fbpx
Γενική

Γ. Καρασακαλίδης: «Σε δραματική κατάσταση η Σταυρούπολη λόγω Καλλικράτη»


Το ΣτΕ θεωρεί νόμιμο το νόμο Ραγκούση και θα προσφύγουν στην Ε.Ε.
Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου

Διαψεύδει ο πρώην Δήμαρχος Σταυρούπολης Γιώργος Καρασακαλίδης την είδηση που διέρρευσε από ΜΜΕ ότι βγήκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με την προσφυγή τους για την συνένωση τους με το Δήμο Ξάνθης λόγω του Καλλικράτη. Ο κ. Γιώργος Καρασακαλίδης δήλωσε σχετικά στην XanthiNews: «Δεν έχει βγει ακόμη η απόφαση. Εμείς την περιμένουμε και ας είναι αρνητική γιατί θέλουμε να προσφύγουμε στην Ε.Ε. Έχει δεκάδες προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αυτό που περιμένουν πρώτα είναι το Μνημόνιο. Αυτή η απόφαση επείγει. Σύμφωνα με την πληροφόρηση μου η υπόθεση μας δεν έχει βγει ακόμη.
Μπορεί κάποιος από τους ενδιαφερομένους να γνωστοποίησε την απόφαση για να πιέσει να βγει ή και για άλλους λόγους. Εμάς μας ενδιαφέρει να βγει γρήγορα και ας είναι αρνητική».
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
Στις 28 Μαΐου συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ψήφιση του Καλλικράτη. Όπως είπε ο πρώην Δήμαρχος Σταυρούπολης η ορεινή περιοχή έχει πληρώσει πάρα πολύ ακριβά το σχέδιο Καλλικράτης: «Είναι δραματική η κατάσταση. Σε 5 μήνες έχουν χαθεί πολλά και είναι μόνο η αρχή. Τα προβλήματα μετά θα ξεκινήσουν». Τέλος ο κ. Καρασακαλίδης δεσμεύτηκε ότι εντός της ερχόμενης εβδομάδας θα παραχωρήσει συνέντευξη στην εφημερίδα μας και θα μιλήσει αναλυτικά για τα προβλήματα και τις αλλαγές που έφερε η συνένωση.
ΤΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Όπως γράφτηκε στον τύπο και στο ίντερνετ σε διάσκεψη του Συμβουλίου Επικρατείας, αποφασίστηκε ότι ο νόμος Ραγκούση (3852/2010) που ρυθμίζει τη νέα διοικητική δομή της Ελλάδας, είναι καθόλα νόμιμος και συνταγματικός, απορρίπτοντας τις προσφυγές των δήμων.
Οι δικαστές αποφάσισαν ότι η κατάργηση πρωτοβάθμιων ΟΤΑ με συνένωση ή συγχώνευση τους σε ενιαίους, μεγαλύτερους οργανισμούς με βάση τοπικά δεδομένα και κριτήρια, τα οποια συναρτώνται με τις γεωοικονομικες, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες των περιοχών, δεν παραβιάζει το άρθρο 101 του Συντάγματος.
Ακόμη, οι δικαστές δέχτηκαν ότι η διάταξη του άρθρου 102 του Συντάγματος επιτρέπει κατά την ενάσκηση νομοθετικής ή κανονιστικής εξουσίας, την ευρεία συνένωση των ΟΤΑ στο πλαίσιο ανασυγκρότησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Παράλληλα, απερρίφθη ο ισχυρισμός των Δήμων ότι ο Ν. 3852/2010 είναι αντίθετος στα άρθρα 26, 95 και 102 του Συντάγματος, καθώς οι καταργήσεις και ενσωματώσεις των Δήμων, ανά την Ελλάδα, έγιναν με τον ίδιο το νόμο, χωρίς να προβλέπεται η έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων, υπουργικών αποφάσεων ή άλλων αποφάσεων διοικητικών οργάνων.
Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάσκεψη, οι συνενώσεις των Δήμων έγιναν με βάση δέσμη κριτηρίων, που αντιστοιχούν στα κριτήρια του άρθρου 101 του Συντάγματος, αλλά και βάσει επιπλέον ειδικών κριτηρίων που εφαρμόστηκαν στο σύνολο των συνενώσεων σε όλη τη χώρα.
Έτσι, υποστήριζαν οι Δήμοι, με τον τρόπο αυτό δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη και να ζητήσουν δικαστική προστασία και έλεγχο της νομιμότητας των συνενώσεων, καθώς ευθέως ο Ν. 3852/2010 δεν μπορεί να προσβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, παρά μόνο αποφάσεις (υπουργικές, νομαρχιακές κ.λπ.), που εκδόθηκαν σε εκτέλεση του εν λόγω νόμου.
Ο ισχυρισμός αυτός απορρίφθηκε, καθώς οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι εκδόθηκαν διοικητικές πράξεις (αποφάσεις υπουργού, νομαρχών κ.λπ.), που μπορούν να προσβληθούν με αίτηση ακύρωσης στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει αδυναμία προσβολής «εκτελεστών πράξεων» (όπως λέγονται), από την πλευρά των Δήμων.
Έτσι, η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου απέρριψε όλες τις αιτήσεις των Δήμων και Κοινοτήτων που ζητούσαν να ακυρωθούν οι συνενώσεις, οι οποίες έγιναν σύμφωνα με τον «Καλλικράτη».
Η μειοψηφία υποστήριξε ότι οι συνενώσεις είναι αντισυνταγματικές, καθώς δεν διευκρινίζονται με ειδική αιτιολογία τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν για την κάθε μία συνένωση, όπως είναι μορφολογικές ιδιορρυθμίες της κάθε περιοχής, οι χιλιομετρικές αποστάσεις που θα πρέπει να καλύψουν οι δημότες για να μεταβούν στη νέα έδρα του Δήμου, οι οικονομικές συνθήκες της κάθε περιφέρειας κ.λπ.

Σχετικά Άρθρα