Ανακοίνωση εξέδωσε το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στην Μειονοτική Εκπαίδευση των μουσουλμανόπαιδων της Ξάνθης και της Κομοτηνής. Σύμφωνα με αυτήν: Ως Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας (DEB – ΚΙΕΦ) θέλουμε να εκφράσουμε τις επιφυλάξεις μας σχετικά με τις αλλαγές στο νόμο που επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην Μειονοτική Eκπαίδευση της Δυτικής Θράκης.
Στις τροπολογίες στο νομοσχέδιο που εκπονήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, παρόλο που κάποιες ρυθμίσεις μπορούν να θεωρηθούν ως ανταπόκριση σε κάποια αιτήματα στο τομέα της εκπαίδευσης της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης , είμαστε επιφυλακτικοί σχετικά με τις αλλαγές που θα φέρει η τροποποίηση του νομοσχεδίου το όποιο εκπονήθηκεχωρίς επαρκή συζήτηση και διάλογομε τηΜειονοτική κοινότητα.
Σχετικά με τις αλλαγές στο νομοσχέδιο ως Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας (DEB – ΚΙΕΦ) θέλουμε νασυνοψίσουμε τις επιφυλάξεις μας ως εξής:
Θα πρέπει να προστατεύεται ο χαρακτήρας της αυτόνομης δομής και η ιδιότητα της Μειονοτικής εκπαίδευσης που προστατεύεται με τις διεθνείς συμβάσεις. Θα θέλαμε να γνωστοποιήσουμε τις επιφυλάξεις μας σχετικά με την απόφαση ακύρωσης των διοικητικών υπηρεσιών μειονοτικής εκπαίδευσης και μεταφορά αυτόν των αρμοδιοτήτων στις υπηρεσίες δημόσιας εκπαίδευσης.
Τα Μειονοτικά σχολεία είναι σχολεία μεπρόγραμμα σπουδών στα Τουρκικά και στα Ελληνικά. Σε αυτά τα σχολεία η παροχή ενός ξεχωριστού εκπαιδευτικού ιδρύματος για τους εκπαιδευτικούς που θα υπηρετήσουν ως δάσκαλοι Τουρκικών είναι ευπρόσδεκτη. Ωστόσο, θα πρέπει να επανεξεταστεί η αλλαγή που προβλέπει μεταπτυχιακή εκπαίδευση μετά την τετραετή πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Μια τέτοια πρακτική για τους υποψηφίους εκπαιδευτικούς του Τουρκόγλωσσου προγράμματος θα επιφέρει μακροχρόνια φοίτηση και μια βαριά οικονομική επιβάρυνση. Για τους εκπαιδευτικούς του Τουρκόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων η θέσπιση τετραετούς πανεπιστημιακού τμήματος είναι ένα από τα πάγια αιτήματα της Μειονότητας. Εξάλλου η διδασκαλία της Τουρκικής γλώσσας για τους υποψηφίους εκπαιδευτικούς κατά την διάρκεια της πανεπιστημιακής τους φοίτησης είναι αναγκαία.
Στην εν λόγω τροπολογία, δεν είναι κατανοητό η χρήση του όρου «Μειονοτικό Πρόγραμμα» αντί του «Τουρκόγλωσσου Προγράμματος» σχετικά με την εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία. Περιμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να μην διστάζει να χρησιμοποιήσει τον όρο «Τουρκόγλωσσο Πρόγραμμα».
Ο διορισμός «Εκπαιδευτικών Συμβούλων» για τους δασκάλους των Μειονοτικών σχολίων σε γενικές γραμμές ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της Μειονότητας και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Θέλουμε να τονίσουμε ότι την στιγμή που εξετάζονται αλλαγές στο νομοσχέδιο της Μειονοτικής Εκπαίδευσης πρέπει να ληφθούν υπ όψιν οι διεθνές και διμερείς συμφωνίες και συμβάσεις που διέπουν την μειονοτική εκπαίδευση και θα πρέπει να υπάρχει μια ευαίσθητηπροσέγγιση σε αυτό το θέμα.
Θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι οι αλλαγές που επιφέρει η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας δεν έχουν συζητηθεί αρκετά με την Μειονότητα και δεν υπήρξε επαρκής διαβούλευση στο θέμα. Στο πλαίσιο οι αλλαγές που επιφέρει η τροπολογία θα πρέπει να επανεξεταστούν μετά από ουσιαστικό διάλογο με την μειονότητα και να αναδιαμορφωθούν έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στα δίκαια και δημοκρατικά αιτήματα της Μειονότητας.