρώμα της.

Ετυμολογικά δεν προσδιορίζεται.

Συνειρμικά, μέσα απο την επικοινωνιολογία που διέπει τα πάντα, οι ευρηματικοί ξανθιώτες επιδιώκουν να συνυφάνουν μελλοντικά, την πόλη της καριόκας – καταναλωτικού αγαθού ( ΞΑΝΘΗ ) με την πόλη των Καριόκας – εθνοτικού προσδιορισμού ( ΡΙΟ ΝΤΕ ΤΖΑΝΕΪΡΟ ). Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο με πρώτο τον πρόεδρο κ. Στέλιο Μωραΐτη υλοποιεί τον φιλόδοξο σχεδιασμό των παραγωγών της τοπικής ΚΑΡΙΟΚΑΣ.

– Κατοχυρώνει την ονομασία του προϊόντος ως Π. Γ. Ε. (  Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης ).

– Προβάλλει με όχημα  την ΚΑΡΙΟΚΑ, πολυβραβευμένα πλείστα άλλα τοπικά προϊόντα, όπως κρασιά, ξηροί καρποί, καφές, μαγειρικοί θησαυροί κ. α. σε όλα τα μέσα ενημέρωσης της πατρίδας μας, σε κάθε ευκαιρία.

– Σχεδιάζει τη διασταύρωση της ΚΑΡΙΟΚΑΣ με τους CARIOKAS, διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων το προσεχές έτος.

Στην ΕΠΙΚΗ αυτή προσπάθεια που καταβάλλεται απο όλους μας, με προοπτική να καταστεί γνωστή η πόλη και ο Νομός της ΞΑΝΘΗΣ, σε όλο τον κόσμο, είναι υπερπολύτιμη η γνώμη, οι αντιλήψεις, κάθε συνάδελφου, – ισσας.

Ευχαριστώ θερμότατα

Στέλιος Αρσενίου

Σχετικά Άρθρα