Γενική

Δεν είναι μονόδρομος στην ευτυχία οι Πανελλαδικές Εξετάσεις

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι Πανελλήνιες Εξετάσεις και οι μαθητές όσο να ναι έχουν το άγχος τους, γιατί έχουν κάνει προετοιμασία προκειμένου να μπορέσουν να εισέλθουν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Ο κ. Ηρακλής Ζωγράφος, Πρόεδρος Συλλόγου Φροντιστών ΑΜΘ προέβη σε δηλώσεις στην XanthiNews για τα μαθήματα που μέχρι στιγμής έδωσαν οι υποψήφιοι και σημείωσε πως οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν αποτελούν μονόδρομος για τη ζωή τους και αυτό αποδεικνύεται με την μεγάλη ανεργία των πτυχιούχων ανέργων στη χώρα μας.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών ΑΜΘ Ηρ. Ζωγράφος στην XanthiNews
Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου

Σχετικά με την μέχρι στιγμής πορεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων μίλησε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών ΑΜΘ κ. Ηρακλής Ζωγράφος στην XanthiNews. Αναφέρθηκε αρχικά στο πρώτο μάθημα που ήταν η έκθεση: «Τα θέματα ήταν βατά. Οι ερωτήσεις ήταν εύκολα προσεγγίσιμες από τους μαθητές. Το θέμα της έκθεσης η παραγωγή λόγου ήταν πάρα πολύ εύκολη για παιδιά 18 ετών που ασχολούνται όλη μέρα με το διαδίκτυο».
Για τη βιολογία είπε: «Η δεύτερη μέρα των Πανελληνίων εξετάσεων μας άφησε μια πικρή γεύση και στη βιολογία, μολονότι τα θέματα κρίθηκαν βατά και απλά στη διατύπωση τους. Υπήρχε μια μικρή διατύπωση στην άσκηση στο τελευταίο θέμα της βιολογίας που ίσως να προκαλούσε αδυναμία. Οι καλά διαβασμένοι μαθητές όμως θα καταλάβαιναν το κολπάκι και θα μπορούσαν άνετα να λύσουν ολόκληρη την άσκηση».
Αναφορικά με τα μαθηματικά γενικής παιδείας τόνισε: «Παράπονα ακούστηκαν από τους μαθητές. Θεωρήθηκαν τα πιο δύσκολα θέματα της πενταετίας. Ήταν δύσκολα, απαιτητικά, ήθελε πολύ καλά διαβασμένο μαθητή. Ένας μαθητής που πήγαινε στις πανελλήνιες εξετάσεις με τη λογική με το τι μπαίνει συνήθως ή τι έχει μπει στις προηγούμενες εξετάσεις δεν θα έγραφε καλά. Ήθελε ένα μαθητή που θα ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος από την αρχή μέχρι το τέλος της χρονιάς».
Ο κ. Ζωγράφος σημείωσε και για το χθεσινό μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας: «Το κείμενο που έπεσε ήταν Ο Κρητικός του Διονύσιου Σολωμού. Είναι το κείμενο που το πραγματευόμαστε πρώτο όσον αφορά στην ύλη γιατί στη λογοτεχνία βλέπουμε τα κείμενα με συγκεκριμένη χρονική σειρά, όπως έρχονται με τις απαιτήσεις του Υπουργείου. Ήταν από τα κείμενα που θεωρούσαμε ότι ήταν από τα κείμενα να μπουν στις εξετάσεις. Έλεγα στα παιδιά μου ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να μπει ο Σολωμός. Οι ερωτήσεις που μπήκαν ήταν σχετικά εύκολες. Το απόσπασμα που μπήκε, οι στροφές 18- 20 είναι οι πρώτες και από τις σχετικά βατές.
Οι ερωτήσεις που αφορούν τη νεοελληνική λογοτεχνία ήταν πάρα πολύ καλά διατυπωμένες. Και ήταν οι κλασικές που αφορούν στο Σολωμό, την Επτανησιακή Σχολή και το κείμενο. Ίσως οι μαθητές συνάντησαν δυσκολία γιατί είχαμε περισσότερες ερωτήσεις από ότι συνήθως».
Η καθηγήτρια κ. Θεοδοσίου για τα χθεσινά θέματα των μαθηματικών είπε: «Το δεύτερο θέμα ήταν σχετικά εύκολο. Δεν ήταν κάτι περίεργο που δεν περιμέναμε. Το τρίτο θέμα ήταν επίσης ήταν σχετικά βατό. Είχε κάποια δυσκολία αλλά είναι αναμενόμενο γιατί τα θέματα είναι συνήθως κλιμακούμενα και το τέταρτο θέμα ήταν λίγο πιο δύσκολο και ήταν για διαβασμένους μαθητές».
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ ΕΠΙΣΗΜΑ
Όσον αφορά για τις αλλαγές που θα ισχύσουν το νέο σχολικό έτος είπε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών ΑΜΘ ότι θα απασχολήσουν τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου στο Λύκειο και πρόσθεσε: «Πρώτον δεν έχει δείξει επίσημα κανείς τίποτα. Δεν έχει περάσει ούτε ως νομοσχέδιο, παρά μόνο έχουν βγει κάποιες ιδέες του Υπουργείου από τα ΜΜΕ. Τίποτα δεν είναι σίγουρο. Θα προτιμούσα να τοποθετηθώ μόλις έχουμε το νομοσχέδιο.
Με το που εμφανιστεί το νομοσχέδιο θα κάνουμε μια εκδήλωση στην πόλη για να ενημερώσουμε τους μαθητές μας για το νέο σύστημα».
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
«Σαφώς και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις δεν είναι η μοναδική ευκαιρία στη ζωή ενός 18χρονου» υπογράμμισε ο κ. Ζωγράφος και συμπλήρωσε: «Καλώς ή κακώς όμως έχουμε τις έχουμε ταυτίσει με την είσοδο στο Πανεπιστήμιο και αυτό με την επαγγελματική επιτυχία. Δεν είναι έτσι τα πράγματα γιατί αυτό το αποδεικνύει και η σημερινή οικονομική κατάσταση με τους δεκάδες χιλιάδες ανέργων πτυχιούχων με δύο και τρία πτυχία και μεταπτυχιακά. Σαφώς και το Πανεπιστήμιο δεν είναι μονόδρομος, όπως επίσης και οι Πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι μονόδρομος για την ευτυχία ενός παιδιού. Υπάρχουν πολύ σημαντικότερα πράγματα στη ζωή, όπως η υγεία και η οικογενειακή ευτυχία. Η επαγγελματική αποκατάσταση είναι ένα θέμα, αλλά θα μπορούσε να περάσει και εκτός πυλών Πανεπιστημίου. Θεωρώ τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ ως ένα είδος μονόδρομου για την καλλιέργεια μας ως ατόμων, για την ολοκλήρωση της προσωπικότητας μας. Όχι τόσο για τη μόρφωση. Αν έρθει καλώς να έρθει. Αυτό που λέω συνήθως στα παιδιά είναι: «Είστε 18 χρόνων. Πώς επιθυμείτε τον εαυτό σας 15 χρόνια μετά; Αν το όνειρο σου περνάει μέσα από το πανεπιστήμιο κυνηγήστε το. Αν όχι κυνηγήστε το με άλλους τρόπους»».

Σχετικά Άρθρα