Θέση των καθηγητών του 6ου Γυμνασίου για τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων
Όπως και σε όλη την Ελλάδα έτσι και στην πόλη μας αναμένεται να δημιουργηθούν πολλά προβλήματα με την συγχώνευση ή και κατάργηση σχολείων. Σίγουρα θα επιλυθούν κάποια θέματα όπως η ανήκουστη τακτική να υπάρχουν σε σχολεία 6-7 δάσκαλοι και καθηγητές για 3, 4 ή 5 μαθητές. Η χρόνια μικροπολιτική και η ρουσφετολογική τακτική των μεταθέσεων δημιούργησε σχολεία τέρατα με κτίρια και σχολικό εξοπλισμό που θυμίζει εικόνες της δεκαετίας του ’50, παραφουσκωμένα με μαθητές που δεν έχουν διάθεση και όρεξη να παρακολουθήσουν μάθημα και καθηγητές κουρασμένους και απογοητευμένους που δεν έχουν την θέληση και τον ζήλο να διδάξουν. Έρχεται τώρα και η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να αλλάξει και να προσαρμόσει όλη την δομή των σχολείων. Οι περισσότεροι πάντως εκπαιδευτικοί αντιδρούν θεωρώντας τα μέτρα πρόχειρα που το αποτέλεσμα τους θα είναι να χειροτερέψει την κατάσταση. Οι καθηγητές του 6 ου Γυμνασίου Ξάνθης με επιστολή τους προς τον Προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ξάνθης αναλύουν τις θέσεις τους και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν :
Με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων ο σύλλογος διδασκόντων του 6ου Γυμνασίου αποφάσισε,, ως πρώτη μορφή διαμαρτυρίας, τη σύνταξη ενός κειμένου, στο οποίο κατατίθενται οι θέσεις του.
1. Με τη συγχώνευση των σχολείων θα προκύψουν τμήματα με αριθμό μαθητών μεγαλύτερο των τριάντα. Το γεγονός αυτό συνεπάγεται δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο καθηγητής δεν έχει τη δυνατότητα ελέγχου όχι μόνο της συμπεριφοράς των μαθητών αλλά ούτε και της επίδοσης τους, στο βαθμό που επιβάλλεται, κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας.
2. Με τον αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τάξη, χάνεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφόσον ο καθηγητής μετατρέπεται σε χωροφύλακα της τάξης και παύει να είναι παιδαγωγός.
3. Οι μεγάλες σχολικές μονάδες είναι λειτουργικά δυσκίνητες και δεν μπορούν να εφαρμοστούν οι καινοτόμοι μέθοδοι της εκπαίδευσης.
4. Σε ότι αφορά την Ξάνθη, οι διαφορετικές μητρικές γλώσσες των μαθητών καθιστούν αναγκαία τη μη συγχώνευση σχολείων.
5. Οι μεγάλες σχολικές μονάδες υπονομεύουν την ασφάλεια των μαθητών, λόγω της μειωμένης εξοικείωσης μαθητών και καθηγητών, καθιστώντας έτσι τα σχολεία απρόσωπα.
6. Στα υπό συγχώνευση σχολεία οι μεγάλοι σύλλογοι δυσκολεύουν τη συνεργασία μεταξύ των καθηγητών και ως εκ τούτου ακυρώνουν την προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
7. Με τη συγχώνευση δε θα υπάρξουν τα οικονομικά οφέλη τα οποία επαγγέλλεται το υπουργείο, διότι δε θα πραγματοποιηθεί μείωση εξόδων σε ότι αφορά το κτηριακό και τη λειτουργία του σχολείου. Αντιθέτως για την απρόσκοπτη λειτουργία του, θα χρειαστούν νέες θέσεις διοικητικών υπαλλήλων και περισσότερες θέσεις υποδιευθυντών.
8. Επειδή η παιδεία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του οικοδομήματος κάθε κράτους, θα πρέπει να καταβάλλεται κάθε προσπάθεια, ώστε αυτή να βελτιώνεται και να ισχυροποιείται και όχι να γυρίζει στο Μεσαίωνα.
Για όλους αυτούς τους λόγους, ζητούμε τη μη συγχώνευση του σχολείου μας με το 4 ου Γυμνάσιο και τη διατήρηση των πραγμάτων ως έχουν και να επιδιωχθεί η εύρεση οικοπέδου για κατασκευή νέου διδακτηρίου.
Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
Σταύρος Καρυπίδης
Εκδότης - Δημοσιογράφος μέλος της Έ.Ι.Η.Ε.Ε. Lead Digital Strategist - Διαμορφωτής κοινής γνώμης και βιντεογράφος με πιστοποίηση από την Google και το Υπουργείο Τουρισμού στο Digital Marketing "Grow Greek Tourism". Owner & Operator στην Drone Areo View εταιρίας αερο-βιντεοσκοπήσεων και αερο-φωτογραφήσεων (αδειούχος χειριστής ΣμηΕΑ UAS Pilot A & UAS Pilot B). Ceo & Founder της εταιρίας "Φυσικό Αέριο Ξάνθης".