Κατά πλειοψηφία κυρώθηκε από την Βουλή η Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας μεταξύ της Ελλάδος και της TRANS ADRIATIC PIPELINE AG (ΤΑΡ). Το νομοσχέδιο ψήφισαν Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και οι Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές. Παρών δήλωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το καταψήφισαν Χρυσή Αυγή, Ανεξάρτητοι Έλληνες και ΚΚΕ. O υφυπουργός Περιβάλλοντος Ασ. Παπαγεωργίου, επεσήμανε ότι «όλα θα γίνουν με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ως προς την διέλευση, τους περιβαλλοντικούς όρους και την κατασκευή του». Απάντησε στην κριτική ότι δεν προβλέπονται τέλη διέλευσης που έχουν άλλες χώρες, όπως για την Τουρκία, λέγοντας πως «όλοι οι διασυνοριακοί αγωγοί στην Ευρώπη δεν έχουν τέλη διέλευσης ώστε να μην αυξάνεται το κόστος για τον Ευρωπαίο καταναλωτή». «Ο ΤΑΡ», είπε ο υφυπουργός «είναι καθαρά ιδιωτικός αγωγός, ουδεμία συμμετοχή της χώρας μας υπάρχει και η συμφωνία περιλαμβάνει το γενικό πλαίσιο για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού». Ο Ασ. Παπαγεωργίου σημείωσε ότι «ο ΤΑΡ θα κατασκευαστεί σε 3 χρόνια και η έναρξη λειτουργίας υπολογίζεται να γίνει το 2019. Η Ελλάδα όταν αρχίσει η λειτουργία του θα μπορεί να αποκτήσει το 5% των μετοχών της εταιρείας». (Καλός ο αγωγός αρκεί όμως να αφήνει κάτι και στην τοπική κοινωνία της Ξάνθης έτσι;).
Προηγούμενο άρθρο
Σταύρος Καρυπίδης
Εκδότης - Δημοσιογράφος μέλος της Έ.Ι.Η.Ε.Ε. Lead Digital Strategist - Διαμορφωτής κοινής γνώμης και βιντεογράφος με πιστοποίηση από την Google και το Υπουργείο Τουρισμού στο Digital Marketing "Grow Greek Tourism". Owner & Operator στην Drone Areo View εταιρίας αερο-βιντεοσκοπήσεων και αερο-φωτογραφήσεων (αδειούχος χειριστής ΣμηΕΑ UAS Pilot A & UAS Pilot B). Ceo & Founder της εταιρίας "Φυσικό Αέριο Ξάνθης".