21 Μαρτίου 2014 Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014, το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, το Δίκτυο Λόγου και Πράξης και οι εκδόσεις «ΣΠΑΝΙΔΗ», με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης, πραγματοποίησαν εκδήλωση–αφιέρωμα στο ποιητικό έργο του Θανάση Μουσόπουλου. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε το νέο ποιητικό έργο του Θανάση Μουσόπουλου, «Ανακουφιστικό τρίγωνο 2004-2010» Καθώς και το «ΔΕΛΤΟΣ ΒΙΟ-ΒΙΒΛΙΟ-ΓΡΑΦΙΑΣ 1972-2014.
Το ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ κυκλοφορεί σε συλλεκτική έκδοση 100 αριθμημένων και υπογεγραμμένων από τον ποιητή αντιτύπων, από τις εκδόσεις ΣΠΑΝΙΔΗ. Ο εκδότης Μιχάλης Σπανίδης άνοιξε την εκδήλωση με την παρακάτω αναφορά:
«Φίλοι και φίλες καλώς ανταμώνουμε απόψε εδώ, Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014, στον ζεστό δημιουργικό χώρο του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης Και Παράδοσης. Εαρινή Ισημερία, Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Εδώ στο…. πριν, στο… τώρα, στο…. αργά. Τι θα μπορούσα να περιμένω; Σε τι να προσμένω; Αυτήν την ανάγκη πώς να την βάλεις σε καλούπια; Πώς να την υποχρεώσεις να εξηγηθεί; Ξέρω καλά ότι η ομορφιά και η γνώση δεν έρχονται μόνες τους. Εσύ πηγαίνεις σ’ αυτές. Αυτό λοιπόν κάνω κι εγώ. Πηγαίνω στην ποίηση. Πιστός στρατιώτης στο χαράκωμα της ανάσχεσης. Παλεύω να δώσω απαντήσεις, να δικαιολογηθώ και να δικαιολογήσω. Μέσα σε καιρούς σακάτικους. Με Λόγια και Πράξεις. Με μια ποίηση που αρνείται εξηγήσεις. Με αναμνήσεις χαραγμένες βαθιά. Με στιγμές που ήρθαν κάποτε για λίγο, μα επηρέασαν θεωρίες, στοχασμούς και πεποιθήσεις. Με την ηχώ της σιωπής μου, φορές πολλές. Με φορείς αθωότητας που αναζητούν τρόπους καθαρούς, αυτόνομους και διέξοδους. Ποίηση είναι η φωνή του ανθρώπου που κοιμάται στο βάθος κάθε ανθρώπου έγραψε ο Οκτάβιο Πας.
Θανάσης Μουσόπουλος ΑΞΙΟΣ ΛΟΓΟΥ. Μια προικισμένη φωνή, σίγουρη για την ποιότητα της απόδοσής της. Αφήνοντας το δικό της σημάδι πάνω στην επιφάνεια της κοινής μας αντίληψης. Πολύτιμη και αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε, σήμερα, σε μια εποχή αποπροσωποποιημένων μαζών. Θανάσης, ο ακαταμάχητος περιπλανώμενος ιππότης του Λόγου Και Της Πράξης, στον οποίο μπορείς πάντα να βασίζεσαι. Ο Δάσκαλος, ο Μύστης. Για τον Θανάση η ποίηση είναι κομμάτι της καθημερινότητάς του από την εφηβεία του έως σήμερα. Τ’ άστρα για τον Θανάση, όπως και για εμάς, ήταν το πρώτο αναγνωστικό. Τ’ άστρα όμως, ήταν και αυτά που φώτισαν το ακατανόητο αυτής της πόλης. Η ποίηση για τον Θανάση, όπως και για εμάς δεν είναι μόνο το ταξίδι, αλλά και ο πικρός γυρισμός. Γυρισμός σε μια πραγματικότητα, η οποία καταπνίγει κάθε παρήγορη ή σωτήρια ανάσα. Στην ποίηση του Θανάση το ατομικό αποκτά μια πολύ ειδική υπόσταση, ανοίγοντας ένα παράθυρο το οποίο μας προσφέρει πρόσβαση σε μια πανοραμική θέα του συλλογικού.
Η ποίηση του, μια ολόκληρη σύνθεση, στο πλαίσιο ενός χαμηλόφωνου σχολιασμού μιας εποχής. Εποχής που γύρισε φορές πολλές την πλάτη στα αντάξια της Πόλης-Αγοράς. Ο Θανάσης ακολούθησε έναν εντελώς δικό του δρόμο, διαμορφώνοντας μια ταυτότητα με απολύτως με απολύτως σταθερά δεδομένα. Μια ταυτότητα η οποία παραμένει ευανάγνωστη μέχρι και τις μέρες μας στα γραπτά του. Διαφανής και διαυγής, χωρίς να συσκοτίζονται ούτε το ποιητικό νόημα ούτε η πρόσληψή του από τον αναγνώστη. Κάτω από την επιφάνεια, στο πλούσιο σε ιδέες υπόστρωμα έργο του, βρίσκεται ένας ανεκτίμητος πλούτος. Ένας πλούτος που έχει σχέση με την ιδέα της ελευθερίας του ανθρώπου, με την ιδέα του ανθρώπου ως υπέρτατη αξία της ιστορίας, με την ιδέα του ανθρώπου ως το επίκεντρο κάθε πολιτικής. Αυτοσυνειδησία και ευαισθησία απέναντι στους εσωστρεφείς μασκοφόρους της Πόλης-Αγοράς της Ξάνθης.
Λόγος και Πράξη, να μάχεται ανομοιογενείς παρέες, με μόνη κοινή προίκα τους τη θητεία σε σεχταριστικά σωφρονιστήρια. Σε κάθε ποιητική του πράξη, διακρίνω την αρχιτεκτονική του σύνθεση. Τους ελιγμούς που πραγματοποιούν οι λέξεις, οι προτάσεις, οι στίχοι. Μύηση στο μυστήριο, όπου ο ποιητής οχυρώνεται για να κατοχυρώσει το κάθε του διάβημα. Ο συστηματικός έλεγχος της φιλολογικής κατάρτισής του, αποδεικνύει θαυμαστή σε εύρος και ποιότητα, γνώση και αξιοποίηση των αρχαιοελληνικών κειμένων και απαράμιλλη φιλολογική εμβρίθεια. Μεγάλη και στερεή παιδεία, με υψηλού επιπέδου τεχνική φιλολογική σκευή.
Πηγαίνει κατευθείαν στην καρδιά του ζητήματος που μελετάει, χωρίς να χάνεται σε ασήμαντες λεπτομέρειες ή να ανοίγει παρενθέσεις επί παρενθέσεων. Η αίσθηση του ουσιώδους τον καθοδηγεί σε όλες τις εργασίες του. Ο Θανάσης των ανοιχτών οριζόντων, υπέρ των ανθρωπίνων διεκδικήσεων, με την εκφραστική λιτότητα και την αμεσότητα διατύπωσης της συναισθηματικής νοημοσύνης του. Ποιητική πορεία ζωής ανάμεσα σε κομψούς εξυβριστές και σε ενώσεις ληγμένων ψυχών».
«Τώρα ποιητή. Μπορείς να φύγεις ήσυχος. Μπορεί στις Πανελλήνιες. Να βάλουν ποίημά σου. Να διαιωνίσεις τη σκέψη σου. Ή να σε βλαστημούν (και μετά θάνατον!)».